معرفی ۵ محصول سرمایشی که به خنک ماندن شما در روزهای گرم کمک خواهند کرد

معرفی ۵ محصول سرمایشی که به خنک ماندن شما در روزهای گرم کمک خواهند کرد

روزهای گرم تابستان را نمی‌توان تحمل کرد مگر به کمک وسایل سرمایشی که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در این مقاله پنج محصول سرمایشی را به شما معرفی می‌کنیم و راجع به بعضی ویژگی‌های مهم آن‌ها صحبت خواهیم کرد. تجربه شما از خرید و استفاده از محصولات زیر چه بوده است؟

  1. کولر آبی

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین وسایل سرمایشی که سال‌هاست در خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کولر آبی است. از آنجایی که این کولر توسط آب به خنک کردن محیط می‌پردازد، خواه ناخواه مقداری رطوبت خواهد داشت. این رطوبت استفاده از کولر آبی را برای محیط‌هایی با جغرافیای گرم و خشک مناسب خواهد کرد. به همین علت در بسیاری از مناطق مرکزی ایران استفاده از کولر آبی رایج‌تر است.

نکته مهم در مورد این کولر این است که قدرت خنک کنندگی آن به هیچ وجه شبیه کولر گازی و اسپلیت نیست و به دلیل ایجاد رطوبت ممکن است فضای منزل یا محیط کار را برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها آماده کند. از طرف دیگر وجود رطوبت به ویژه برای افراد مسن مناسب نیست و موجب استخوان‌درد در این افراد خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از خرید محصولات سرمایشی به خوبی تحقیق کنید. بعضی از برندها مثل محصولات برند ایران رادیاتور علاوه بر ارائه انواع پکیج، اسپلیت و کولر گازی هم با قیمت مناسب در نمایندگی هایشان ارائه می‌دهند.

  1. کولر گازی

کولر گازی
کولر گازی

اگر ساکن مناطق گرم و مرطوب کشور، به ویژه بخش‌های جنوبی هستید، کولر گازی یا اسپلیت یکی از وسایل سرمایشی بسیار مناسب برای خنک نگه داشتن منزل یا محل کار شما در روزهای گرم تابستانی است. این وسیله که تحت عنوان کولر اسپلیت هم شناخته می‌شود، قدرت بسیاری بالایی دارد و ظرف مدت کوتاهی می‌تواند سرمای مطبوعی را وارد محیط کند.

کولر گازی یا اسپلیت در انواع مدل‌های مختلف برای فضاهای متفاوت طراحی شده است و به همین دلیل یکی از کاربردی‌ترین گزینه‎های موجود در بازار است. کولر گازی به صورت ایستاده، پرتابل یا متحرک (با قابلیت حمل و نقل) و در سایز کوچک هم ساخته شده است؛ تا افرادی با نیازهای مختلف در فضاهای متفاوت را تحت پوشش قرار دهد.

بعضی انواع اسپلیت قابلیت گرمایشی هم دارد. بنابراین با یک تیر دو نشان خواهید زد و با یک هزینه وسیله‌ای با دو کارکرد ضروری خواهید داشت. تنها مشکلی که این دستگاه دارد این است که مصرف برق آن در صورت تهیه نشدن از برندهای معتبر بسیار بالا خواهد بود. بنابراین بهتر است دستگاهی با بهره وری بالا و مصرف انرژی پایین تهیه کنید و هر از چند گاهی از نمایندگی بخواهید آن را بررسی کند تا از کم مصرف بودنش مطمئن شود.

  1. فن کوئل

از دیگر وسایل سرمایشی که می‌تواند خنکای مطبوعی به شما ارائه دهد، فن کوئل است. این وسیله نه تنها قدرت سرمایشی دارد، بلکه در فصل‌های سرد سال می‌تواند به راحتی هوای گرم تولید کند و دمای خانه را به گرمای مطبوع برساند.

  • فن کوئل بسته به محلی که نصب می‌شود، انواع مختلفی دارد. برای مثال بعضی فن کوئل‌ها زمینی و شبیه شوفاژ هستند، بعضی دیگر دیواری‌اند و دسته دیگری از فن کوئل‌ها سقفی و کانالی هستند.
  • نکته مهم درباره استفاده از فن کوئل‌ها این است که این وسایل سرمایشی-گرمایشی برای ایجاد سرمایش به چیلر و برای ایجاد گرمایش به پکیج یا وجود یک موتور خانه مشترک نیاز دارند.

فن کوئل نسبت به دو گزینه قبلی کارکرد کمتری دارد. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از کولر آبی و گازی برای سرمایش منازل‌شان استفاده کنند.

  1. چیلر

چیلرها از بهترین گزینه‌های سرمایشی با قدرت بسیار بالا هستند که در دو شکل در دسترس هستند؛ اولی چیلر مرکزی است و دومی مینی چیلر یا چیلرهای کوچک. استفاده از چیلر مرکزی به ویژه در ساختمان‌های بزرگ و مجتمع‌ها کارکرد دارد. این دستگاه برای ایجاد سرمایش از آب استفاده می‌کند. همان طور که پیشتر اشاره شد فن کوئل‌ها برای ایجاد سرمایش به چیلر نیاز دارند؛ در حقیقت چیلر مرکزی هوای سرد را به فن کوئل‌های موجود در هر واحد مجموعه آپارتمانی انتقال می‌دهد. نکته مهمی که درباره چیلرها باید به آن دقت داشته باشید، داشتن خدمات پس از فروش و بازدهی بالا در این سیستم است.

مینی چیلرها ظرفیت‌های کوچکتری از فضا را سرد می‌کنند. استفاده از این سیستم برای واحدهای کمتر هم امکان پذیر است؛ اما از آنجایی که هزینه زیادی دارد؛ بهتر است قبل از خرید خوب تحقیق کنید.

  1. انواع پنکه

انواع پنکهاز کم مصرف‌ترین انواع وسایل سرمایشی که در هر وضعیت آب و هوایی کارکرد دارد، پنکه است؛ فرقی ندارد آب و هوای منطقه زندگی‌تان گرم و خشک باشد یا گرم و مرطوب، در هر دو صورت پنکه به عنوان تکمیل کننده عملکرد سایر وسایل سرمایشی به کمک شما خواهد آمد.

معروف‌ترین انواع پنکه‌ها پنکه‌های ایستاده و پنکه‌های سقفی هستند. نکته مشترک درباره هر دوی این موارد این است که پنکه‌ها به خودی خود، هوای سرد تولید نمی‌کنند؛ اما با ایجاد جا به جایی هوا منجر به احساس مطبوعی خواهند شد و تحمل هوای گرم را آسان‌تر خواهند کرد. اگر از پنکه برای ایجاد سرمایش استفاده می‌کنید، خوب است ترفندهای زیر را هم یاد بگیرید:

  • اگر از پنکه سقفی استفاده می‌کنید، جهت گردش آن را بر خلاف جهت چرخش عقربه‌های ساعت انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود باد تولید شده توسط پنکه مستقیما پایین بیاید و شما را خنک‌تر کند.
  • اگر پنکه ایستاده دارید می‌توانید برای ایجاد سرمایش بیشتر از دو روش کمک بگیرید. روش اول این است که دو پنکه تهیه کنید و سر یکی از آن‌ها را رو به بالا و دیگری را رو به پایین قرار دهید تا هوا به بهترین شکل ممکن جریان پیدا کند. روش دوم این است که جلوی پنکه ایستاده یک ظرف حاوی قالب‌های یخ قرار دهید. این کار فرایندی شبیه عملکرد کولر را به دنبال خواهد داشت و منجر به خنک شدن هر چه بیشتر فضای منزل یا محل کار شما خواهد شد.

نکته نهایی مهم و کاربردی

در این مقاله پنج محصول سرمایشی را به شما معرفی کردیم که هر یک ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. به خاطر داشته باشید ضروری است قبل از خرید هر کدام از این وسایل و سیستم‌ها آب و هوای منطقه زندگی، دسترسی به منابع گاز و برق، کم مصرف بودن دستگاه، داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش و ضمانت و قدرت دستگاه برای متراژ واحد مورد نظر را بررسی کنید و سپس دست به خرید بزنید. همچنین اگر قصد خرید وسایل سرمایشی برای خانه را دارید خواندن این مطلب راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.