طرز پخت فرنی تخم مرغ برای کودک ۶ ماهه

 طرز پخت فرنی تخم مرغ برای کودک ۶ ماهه

برای خوردن مواد جامد ۶ ماهگی زمان ایده آلی برای کودک شما برای شروع غذای جامد است. هنگام آشپزی باید فرنی را برای کودک خود به سادگی بپزید، زیرا در ۶ ماهگی بدن هنوز کامل نشده است، بنابراین در نظر بگیرید که آیا کودک شما علائم آلرژیک دارد یا عوارضی برای بدن ایجاد می کند یا خیر.

طرز پخت فرنی زرده تخم مرغ برای نوزادان در ۶ ماهگی به شرح زیر است: 

 مواد لازم

۱ عدد زرده تخم مرغ

آرد برنج ۵۰ گرم

روغن به اندازه کافی

آب به اندازه کافی

 

ابتدا برنج را آسیاب کرده و به آرد برنج تبدیل کنید، آب و آرد برنج را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بجوشد. در مرحله بعد ۱⁄۲ زرده تخم مرغ را زده و به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم و در حین ریختن در قابلمه خوب هم می زنیم تا تخم مرغ و آرد برنج با هم مخلوط شوند تا گلوله نشوند. فرنی را به مدت ۴-۶ دقیقه بجوشانید تا کاملا بپزد سپس حرارت را خاموش کرده و بیرون بگذارید و در ظرفی بریزید.

سپس ۱⁄۲ قاشق چایخوری روغن را به کاسه فرنی اضافه کنید و بگذارید خنک شود تا کودک بخورد. علاوه بر این روش پخت ساده، می توانید به جای پختن تخم مرغ خام برای کودکتان، یک تخم مرغ را برای نوزادتان بجوشانید و سپس زرده تخم مرغ را بکوبید و با فرنی مخلوط کنید.

 طرز پخت فرنی تخم مرغ برای کودک 6 ماهه

ارزش غذایی تخم مرغ هنگام پخت فرنی

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و کولین است، بنابراین این غذا برای همه از کودکان گرفته تا افراد مسن مناسب است. مخصوصاً برای کودکانی که در سن از شیر گرفتن هستند، مادران اغلب از تخم مرغ برای پختن فرنی استفاده می کنند، زیرا فرنی تخم مرغ دارای مواد مغذی بالایی است، پختن و خوردن فرنی تخم مرغ آسان است.

معمولاً در تخم مرغ، زرده مهمترین قسمت آن است. زرده حاوی مقدار زیادی پروتئین حاوی اسیدهای آمینه است که برای سلامت کودک مفید است. بقیه سفیده تخم مرغ با مواد مغذی کمتر است. تغذیه در سفیده تخم مرغ عمدتاً آلبومین و اسیدهای آمینه جامع است.

فرنی تخم مرغ برای کودک ۶ ماهه چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین A، ویتامین B12، کولین، فسفر، روی و ویتامین D را فراهم می کند. یک زرده حاوی بیش از دو سوم میزان توصیه شده روزانه ۳۰۰ میلی گرم کلسترول است. تخم مرغ پخته شده هضم آسان‌تری دارد و همچنین خطر ابتلا به سالمونلا را کاهش می‌دهد.

لسیتین منبع بسیار کمیاب چربی است که در تخم مرغ یافت می شود و برای نوزادان مفید است. این اثر تنظیم کننده کلسترول در بدن است و به جلوگیری از تجمع طولانی مدت کلسترول کمک می کند. فرآیندهای جداسازی و دفع سموم از بدن را ترویج می کند. بنابراین، کودکان به دلیل محتوای ارزش غذایی بالا، تخم مرغ خوبی می خورند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول با مقدار حدود ۶۰۰ میلی گرم در ۱۰۰ گرم باشد. آنها خوردن سفیده را بیشتر از زرده توصیه می کنند. این واقعیت نشان می دهد که چربی لسیتین که بدن حاوی کلسترول است تثبیت شده است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “متفاوت ترین روش های استفاده از پوسته تخم مرغ” را نیز مطالعه بفرمایید.      

با تحلیل فوق می توان دریافت که استفاده از تخم مرغ برای از شیر گرفتن نوزادان یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. استفاده از فرنی تخم مرغ برای نوزاد ۶ ماهه مزایایی از جمله:

کمک به تقویت بینایی چشم‌های کودکان

کاهش خطر علائم بیماری‌های قلبی عروقی به لطف تخم‌مرغ

حاوی امگا ۳ ایجاد یک غشای سلولی قوی برای کودکان کمک به سلامت استخوان‌ها و مفاصل،

با این حال، خوردن زیاد خوب نیست،بهتر است حد اعتدال را رعایت نمایید. کودکان ۶ ماهه والدین باید نصف زرده تخم مرغ پخته شده با آرد برنج را تغذیه کنند. والدین باید حدود ۲ بار در هفته به فرزندان خود فرنی تخم مرغ بدهند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.