خبر هایی که در سال ۲۰۲۱ جهان را به مکانی بهتر تبدیل کرد

خبر های خوب در سال ۲۰۲۱

بیش از ۸٫۴۷ میلیارد واکسن کووید-۱۹ در جهان انجام شد

در دسامبر ۲۰۲۰، بریتانیا اولین واکسن غیر آزمایشی کووید-۱۹ را در جهان به یک پیرزن ۹۰ ساله تزریق کرد. یک سال بعد، تقریباً ۹ میلیارد نفر از افراد مبتلا به کووید در سراسر جهان مورد حمله قرار گرفتند – و این تعداد به معنای واقعی کلمه هر ثانیه در حال افزایش است. این بزرگترین کمپین واکسیناسیون جمعی در تاریخ است! سرعت، شدت و کارایی واکسن ، پدیده ای است که قابل مشاهده است.

خبر خوب ، دانشمندان فاش کردند که پنیر برای شما مضر نیست

در فوریه، زمانی که تمام خاطرات خوش‌نیتی و شادی فصلی محو شده بود و چیزی جز زمزمه‌های سرد و تمسخرآمیز باد زمستانی برای ما باقی نمانده بود، دانشمندان به ما چیز جالبی را گفتند . یکی از دانشمندان در برابر شایعات بی‌اساس مبنی بر اینکه پنیر موجودی شیطانی است، به WIRED گفت: «تقریباً هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پنیر باعث افزایش وزن می‌شود – و در واقع، شواهدی وجود دارد که در بدترین حالت خنثی است.»

خبر خوب

هواپیماهای بدون سرنشین به ما کمک کردند تا آلودگی پلاستیکی را کنترل کنیم

فیلسوفان ممکن است بپرسند: «آیا واقعاً خبر خوبی است که بگوییم راه‌حل کوچکی برای مشکل بزرگ، وحشتناک، وحشتناک و وحشتناکی که خودمان ایجاد کرده‌ایم پیدا شده است ؟ آیا واقعاً چیزی برای جشن گرفتن است؟» که به آن می گوییم: فقط این یکی را به ما بدهید، لطفاً فیلسوفان، این تمام چیزی است که ما داریم. در طول سال ۲۰۲۱، استارت‌آپ Ellipsis Earth در بریتانیا مقیاس آلودگی پلاستیکی جهان را با پهپادهای مجهز به دوربین که می‌توانند منشاء دقیق زباله‌ها را شناسایی کنند، ترسیم کرده است. این بررسی‌های سریع به کارشناسان اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های مورد نیاز در زمینه‌های مختلف را بهتر درک کنند، از اجرای قوانین تخلیه در سواحل گرفته تا نصب سطل‌های بیشتر در نقاط داغ.

ذهن انسان به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل شد

در مارس ۲۰۲۱، محققان دانشگاه براون برای اولین بار با موفقیت سیگنال های مغزی را به صورت بی سیم به رایانه مخابره کردند – این حرکت پیشرفتی برای افراد فلج است، زیرا حذف سیم های دست و پا گیر این فناوری را یک قدم به در دسترس بودن برای استفاده خانگی نزدیک می کند. رابط های مغز و کامپیوتر (BCI) در گذشته برای کمک به تایپ کردن، استفاده از پروتزهای رباتیک و حتی حرکت دادن اندام های خود استفاده شده است، اما برای اولین بار شرکت کنندگان در این مطالعات می توانند از این فناوری در خانه های خود استفاده کنند.

خبر خوب ، چین مالاریا را از بین برد

با پایان ماه ژوئن، سازمان بهداشت جهانی چین را پس از «دهه‌ها اقدام هدفمند و پایدار» علیه این بیماری عاری از مالاریا اعلام کرد. در دهه ۱۹۴۰، چین سالانه ۳۰ میلیون مورد مالاریا را گزارش کرد. در سال ۲۰۲۰، این کشور چهار سال متوالی هیچ مورد بومی را گزارش کرد، و راه را برای WHO برای اعلام عاری از مالاریا در سال ۲۰۲۱ هموار کرد. در آوریل، WHO کمپینی را برای خلاصی از ۲۵ کشور دیگر از مالاریا تا سال ۲۰۲۵ راه اندازی کرد.

خبر خوب ، صف های مجازی ، انتظار را متحول کرد

به دلیل ماهیت غیر اجتماعی صف‌ها، رستوران‌ها، موسسات تفریحی و پارک‌های موضوعی در سرتاسر جهان تصمیم گرفتند با شروع یک انقلاب صف مجازی، این عادت که قرن‌هاست وجود دارد را متزلزل کنند. صف های مجازی با اجازه دادن به ما برای صف کشیدن با چند ضربه انگشت به جای پا، درد ناشی از انتظار در صف را کاهش داده است.

اولین مدرسه پرینت سه بعدی جهان درهای پرینت سه بعدی خود را باز کرد

گروه ۱۴Trees در کمتر از ۲۴ ساعت (به طور دقیق ۱۵) در جولای امسال با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی یک مدرسه کامل در مالاوی ساخت. امید است که ابتکارات مشابه به مبارزه با کمبود کلاس درس در کشور و همچنین به کشور آفریقا کمک کند و کودکان را قادر سازد مسافت های کوتاه تری را تا مدرسه طی کنند و در شرایط بهتر کار کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “کریستال چیست و چه تفاوتی با الماس دارد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

ارکیده ای که تصور می شد منقرض شود در پشت بام لندن پیدا شد

با وجود اینکه دانشمندان معتقد بودند این گیاه در بریتانیا منقرض شده است، بزرگترین بازی مخفی کاری در ماه ژوئن به پایان رسید، زمانی که گونه نادری از ارکیده در بالای یک بانک سرمایه گذاری در لندن در حال رشد بود. مایک والر، بوم‌شناس، نویسنده کتاب ارکیده‌های بریتانیا، می‌گوید: «این شواهد روشنی است که با صبر و فداکاری، حتی غیرممکن‌ترین مکان‌ها می‌توانند به پناهگاه برخی از نادرترین حیات‌وحش ما تبدیل شوند.» خوبه.

یونایتد اولین هواپیمای مسافربری را با سوخت ۱۰۰ درصدی به پرواز درآورد

در ماه دسامبر، ۱۰۰ مسافری که از شیکاگو به واشنگتن دی سی پرواز کردند، اولین نفری در جهان بود که این کار را با یک موتور با سوخت پایدار ۱۰۰ درصد غیر نفتی ساخته شده از آب قند و ذرت (خوشمزه!) انجام دادند. گفته می‌شود این سوخت تا ۷۵ درصد تمیزتر از سوخت‌های مبتنی بر نفت می‌سوزاند، و در حالی که بحث‌هایی در مورد شستشوی سبز در اطراف این رویداد وجود دارد، با این وجود این یک لحظه حیاتی برای صنعت هوانوردی بود.

خبر خوب ، ناسا در مریخ اکسیژن ساخته است

خبر خوب

مریخ نورد Perseverance ناسا با موفقیت بخشی از جو غنی از دی اکسید کربن مریخ را به اکسیژن تبدیل کرد. در آوریل. ناسا به عنوان یک جهش بزرگ به سوی رساندن انسان به مریخ گفت: این حرکت «می‌تواند راه را برای تبدیل شدن داستان‌های علمی تخیلی به واقعیت علمی هموار کند» که گفتن آن فقط یک چیز جالب است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.