طرز تهیه همبرگر سویا به آسانی در خانه

قصد داریم طرز تهیه همبرگر سویا را به روشی ساده به شما آموزش دهیم تا علاوه بر میل کردن یک غذای خوشمزه، از فواید سویا نیز بهره مند شوید. همبرگر سویا می تواند گزینه ای عالی برای به حداکثر رساندن دریافت پروتئین در رژیم غذایی باشد. این ماده دارای مواد مغذی باکیفیتی است.

قبل از شروع، مهم است که به خاطر داشته باشید که یکی از ارکان یک رژیم غذایی سالم، تنوع است. توصیه می شود که محصولات با منشاء گیاهی اغلب در منوی شما باشند. اینها دارای ریزمغذی‌ها و فیتوکمیکال‌هایی هستند که اجازه می‌دهند حالت‌های التهابی بدن کنترل شوند.

مواد لازم برای همبرگر سویا

اگر می خواهید یک برگر خوشمزه تهیه کنید به مواد زیر نیاز دارید:

۲ عدد پیاز.
پودر زیره.
۱/۲ فنجان دانه کنجد.
۲۰۰ گرم سویا.
نمک و فلفل برای چشیدن.
۱ قاشق سس سویا.
۳ حبه سیر له شده.
۱۰۰ گرم آرد گندم.
۱ قاشق روغن زیتون فوق بکر.

در مورد آرد، می توان از انواع تصفیه شده استفاده کرد، اما بهتر است آرد گندم کامل را انتخاب کنید. غلظت فیبر بالاتری دارد که سلامت گوارش را بهبود می بخشد و برای روده سودمند است.

طرز تهیه همبرگر سویا

باید با هیدراته کردن سویا شروع کنید. برای این کار آن را به مدت چند دقیقه در یک کاسه بزرگ با یک لیوان آب داغ قرار دهید.

همزمان پوست سیر را جدا کرده و خوب له کنید، سپس پیاز و فلفل را پوست گرفته و خرد کنید. پس از اتمام این مرحله، سویا باید آماده باشد، پس آن را با دست آبکش کنید تا خشک شود.

از اینجا، آرد گندم، سس سویا، زیره، پیاز و فلفل را به کاسه اضافه می کنند و همه چیز را مخلوط می کنند تا بافتی صاف و قابل کنترل به دست آید. در صورت لزوم همیشه می توان آرد را اصلاح کرد.

در این مرحله باید شکل دادن به همبرگرها را شروع کنید. برای این کار مقداری از خمیر را بردارید و به شکل توپ درآورید و سپس با دست صاف کنید.

در آخر در تابه ای که در آن روغن زیتون خالص ریخته شده، سرخ کنید، سپس در بشقاب پوشانده شده با کاغذ جاذب بریزید تا چربی اضافی آن گرفته شود. از اینجا می توان آنها را همانطور که هست مصرف کرد یا در نان با کیفیت خوب همراه با سبزیجات دیگر قرار داد.

 

طرز تهیه همبرگر سویا به آسانی در خانه

۸ اشتباهی که هنگام پخت میگو باید از آنها اجتناب کنید

فواید سویا برای سلامتی

سویا پروتئین بالایی دارد

سویا منبع پروتئین است. مهم است که نیازهای روزانه این مواد مغذی را برآورده کنید تا از ایجاد آسیب هایی که بر توده بدون چربی تأثیر می گذاردجلوگیری کنید.

برای سلامتی زنان مفید است

یکی از ویژگی های سویا این است که حاوی عناصری به نام ایزوفلاون است که می تواند برای سلامت زنان مفید باشد. بر اساس مطالعه منتشر شده در Clinical Nutrition، آنها علائم یائسگی را کاهش می دهند و حتی می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند.

ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد

برای سال‌ها گفته می‌شد که مصرف سویا برای مردان مناسب نیست، زیرا بر سطح تستوسترون تأثیر می‌گذارد. امروزه، این فرضیه رد شده است.

در واقع، تحقیقات خاصی مشخص شده است که مصرف سویا را با کاهش پارامترهایی که از عوامل خطر برای ایجاد سرطان پروستات محسوب می‌شوند، مرتبط می‌سازد. البته بازهم نیاز به تحقیقات بیشتر است.

همبرگر سویا مغذی است و به راحتی در خانه تهیه می شود

تهیه این غذا در خانه با مواد کم بسیار آسان است. سویا برای سلامتی مفید است و می تواند به طور منظم در رژیم غذایی هم برای زنان و هم برای مردان گنجانده شود. البته سویا این یک رکن ضروری در رژیم غذایی وگان است.

در نهایت، به یاد داشته باشید که اگر هدف بهبود سلامتی است، باید یک سری عادات خوب را حفظ کنید. فقط مراقبت از رژیم غذایی خود کافی نیست، بلکه ورزش منظم و خواب خوب در شب هم ضروری است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.