معروف ترین نودل های چینی چه طعمی اند؟

تاریخچه نودل

 مردم در مورد اینکه چه کسی برای اولین بار به فکر مخلوط کردن آب و آرد برای تهیه نودل افتاد اختلاف نظر دارند . برخی می گویند چینی ها اولین افرادی بودند که از نودل استفاده کردند. آنها این کار را برای استفاده از آرد هنگام سفر در بیابان انجام دادند. اما مهم نیست که آنها از کجا آمده اند، ما می دانیم که مردم چین حدود ۲۰۰۰ سال از زمان سلسله هان (۲۰۶ قبل از میلاد – ۲۲۰ پس از میلاد) نودل می خوردند. برخی از کارشناسان فکر می کنند اولین باری که ایتالیایی ها پاستا خوردند زمانی بود که مارکوپولو از سفر طولانی خود در چین با نودل و غذاهای عجیب دیگر بازگشت.

نودل های آسیایی دارای عرض های مختلفی هستند، از ضخامت چوب قهوه تا نازکی مانند خلال دندان، درست مانند پاستا ایتالیایی. از نظر طول، از طرفی معمولاً بلند و بدون برش سرو می شوند. در فرهنگ چینی، رشته فرنگی بلند نشان دهنده امید به زندگی طولانی است.

انواع نودل چیست؟

سه نوع اصلی نودل چینی وجود دارد که به همه آنها “mien” گفته می شود. نودل آرد گندم رایج ترین است و می تواند با تخم مرغ یا بدون تخم مرغ درست شود. بسته به نوع غذا، نودل گندم می تواند سفید یا زرد، نازک مانند اسپاگتی یا ضخیم مانند Fettucin، سفت یا بسیار انعطاف پذیر باشد.

آنها می توانند ضخیم یا نازک باشند. نودل برنج از آرد برنج، آب و نمک تهیه می شود. نودل برنج تقریباً رشته های بلند است.

در چین، درست کردن نودل دستی هنری است که شامل نگه داشتن خمیر کشیده شده در هر دو دست و چرخاندن آن به اطراف چندین بار است. سپس خمیر را روی یک تخته پهن می کنیم و مکرراً تا می کنیم. در پایان به رشته های نازک و بلند تبدیل می شود. با وجود اینکه هنوز هم می‌توانید تماشا کنید که مردم در چین نودل را با دست درست می‌کنند، اما اکنون بیشتر نودل‌ها توسط ماشین‌ها ساخته می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه نان موز و نان سیب زمینی،خوشمزه و جدید” را نیز مطالعه بفرمایید.

معروف ترین نودل های چینی

نودل سلفون:

نودل سلفون از نشاسته ماش تهیه می شود.قبل از استفاده آنها را در آب داغ (اما نه در حال جوش) خیس کنید. رشته فرنگی سلفونی در سوپ و همراه سیب زمینی سرخ شده عالی است زیرا طعم و مزه چیزی را که با آن پخته می شود به خود می گیرد. وقتی سرخ می شوند پف می کنند و خیلی ترد می شوند.

نودل آرد و تخم مرغ:

تازه یا خشک شده، این رشته ها اغلب زرد هستند. برای تهیه این رشته ها از تخم مرغ، آرد گندم و آب استفاده می شود که از ورمیشل نازک گرفته تا رشته فرنگی صاف و غلیظ تر است . قبل از اضافه کردن آنها به سوپ و سرخ کردنی، باید آنها را بجوشانید.

نودل برنج:

این نودل از آرد برنج و آب تهیه می شود. انواع مختلفی از نودل برنج وجود دارد، از ورمیشل نازک گرفته تا رشته فرنگی ضخیم. اصطلاح نودل چوبی را می توان برای رشته های نازک و مسطح که اندازه متوسط ​​یا ضخیم تر دارند استفاده کرد. قبل از استفاده، رشته برنج را باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید.

معروف ترین نودل های چینی 

نودل چینی سالم تر یا پاستا ؟

پاستا و نودل از نظر کالری، چربی، فیبر و کربوهیدرات تقریباً یکسان هستند. اگر از یک رژیم کم کربوهیدرات مانند کتو استفاده می کنید، باید به نودل پایبند باشید. نودل تقریباً بدون شکر است، در حالی که یک وعده پاستا معمولی حدود ۲ گرم شکر دارد. هیچ کدام کلسترول ندارند. ویتامین های موجود در پاستا بیشتر از نودل است.

طرز تهیه نودل سبزیجات

۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد
۳ پیاز خرد شده
۱ فنجان قارچ خرد شده
۱ قاشق چایخوری فلفل سفید
۲ حبه سیر خرد شده
¼ فنجان سس سویا
۱ قاشق غذاخوری شربت افرا
۱-۲ قاشق غذاخوری سس سیر
۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید
۱ قاشق چایخوری آبگوشت
¼ فنجان آب
۲ فنجان کلم سفید چینی خرد شده
۲ بسته نودل
دانه های کنجد، لیموترش برای رویه

دستورالعمل 

روغن کنجد را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز سبز، قارچ و فلفل سفید را به تابه اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند و به مدت ۲ دقیقه بپزند. سیر را اضافه کنید و ۶۰ ثانیه دیگر تفت دهید.
یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. نودل ها را اضافه کنید و بپزید. آن ها را آبکش کرده و با آب خنک بشویید تا مدت طولانی تری بپزند.
سس سویا، شربت افرا، سس سیر ، سرکه سفید، آب گوشت ، آب و کلم سفید چینی را به تابه اضافه کنید. حرارت را ملایم کرده و بپزید تا کلم شروع به پژمرده شدن کند. نودل های پخته شده را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.