نحوه پخت برنج سوشی مرحله به مرحله

اگر عاشق غذاهای آسیایی به خصوص ژاپنی هستید، مطمئناً انواع مختلف سوشی جزو غذاهای مورد علاقه شما هستند. هم به شکل ماکیس و هم به شکل نیگیری، گزینه های زیادی برای تهیه آن با چندین غذا دارید: ماهی قزل آلا، ماهی تن، آووکادو، و … اما در هر گزینه ای که انتخاب کنید، برنج ماده ضروری است.پختن صحیح برنج سوشی برای درست پختن آن مهم است و چاشنی درست آن نیز ضروری است زیرا این کار پایه و اساس درست کردن غذاهای سوشی عالی را به شما می دهد. اگر می خواهید رازهای طرز تهیه برنج برای سوشی را کشف کنید، در این مقاله ما همه چیز را به شما خواهیم گفت.

طرز تهیه برنج برای سوشی

عناصر:

½ کیلوگرم برنج سوشی (یا برنج ژاپنی)
½ لیتر آب
۱۰۰ میلی لیتر. سرکه برنج
شکر ۳ قاشق غذاخوری (تقریباً ۶۰ گرم)
۱ قاشق غذاخوری کوچک نمک

شما نیاز خواهید داشت:

پلوپز برقی یا قابلمه معمولی درب دار
آبکش بزرگ
کاسه یا کاسه بزرگ ساخته شده از چوب، بامبو، سرامیک… (به جز فلز)
قاشق یا کفگیر بزرگ برای مخلوط کردن

نحوه پخت برنج سوشی مرحله به مرحله

مراحلی که باید دنبال کرد:

اولین قدم در تهیه برنج سوشی این است که آن را خیلی خوب بشویید تا دانه ها تا حد امکان نشاسته آزاد کنند.

برنج را در ظرفی بریزید و روی آن را با آب سرد بپوشانید. ۵ دقیقه صبر کنید و هر از چند گاهی ظرف را تکان دهید و بعد از این مدت برنج را به یک آبکش (با آب) منتقل کنید تا آب آن گرفته شود.

اجازه دهید آب را رها کند و این عمل را بین ۶ تا ۸ بار تکرار کنید، تا زمانی که آب پس از تماس با برنج کدر نشود.
۲

بعد از آخرین شستشو، برنج را پنج دقیقه دیگر در صافی بگذارید تا استراحت کند و خوب آبکش شود.
۳

در قابلمه برنج شسته شده و آب را بریزید. در قابلمه را ببندید و حرارت را زیاد کنید و بگذارید آب به جوش بیاید که بعد از حدود ۱۰ دقیقه این اتفاق می افتد.

وقتی شروع به جوشیدن کرد، حرارت را به حداقل برسانید و ۱۰ دقیقه دیگر (تقریبا) صبر کنید تا آب در قابلمه باقی نماند.

حرارت را خاموش کنید و بدون اینکه در قابلمه را باز کنید، چند دقیقه صبر کنید تا برنج سرد شود.

۴

بعد، برنج را باز کرده و به یک کاسه یا منبعی که فلزی نیست منتقل کنید. با قاشق یا کاردک آن را کمی از هم جدا کنید و بگذارید تا خنک شود.
۵

در همین حین سس را با مخلوط کردن سرکه برنج، شکر و کمی نمک آماده کنید.
۶

وقتی سس آماده شد، آن را به آرامی روی برنج بریزید و در حین مخلوط کردن و جدا کردن آن به خنک شدن ادامه دهید. برای اطمینان از خنک شدن خوب و یکنواخت پنکه را مخلوط کرده و از آن استفاده کنید.
۷

وقتی برنج به دمای محیط رسید، روی آن را با یک پارچه بپوشانید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند، مدتی که می توانید برای تهیه سوشی دلخواه شروع به تهیه بقیه مواد کنید.

طرز تهیه برنج برای سوشی

نکات

اگرچه می توانید از هر برنجی برای تهیه سوشی استفاده کنید، اما ایده آل این است که نوعی برنج به نام گلوتینوس را انتخاب کنید که برای این دستور غذا بهترین است. با این حال، اگر آن را ندارید، می توانید از برنج دانه گرد استفاده کنید.
ژاپنی‌ها معمولاً برنج سوشی خود را در یک پلوپز برقی درست می‌کنند، اما هر قابلمه‌ای تا زمانی که درب مناسبی داشته باشد کار می‌کند تا بتوانید برنج را بدون ورود هوای بیرون بپزید. علاوه بر این، ایده آل این است که این درب شفاف (شیشه ای) باشد تا بتوانید بدون نیاز به برداشتن آن، وضعیت برنج را ببینید، آیا آب پخت باقی مانده است یا نه.
خنک کردن مناسب این نوع برنج بسیار مهم است تا در نقطه ایده آل برای تهیه سوشی قرار گیرد. به یاد داشته باشید که پس از اتمام، نباید آن را در یخچال قرار دهید. شما باید با جدا کردن برنج ها و با کمک فن (یا خشک کن هوای سرد) آن را به دمای اتاق برسانید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه ۲ مدل سس برای سوشی

سس هوانکاینا پرو

با این سس huancaína، فرهنگ ژاپنی و آند ادغام شده و به سفره شما می رسد. با توجه به مهاجرت ژاپنی ها به پرو، غذای این کشور تأثیر شرقی زیادی را به ارث برده است. برای همراهی سوشی سبزیجات، مانند رول نازک آووکادو، ایده آل است.

۵ فلفل زرد را به قطعات کوچک خرد کنید.
آنها را با ۱ فنجان شیر مخلوط کرده و نگه دارید.
یک عدد پیاز و ۱ حبه سیر را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه ای با روغن سبک تفت دهید. نمک و فلفل را نیز به دلخواه اضافه کنید.
پس از آماده شدن، سس را به همراه شیر و فلفل قرمز داخل مخلوط کن بریزید. حالا همه چیز را با هم مخلوط کنید.
وقتی مخلوط خامه ای شد، قبل از سرو اجازه دهید تا خنک شود.

نحوه درست کردن سس تند سبک ژاپنی برای سوشی

نحوه درست کردن سس تند سبک ژاپنی برای سوشی

درست است که همه طعم واسابی را دوست ندارند، زیرا این یک طعم تند بسیار شدید است که می تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. با این حال، جایگزین های تند دیگری نیز وجود دارد که از مواد مختلف ساخته شده اند، مانند سس مایونز چیلی. برای این سس تند به سبک ژاپنی، فقط باید این دو عنصر را داشته باشید:

روغن تند.
سس مایونز ژاپنی.

تفاوت دومی با سس مایونز سنتی این است که در تهیه آن از سرکه برنج نیز استفاده می شود. اگر این ماده را در شهر خود پیدا نکردید، می توانید سس مایونز معمولی را با چند قطره روغن چیلی مخلوط کنید.

برای تهیه این سس کافی است سس مایونز ژاپنی را با مقدار روغن چیلی که می خواهید مخلوط کنید. توصیه می کنیم با چند قطره شروع کنید و به تدریج افزایش دهید. با این حال، اگر زیاده روی کنید، همیشه می توانید سس مایونز بیشتری اضافه کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.