«نماشویی ساختمان با طناب چگونه است؟»

نماشویی ساختمان با طناب چگونه است؟

نماشویی ساختمان

شما در مواجه با یک ساختمان، اولین چیزی که می بینید نمای ساختمان است و اگر نمای ساختمانی که دارید مشاهده می کنید، تمیز باشد لذت می برید و اگر کثیف باشد، آن چنان که باید به دل نمی نشیند. نماشویی ساختمان یکی از کار هایی است که باعث تمیزی و درخشندگی نمای ساختمان می شود.

نماشویی ساختمان چیست؟

شما چه بخواهید و چه نخواهید، نمای ساختمان شما کثیف خواهد شد؛ نمای ساختمان ممکن است به دلایل مختلفی مانند مدفوع پرندگان، ریختن مصالح، آب باران و گرد و خاک آلوده شود. به همین خاطر است که امروزه نماشویی ساختمان مورد توجه صاحبان املاک قرار می گیرد و هر چند مدت یک بار این کار انجام می شود. دقت داشته باشید که برای نماشویی ساختمان باید کار خود را به یک نماشوی زبر دست و کار بلد بسپارید.

نماشویی همانطور که از اسمش پیداست به معنای شستن ظاهر و نمای ساختمان می باشد که توسط راپل کار یا افرادی که روی داربست می روند انجام می شود. نماشویی با طناب بسیار به صرفه تر، با کیفیت بالاتر، هزینه کمتر و امنیت بیشتر انجام می شود و از داربست بسیار بهتر و پر طرفدار تر است.

نماشویی ساختمان چگونه انجام می شود؟

نماشویی

نماشویی ساختمان بستگی به ظاهر آن دارد؛ اگر شیشه ای باشد روش انجام کار متفاوت است، اگر سنگی باشد با دیگر روش ها تفاوت دارد و …

پس نمی توان گفت که از یک روش خاص برای همه نماشویی ها استفاده می شود؛ اما نکته لازم به ذکر این است که شما می توانید از هنر راپل کاری ( کار در ارتفاع با طناب ) استفاده کنید و فرقی در شیشه ای، سنگی و … بودن نمای ساختمان نمی کند.

همانطور که گفته شد امروزه و با توجه به قیمت راپل کاری که بسیار هم ارزان قیمت تر از سایر روش ها مانند داربست یا بالابر می باشد، اکثر کارفرما ها از هنر راپل کاری استفاده می کنند. اکثرا شستشوی نما در کرج ، تهران و دیگر شهر های ایران هم با همین روش راپل کاری انجام می شود و این روز ها خیلی کمتر به سمت نصب داربست و یا استفاده از بالابر می روند.

روش انجام نماشویی یکی از چیز های مهمی است که باید قبل از انجام هر کاری در نظر داشت؛ اگر روش درست را انتخاب نکنید، در آخر نه تنها نمای ساختمان خود را شستشو نکردید، بلکه آسیبی جدی به نمای ساختمان خود وارد کرده اید. برای مثال نمای ساختمان شما آجری است اما روش انجام کار به صورت شستشوی نمای سنگی باشد. طبیعی است که نمای آجری شما بعد از شستشو بسیار ضربه می بیند و با این کار شما ضرر بزرگی به نمای ساختمان خود زدید و در نتیجه از ارزش خواهد افتاد.

چه چیز هایی را برای شستشوی نما در نظر بگیریم؟

شستشوی نما

شما قبل از انجام هر کاری، باید به ساختمان خود توجه کنید و عواملی مانند موقعیت مکانی، کارایی ساختمان و شدید بودن کثیفی آن را در نظر بگیرید. برای مثال اگر ساختمان شما در یکی از کلانشهر های ایران (تهران، اصفهان، مشهد و …) واقع شده است، طبیعتا باید نسبت به ساختمانی که در یکی از شهر های کوچک با هوای تمیز و پاک واقع شده است، بیشتر شستشو شود و نماشویی را در سال بیشتر انجام دهید.

یا اگر ساختمان شما مسکونی و برای زندگی کردن است، به تعداد دفعات کمتری نسبت به ساختمان های تجاری، ورزشی و مراکز خرید، نماشویی را انجام دهید. زیرا ساختمان های تجاری، ورزشی و مراکز خرید، نیاز به بیشتر دیده شدن و تمیزی بسیار بیشتری نسبت به ساختمان های مسکونی دارند و همین امر موجب می شود که بیشتر از ساختمان های مسکونی، نماشویی در آن ها انجام بگیرد.

شما اگر در کلانشهر ها زندگی می کنید، باید از روش های پیشرفته تری برای نماشویی ساختمان خود استفاده کنید؛ زیرا ساختمان هایی که در کلانشهر ها وجود دارند، کثیفی های عمیق تر و شدید تری نسبت به ساختمان هایی واقعا در شهرستان های پاک و تمیز را دارا هستند. به همین دلیل است که باید با روش های بسیار پیشرفته تری نماشویی انجام شود تا دیگر شاهد کثیف شدن زود هنگام نما نباشیم. برای مثال ممکن است نمای یک ساختمان واقع در یک شهر کوچک و تمیز با آب خالی به خوبی تمیز شود، اما ساختمانی که در تهران و بقیه کلانشهر ها واقع شده است، طبیعی است که به مواد شوینده دیگری نیاز داشته باشد و با آب تمیز نشود.

دقت کنید که میزان بارندگی و رطوبت محل زندگی شما نیز در نماشویی تاثیر دارد؛ اگر نمای شما ضد آب نیست، مطمئنا بعد از بارندگی نما خیس شده و بعد از مدتی شاهد ایجاد کپک یا شوره هایی روی نمای ساختمان خود هستید. در این لحظه است که شما باید نماشویی را انجام دهید و اگر برایتان مهم باشد، بعد از ایجاد هر شوره و کپک، نیاز به نماشویی دارید که این در شمال ایران بسیار زیاد و مکرر می باشد.

آیا لازم است کل نمای ساختمان را بشوییم؟

در برخی از موارد به هیچ عنوان نیاز نیست که هزینه اضافی به راپل کار بپردازید و به او بگویید تمام نمای ساختمان شما را نماشویی کند؛ بلکه شما می توانید فقط قسمتی از نما که کثیف و آلوده شده است را به او بگویید شستشو دهد و از به وجود آمدن هزینه اضافی جلوگیری کنید.

از کدام روش کار در ارتفاع برای نماشویی استفاده کنیم؟

کار در ارتفاع انواع گوناگونی دارد؛ یکی از انواع کار در ارتفاع ایجاد داربست می باشد و دیگری راپل کاری ( کار در ارتفاع با طناب ) است. از نظر ما راپل کار با سرعت بسیار بیشتری می تواند نماشویی را انجام دهد و البته قیمت کاردر ارتفاع نیز نسبت به ایجاد داربست و کار های آن بسیار به صرفه تر می باشد. راپل کاری از نظر امنیتی هم در سطح بالاتری نسبت به داربست قرار دارد و همانطور که گفته شد این سه ویژگی باعث شده است که امروزه کار در ارتفاع  جای داربست را بین کارفرما ها بگیرد و به اولویت اول آن ها برای کار های ساختمانی و … تبدیل شود.

امیدواریم شما بتوانید بهترین انتخاب را برای نماشویی ساختمان خود انجام دهید و کار شما با بهترین کیفیت ممکن و در سریع ترین زمان انجام شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.