این غذاهای ژاپنی را به راحتی در خانه درست کنید

غذاهای ژاپنی به سالم، سبک و تازه بودن شهرت دارند و فوق العاده خوشمزه اند، با طعم های لذیذ و عمیق و پیچیده.در حالی که ممکن است غذای ژاپنی بیشتر با سوشی شناخته شود، فرهنگ آشپزی ژاپن به طور عجیب غنی است.بنابراین اگر می‌خواهید با غذاهای ژاپنی بیشتر آشنا شوید، چرا سعی نکنید غذاهایی را از آشپزخانه خودتان بپزید؟ از کاسه‌های آرام‌بخش سوپ میسو گرفته تا کاری گرم‌ و سالاد نودل سرد تازه، در اینجا ۶ دستور غذای ساده و خوشمزه ژاپنی وجود دارد که می‌توانید در خانه درست کنید.

غذاهای معروف ژاپنی

اوکونومیاکی

غذاهای معروف ژاپنی

Okonomiyaki یک غذای خیابانی محبوب ژاپنی است. این اساساً ترکیبی بین پنکیک و املت است و از آنجایی که می توان انواع زیادی از گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات را به آن اضافه کرد، راهی عالی برای استفاده از موادی است که نیاز به خوردن دارید. نام “okonomiyaki” به معنای واقعی کلمه به “پخت به هر طور که دوست دارید” ترجمه می شود، که باید به شما ایده ای از همه کاره بودن این غذا بدهد!

به غیر از خمیر، تنها ماده ضروری واقعی کلم خرد شده است – و بعد از آن، می توانید تقریباً هر چیزی که دوست دارید اضافه کنید. بیشتر دستور العمل ها شامل فرم پروتئین (معمولا میگو، گوشت گاو، غذاهای دریایی یا توفو) و سبزیجاتی مانند ذرت، پیاز، نخود سبز، جوانه لوبیا و کیمچی است. ساخت سریع و ساده، okonomiyaki به طور جدی رضایت بخش است و مملو از طعم های بیشتر است.

اوکونومیاکی سنتی به سس اکونومی نیاز دارد .هنگامی که پنکیک شما پخته شد، آن را در یک بشقاب برگردانید، به چهار قسمت برش دهید، با سس و رویه های دلخواهتان بپوشانید و در حالی که داغ است بخورید!

رامن

رامن یک تجارت جدی در دنیای غذا است. مسلماً بهترین غذای راحتی ژاپنی است که محبوبیت آن در سراسر جهان گسترده شده است. به ویژه در ایالات متحده محبوبیت زیادی دارد،اما اگر از طرفداران این سوپ نودل خوشمزه هستید (یا هرگز آن را نخورده اید)، لازم نیست برای لذت بردن از یک کاسه بخارپز از رامن مغذی به رستوران بروید.

یک رامن خوب به یک آبگوشت خوب بستگی دارد – این چیزی است که به رامن طعم کلاسیک عمیق و اومامی می دهد و به راحتی مهمترین عنصر در غذا است. انواع مختلفی از غذاهای رامن وجود دارد که می توانید درست کنید، اما سه مورد از محبوب ترین انواع آن عبارتند از میسو رامن (که بر پایه سویا است) و شویو رامن (که سس سویا است).

برای رشته فرنگی می توانید از رشته فرنگی مخصوص رامن استفاده کنید که در اکثر فروشگاه ها می توانید آن را به صورت خشک یا تازه بخرید یا می توانید از نودل های نازک تخم مرغی به سبک چینی که در همه سوپرمارکت ها موجود است استفاده کنید.

از نظر مواد افزودنی، تخم مرغ آب پز، توفو  و … همگی محبوب هستند و مقداری روغن کنجد همه چیز را تمام می کند. به یاد داشته باشید که رامن برای آب انداختن است، بنابراین این غذایی است که خوردن آن کاملاً قابل قبول است!

        پیشنهاد می کنیم مقاله “تفاوت بین آرد کیک، آرد نان و آرد همه منظوره چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کاری کاتسو

کاری کاتسو ممکن است یک غذای کلاسیک ژاپنی باشد، اما تاریخچه آن کمی متنوع تر است. کاری – مانند پودر کاری – در هند منشاء گرفت و توسط مهاجران انگلیسی اقتباس شد. پس از آن که افسران ارتش بریتانیا هنگام اقامت در کوبه و سایر شهرها پودر کاری با خود آوردند، در ژاپن محبوب شد. بنابراین دلیل اینکه کاتسو کاری طعم ملایمی دارد و ادویه‌های پیچیده یک کاری کلاسیک را ندارد این است که آنگلیسیز شده است.

کاری کاتسو معمولاً با کتلت گوشت یا مرغ که در آرد سوخاری پانکو پخته می‌شود سرو می‌شود – اگرچه اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید به جای آن از سیب‌زمینی شیرین، بادمجان، توفو یا یک کتلت ساختگی گوشت استفاده کنید.

یاکیسوبا

Yakisoba یک غذای نودل ژاپنی است که سریع پخته می شود و به راحتی سازگار است. و در حالی که در ژاپن اغلب روی کباب‌های تپان با سطح صاف پخته می‌شود ، می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. باقی مانده یاکیسوبا نیز بسیار خوشمزه است، بنابراین هر چیزی را که نمی خورید می توانید برای ناهار روز بعد میل کنید یا در یک جعبه بنتو بسته بندی کنید تا در حال حرکت بخورید.

Yakisoba از نظر منشأ یک غذای جالب است، زیرا تحت تأثیر غذاهای چینی و انگلیسی است. نودل های Yakisoba شبیه نودل های تازه lo mein هستند که در ژاپن خورده می شوند، و اگر می توانید نودل های yakisoba را در مغازه ها پیدا کنید، معمولاً از قبل پخته شده اند – که این دستور غذای یک تابه را آسان می کند!

به غیر از رشته فرنگی و سس، باید سبزیجات و پروتئین دلخواه خود را نیز اضافه کنید.قارچ شیتاکه، هویج، کلم و جوانه لوبیا همگی به طور معمول دارای خواص هستند – در حالی که مرغ، شکم خوک، میگو و توفو همگی منابع محبوب پروتئین هستند.

سوپ میسو

اگر قبلاً در یک رستوران ژاپنی غذا خورده اید، به احتمال زیاد یک کاسه سوپ میسو خورده اید.

در حالی که اغلب به عنوان یک پیش غذا در رستوران ها سرو می شود، سوپ میسو کاملاً سزاوار جایگاهی در این لیست است – و فواید متعدد آن برای سلامتی به این معنی است که قطعاً غذایی است که باید بیشتر از آن بخورید! به علاوه، اگر بتوانید یک کاسه خوشمزه سوپ میسو را در خانه درست کنید، خیلی بهتر است.

سوپ میسو از دوره کاماکورا (۱۱۹۲-۱۳۳۳) در ژاپن غذای روزمره بوده است، و دلیلی وجود دارد که این غذا برای مدت طولانی گیر کرده است. نه تنها برای شما فوق‌العاده خوب است، بلکه یکی از آسان‌ترین و راحت‌ترین سوپ‌هایی است که می‌توانید درست کنید.

سوپ میسو از خمیر میسو (تهیه شده از دانه های تخمیر شده سویا)، کامبو (جلبک دریایی خشک) و اغلب، تکه های بونیتو خشک شده تشکیل شده است. سپس مکعب های نرم و تازه توفو را به همراه پیاز خرد شده اضافه می کنند. می‌توانید از خمیر میسو سفید که شیرین‌تر و سبک‌تر است، خمیر میسو قرمز که مدت زمان بیشتری تخمیر شده و طعم‌های عمیق‌تر و پیچیده‌تری دارد، یا خمیر میسو زرد که در این بین قرار می‌گیرد استفاده کنید.

مرغ یاکیتوری

بهترین غذاهای ژاپنی

اگر از طرفداران گوشت کبابی هستید، مطمئن باشید که احتمالاً عاشق مرغ یاکیتوری هستید.

Yakitori در لغت به معنای “مرغ کبابی” است – اما اگر تا به حال مرغ یاکیتوری را امتحان کرده باشید، می دانید که این یک مرغ کبابی معمولی نیست. چیزی که یاکیتوری را بر روی سیخ روی زغال کبابی می‌کند (اغلب همراه با سبزیجاتی مانند پیاز بهار)، سس آن است که به آن «تار» می‌گویند.تار یک لعاب شیرین و چسبناک است که معمولاً از سس سویا، و شکر تیره یا عسل درست می‌شود – و وقتی با مرغ و زغال‌سنگ داغ ترکیب می‌شود، غیر قابل مقاومت می‌شود.

انواع مختلفی از یاکیتوری وجود دارد و شما می توانید تقریباً از هر قسمتی از مرغ استفاده کنید. ران مرغ (مومو)، سینه (موننیکو)، بال (تباساکی)، پوست (کاوا)، جگر (کیمو)، سنگدان (سوناگیمو)، قلب (شینزو) و حتی غضروف (بانکوتسو) وجود دارد. با این حال، ران و سینه مرغ سریع ترین و آسان ترین هستند، بنابراین ممکن است بخواهید از آنجا شروع کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.