منبع تحت فشار چیست؟

امروزه منبع تحت فشار به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مخزن‌های موجود در صنعت تأسیسات و آبرسانی شناخته می‌شود. معمولاً در بازار از این نوع منبع با عنوان تحت‌فشار تیوپی و یا منبع انبساط هم یاد می‌شود که البته به سیستم و مکانیسم عملکرد آن برمی‌گردد. ما در این مقاله ضمن معرفی این مخزن و کارایی و ویژگی‌های آن قصد داریم تا یکی از برترین تأمین‌کنندگان تجهیزات و تأسیسات استخری و آبرسانی را به شما معرفی کنیم.

تهیه منبع‌های دیافراگمی متنوع
تهیه منبع‌های دیافراگمی متنوع

نحوه کارکرد منبع‌های تحت فشار

در اولین بخش به سراغ تحلیل و بررسی روش کار این منبع می‌رویم. در مخزن‌های دیافراگمی یک تیوپ بسیار مستحکم تعبیه شده که می‌تواند با هدایت کردن جریان قوی هوا، آب یا سایر سیالات را به حرکت در ‌آورد. عایق‌بندی این منابع نیز به صورتی است که یک فلنج لبه در میان بدنه اصلی و فلنج گیرکرده و مانع خروج آب می‌شود. سیالی که پمپ با اعمال فشار وارد منبع دیافراگمی و یا تحت فشار تیوپی می‌کند در زمان باز شدن یک شیر مصرف کننده با همان فشار خارج می‌شود و درون مخزن دوباره به حالت تعادل و بی فشار باز می‌گردد تا اینکه پمپ آب خانگی مجدد شروع به کار نماید و مخزن را پر از آب کند.

از نکات مهمی که می‌توان در مورد مخازن یادآور شد این است که اگر همچنان به تخلیه آب ادامه دهید، منبع میزان آب موردنیاز شما را از طریق تخلیه آب موجود در مخزن تأمین می‌کند. وظیفه اصلی منبع تحت فشار، کاهش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ و دفع ضربات قوچ و همچنین بالانس فشار در لوله های ساختمان است درحقیقت مخزن دیافراگمی مانند یک پل ارتباطی عمل کرده و آب را به دست شما می‌رساند. در مورد میزان فشار هوایی که این منبع اعمال می‌کند هم باید بدانید که کاملاً وابسته به محلی بوده که قرار است آن را به کار ببرید. هر چه ساختمان بلندتر و با طبقات و واحدهای بیشتری باشد قطعاً باید ظرفیت و فشار کاری بیشتری داشته باشد.

مزایای استفاده از منبع‌های تحت‌فشار دیافراگمی

حال که شما به‌خوبی با روش کارکردن منابع دیافراگمی آشنا شدید بهتر است درمورد مزایا و ویژگی‌های مثبت آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم میزان فشار این نوع مخزن به محل استفاده از آن وابسته است. دراین‌خصوص باید بدانید که در هر محیطی و با هر نوع کارکردی، مخزن دیافراگمی به شما بهترین و بالاترین میزان بازدهی ممکن را ارائه می‌دهد که باعث کاهش استهلاک پمپ آب می شود. در میان همه منبع‌ها با کارکرد مشابه، نوع دیافراگمی به شما بیشترین طول عمر و بهترین میزان مکش برای دریافت و ارسال آب یا سیال را خواهد داد.

منابع تحت فشارخرید مخازن دیافراگمی از بهترین فروشگاه

نکته مثبت بعدی درمورد این مخازن میزان پتانسیل بالای آنها برای تخلیه است. درصورتی‌که شما بخواهید سیال را با فشارهای زیاد تخلیه کنید شاید نتوانید از منبع‌های رایج و معمولی موجود در بازار بهره ببرید. در مقابل اما بهره‌گیری از منبع دیافراگمی به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید تا سیال را با همان فشاری که پمپ آن را به داخل منبع دیافراگمی هدایت کرده خالی کنید. از دیگر ویژگی‌های تخصصی و بسیار مطلوب این نوع منبع می‌توان به طول عمر بالای آن نسبت منابع تحت تیوپی اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب‌توجه در خصوص منبع‌های دیافراگمی این است که نه‌تنها برای مایعات بلکه برای سیالات گازی در موقعیت‌های متنوع نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.

موارد استفاده از مخازن دیافراگمی

کاربری‌های زیادی وجود دارند که هم‌اکنون متقاضی خرید منبع‌های دیافراگمی شده‌اند. جالب است بدانید که حتی برای استفاده‌های شخصی و خانگی هم می‌توان از این منبع بهره برد. از دیگر کاربری‌های مهم و قابل‌توجه این منبع تحت فشار می‌توان به کاربرد گسترده آن در صنعت اشاره کرد. تقریباً در هر جایی که پمپ نصب شود و یا نیاز به بالانس فشار آب در لوله ها باشد می‌توان برای رفع نیازهای خود به سراغ این مخزن رفت.

آیا می‌توان برای جاهایی با فشار آب کم هم از منبع تحت‌فشار استفاده کرد؟

یکی از مسائل مهمی که بسیاری از مصرف‌کنندگان و متقاضیان استفاده از منبع دیافراگمی را به شک و شبهه می‌اندازد این است که منبع تحت‌فشار آب را در فشار بالا دریافت و با فشار بالا هم خارج می‌کند. حال آیا می‌توان از آن برای مناطقی که عموماً فشار آب کم است یا حتی در بازه‌هایی از روز یا هفته آب قطع می‌شود هم استفاده کرد؟ پاسخ این سؤال این است که با توجه به اینکه عمل تحت فشار قرار دادن آب در داخل این مخازن بوسیله هوای موجود در داخل این منابع صورت میگیرد پس لازمه پر شدن مخازن وجود پمپ آب برای انتقال آب با فشار مناسب به داخل آنهاست در نتیجه اگر فشار آب کمتر از فشار هوا داخل مخازن باشد نمیتوان آب را در داخل مخازن ذخیره کرد.

همچنین باید بدانید که مخزن دیافراگمی می‌تواند با کاهش دادن زمان کار پمپ و بوستر پمپ‌، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کرده و از طرق دیگر بازدهی را بالا ببرد. پس با وجود همه این مسائل باید بیان کنیم که وجود منبع‌های دیافراگمی برای محل‌هایی با فشار پایین بسیار سودمند است.

 نکته دیگری که لازم است در این بخش به آن بپردازیم نیز این بوده که این منبع‌ها حتی برای به‌کارگیری در جاهایی که فشار آب یا سایر سیالات یکنواخت نیست هم مناسب هستند. در حقیقت اگر جایی آب با فشار متغیر و نوسان دار داشته باشد وجود منبع تحت فشار دیافراگمی گزینه بسیار مناسبی است.

بهترین مارک های منابع تحت فشار
بهترین مارک های منابع تحت فشار

بهترین مارک مخزن تحت فشار

یکی از دغدغه های همیشگی خریداران انتخاب و خرید منبع تحت فشار با کیفیت از بین برند و مارک های موجود در بازار است که به علت تنوع بسیار زیاد منابع خود این، کار بسیار دشواری است چون هر برندی مزایای خاص خود از قبیل قیمت و یا کیفیت را دارد اما بی شک می توان گفت بهترین مارک مخزن تحت فشار در بازار منبع تحت فشار زیلمت می باشد که می توان این محصول را از نمایندگی زیلمت در ایران با گارانتی معتبر و قیمت مناسب همراه با تخفیفات ویژه خرید کرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.