سبزیجاتی با رشد بسیار آسان برای کاشت در باغچه خانگی

اگر همیشه رویای پرورش سبزیجات خود را داشته‌اید، خوشحال می‌شوید بدانید که احتمالاً آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.سبزیجات خانگی فقط طعم بهتری نسبت به محصولات خریداری شده در مغازه ندارند بلکه ارزان‌تر، سبزتر است و به شما کمک می‌کند از مواد شیمیایی غیر ضروری جلوگیری کنید. چیزی بسیار رضایت بخش در پخت و پز و خوردن غذایی که خودتان پرورش داده اید وجود دارد – و اگر این برای وسوسه شما کافی نبود، پرورش سبزیجات خود راهی عالی برای فعال ماندن است.

البته، رشد برخی از گیاهان آسان‌تر از گیاهان دیگر است، بنابراین اگر تجربه زیادی ندارید، بهتر است با محصولاتی شروع کنید که پرورش آن ساده است. اما خبر خوب این است که این سبزیجات شامل برخی از خوشمزه ترین و مغذی ترین سبزیجات در اطراف هستند!

راهنمای ما در مورد ۶ سبزیجاتی که آسان‌تر رشد می‌کنند به شما کمک می‌کند تا در مسیر ایجاد باغ آشپزخانه شخصی خود باشید.

سبزیجاتی با رشد بسیار آسان برای کاشت در باغچه خانگی

چغندر

چغندر تازه باغ شما بسیار خوشمزه تر از بسته بندی هایی است که در مغازه ها تهیه می کنید، و پرورش خودتان به این معنی است که برای پخته کردن، تازه خوردن در سالاد یا تبدیل شدن به سوپ، مقدار زیادی از ان را خواهید داشت. به علاوه، چغندر سرشار از ویتامین های A و C است، فیبر بالایی دارد و راهی زیبا برای رنگ دادن به غذای شماست.

چغندر همچنین جمع و جور است و رشد آن آسان است، بنابراین اگر مبتدی هستید و باغچه کوچکتری دارید، ایده آل است. معمولاً حدود دو ماه طول می کشد تا چغندرها برای خوردن آماده شوند، و زمانی که چغندر به اندازه یک توپ گلف است می توانید آن ها را بالا بکشید.

سبزیجاتی با رشد بسیار آسان مانند کاهو

اگر در مورد پرورش سبزیجات خود هیجان زده هستید و نمی خواهید مدت طولانی برای نمونه برداری از محصول خود صبر کنید، ممکن است بخواهید چند کاهوپرورش دهید. برگ‌های سالاد از جمله سبزیجاتی هستند که سریع‌ترین رشد را دارند و برخی از انواع آن فقط در سه هفته آماده مصرف هستند.

شما حتی برای پرورش انواع کاهو نیازی به باغ ندارید.فقط برگ ها را در یک گلدان کمپوست بکارید و آن را روی طاقچه آفتابگیر قرار دهید. و اگر می‌خواهید کاهو بکارید، حدود شش هفته طول می‌کشد، و بهتر است آن را در بیرون از خانه، در پاسیو، جعبه‌ یا مستقیماً در زمین از بهار تا پاییز کشت کنید.می‌توانید طیف وسیعی از برگ‌های مختلف را پرورش دهید تا سالادهای شما همیشه رنگ‌ها، بافت‌ها و طعم‌های متفاوتی داشته باشند.

تربچه

یکی دیگر از سبزیجاتی که رشد آن فوق العاده آسان است، تربچه است که یکی از سریع ترین سبزیجاتی است که از دانه رشد می کند.تربچه ها را می توان تنها ۲۴ روز پس از کاشت آماده کرد، و طعم سبک، فلفلی و بافت ترد آنها به این معنی است که آنها یک راه عالی برای تزیین سالاد هستند – اگرچه در سیب زمینی سرخ کرده، سوپ رشته فرنگی یا برش خورده روی سالاد نیز خوشمزه هستند.

می توانید بذرها را مستقیماً در زمین یا در گلدان بکارید – فقط آنها را در فاصله حدود دو اینچ در خاک نگه دارید. یکی از دلایلی که تربچه ها به راحتی رشد می کنند این است که آنها گیاهان مقاومی هستند که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند و معمولاً با آفات یا یخبندان مبارزه نمی کنند. آنها همچنین هوای خنک را دوست دارند، بنابراین می توانید آنها را تا پاییز نیز بکارید – اما بذرهایی که در بهار و تابستان کاشته می شوند معمولا بهترین کار را دارند.

کدو سبز رشد اسانی دارد

کدو سبز به عنوان یکی از ساده ترین سبزیجات برای رشد از دانه شناخته می شود. آنها فقط به خاک کمپوست شده، آفتاب و فضای زیاد نیاز دارند – و فقط یک گیاه محصول فراوانی تولید می کند. اگر دو گیاه دارید، آنقدر کدو سبز خواهید داشت که باید آنها را با همسایگان خود به اشتراک بگذارید!اگر در خاک کاشت می کنید، سعی کنید حداقل سه فوت بین بذرها بگذارید تا جایی برای رشد وجود داشته باشد. کدوها عاشق رطوبت هستند، پس حتما به طور منظم آبیاری کنید.

اگر در نهایت تعداد زیادی کدو حلوایی دارید، آنها را زمانی که واقعا کوچک هستند انتخاب کنید. بچه کدو سبز در پاستا و سالاد خوشمزه است!

پیشنهاد می کنیم مقالهتهیه چند کود طبیعی و خانگی برای باغچه و باغ شمارا نیز مطالعه بفرمایید.

گوجه فرنگیها

گوجه‌فرنگی تازه، آبدار و شیرین منبع عالی فولات، ویتامین C و پتاسیم است – و پرورش خودتان به این معنی است که همیشه مقداری برای پختن با ساندویچ و سالاد خواهید داشت. اگر نوع مناسبی از گوجه فرنگی را انتخاب کنید، رشد آنها نیز آسان است و می توانید آنها را از دانه پرورش دهید یا گیاهان کوچکی را از مراکز باغ خریداری کنید.

اگر از بذر رشد می کند، بهتر است یک نوع بوته ای کم نگهداری را به جای نوع کوردون انتخاب کنید. گوجه فرنگی تا شش فوت رشد می کند و به تکیه گاه های بلند نیاز دارد، در حالی که گوجه فرنگی های بوته ای کوتاه تر و پهن تر هستند، بنابراین به راحتی در گلدان ها و سبدها رشد می کنند. آنها همچنین به نگهداری زیادی به جز آبیاری و تغذیه نیاز ندارند.

سبزیجاتی با رشد بسیار آسان مثل نخود فرنگی

اگر عاشق نخود فرنگی هستید، صبر کنید تا آنها را تازه چیده شده از باغ خود امتحان کنید! نخود فرنگی به راحتی رشد می کند، و آب و هوای خنک و مرطوب ما به این معنی است که می توانیم از طیف گسترده ای از نخودهای خوشمزه را انتخاب کنیم.

اگر در باغ خود فضایی دارید، می توانید دانه های نخود را مستقیماً در خاک بکارید و گیاهان در حال رشد را با چوب حمایت کنید. اما شما همچنین می توانید نخود فرنگی را در ظروف پرورش دهید – فقط مطمئن شوید که گونه فشرده ای را انتخاب کنید که به حمایت یکسانی نیاز ندارد. حدود دو تا سه ماه طول می کشد تا نخود فرنگی آماده شود و هر چه بیشتر بچینید، نخود فرنگی بیشتری تولید خواهد کرد!

و خبر خوب دیگر این است که می توانید نخود فرنگی را تقریباً در تمام طول سال بکارید.هر نوع نخودی را که برای رشد انتخاب می کنید، سعی کنید پس از چیدن در سریع ترین زمان ممکن از آن استفاده کنید، زیرا ماندگاری زیادی ندارند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.