مارگارین چیست؟ آیا مضره؟

مارگارین که با طعم معطر و منحصر به فرد خود یکی از محصولات ضروری آشپزخانه هاست، یکی از مواد اصلی بسیاری از دستور پخت ها می باشد. اگرچه مارگارین از نظر ظاهری شبیه کره است، اما محصولات متفاوتی هستند. البته در سال های اخیر مارگارین هایی با طعم و خواص مشابه کره نیز به بازار عرضه شده است. اگرچه مارگارین به طور کلی به عنوان یک عنصر مکمل برای دستور العمل ها در نظر گرفته می شود، اما در واقع یک ماده مهم است که طعم و قوام غذا را اضافه می کند.

مارگارین چیست؟

مارگارین که از کلمه مارگارون به معنای مروارید در زبان یونانی گرفته شده است، به دلیل اینکه یک محصول واقعاً ارزشمند است، قابل توجه است. تصور آشپزخانه ای بدون مارگارین که از موادی مانند روغن پنبه دانه و سویا ساخته شده است دشوار است.

انواع مارگارین وجود دارد که می توان آن را روی نان پخش کرد و برای صبحانه میل کرد و همچنین انواع خوراکی آن را نیز می توان نام برد. مارگارین که برای تهیه شیرینی نیز استفاده می شود، غذای محبوبی است.

درست است که بگوییم روغن مارگارین که پیشروترین روغن در بین انواع روغن است، شاید پرمصرف ترین نوع باشد.

اگر می خواهید بگویید مارگارین چیست و وقتی از منظر زیست شناسی بررسی می شود ساختار آن چگونه است، ابتدا لازم است به اختصار در مورد گروه های روغن صحبت کنیم.

چربی ها به دو دسته چربی های اشباع که معمولا جامد هستند و چربی های اشباع نشده که معمولا مایع هستند تقسیم می شوند.

برای این سوال که آیا مارگارین یک سبزی است، می توان گفت که به طور کلی ۶۰-۷۰٪ سبزیجات است.

مارگارین؛ با افزودن شیر بدون چربی، آب، ویتامین ها، پروتئین های شیر به روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن پنبه دانه، کانولا و نخل تولید می شود.

مضرات مارگارین چیست؟

اگرچه مارگارین با طعمی که به ظروف می بخشد، سال هاست در جایگاه منحصر به فردی در آشپزخانه ها قرار گرفته است، اما برخی از جنبه های مضر آن را می توان مشاهده کرد. “آیا مارگارین مضر است؟” موضوع با توجه به افراد و بدن آنها متفاوت است. برای افرادی که باید از غذاهای چرب دوری کنند، مارگارین می تواند مضرات مختلفی ایجاد کند.

“چرا مارگارین مضر است؟” وقتی سوال بررسی می شود، مشاهده می شود که وضعیت مربوط به فرآیند تولید است. اگرچه روغن ها که مواد اولیه مارگارین هستند دارای خواص گیاهی هستند، اما فرآیند تولید آن مصنوعی و مصنوعی است. در نتیجه می تواند به مرور زمان باعث ایجاد شرایط نامطلوب مانند بیماری قلبی شود.
افزایش میزان کلسترول یکی دیگر از اثرات منفی است. می تواند شیر مادران تازه وارد را کاهش دهد. با توجه به این دلایل باید در مصرف مارگارین دقت کرد.

مارگارین چیست؟ آیا مضره؟

مارگارین چگونه ساخته می شود؟

مارگارین جایگاه مهمی در تاریخ جهان دارد. تولید مارگارین سال ها پیش در نتیجه جستجو برای محصولی برای جایگزینی کره آغاز شد.
در طول تهیه مارگارین، روغن های مختلف در نتیجه کاربردهای شیمیایی متفاوت می شوند. پس از این فرآیند، نتیجه ای شبیه مخمر به دست می آید.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی این فرآیند سریعتر و آسانتر شده است.
پس از طی مراحل شیمیایی، سرد شدن و غلیظ شدن، فرآیند بسته بندی آغاز می شود. به این ترتیب مارگارینی که اغلب در بازارها و خواربارفروشی ها می بینیم شکل می گیرد.

مواد تشکیل دهنده مارگارین چیست؟

مارگارین در نتیجه ترکیب انواع روغن ها، آب و شیر بدون چربی به وجود می آید. منصفانه است که بگوییم بیشتر محصول حاوی روغن است.
کسانی که می خواهند مارگارین را بهتر بشناسند به این سوال پاسخ می دهند که “مارگارین حیوانی است یا گیاهی؟” او ممکن است تعجب کند. در پاسخ به این سوال باید گفت که مارگارین دارای محتوای گیاهی است.
“ماده خام مارگارین چیست؟” پاسخ سوال را می توان در قالب روغن های گیاهی توضیح داد. به خصوص روغن پنبه و نسبت سویا بسیار بالا است.

موارد استفاده و دستور پخت کره کدو تنبل

مارگارین چند کالری دارد؟

وقتی ارزش کالری مارگارین بررسی می شود، مشاهده می شود که در هر ۱۰۰ گرم ۷۱۰ کالری دارد.
یک گرم مارگارین حدود ۷ کالری است.
از آنجایی که مارگارین کالری بالایی دارد، تنظیم مقدار مصرف به درستی مهم است.
در نتیجه افزودن بیش از حد به غذا، ممکن است شرایط منفی مانند افزایش وزن ایجاد شود.
ارزش کالری مارگارین مورد بحث به ویژه در مارگارین های نوع صنعتی دیده می شود.
از فواید مارگارین، انرژی ای که به افرادی که آن را مصرف می کنند می دهد قابل توجه است.
علاوه بر این، یکی دیگر از جنبه های مفید قرار گرفتن در شرایط ایده آل از نظر خواص ویتامین و مواد معدنی است.

چگونه مارگارین را ذوب کنیم؟

چگونه مارگارین را ذوب کنیم؟

از آنجایی که مارگارین قوام نرمی دارد و برای ذوب مناسب است، می توان آن را بدون تلاش زیاد ذوب کرد. اگر مارگارینی را که از بازار خریداری می کنید مدتی در دمای اتاق نگه دارید، می بینید که در مدت کوتاهی به حالت ذوب می رسد.
به عنوان یک جایگزین متفاوت، می توانید مارگارین را در تابه ذوب کنید.
مارگارین را به تابه ای که روی حرارت متوسط گذاشته اید اضافه کنید و کمی صبر کنید، می بینید که محصول وارد حالت ذوب می شود.
در صورت لزوم می توان از روش ذوب بن ماری نیز استفاده کرد، اما به طور کلی مارگارین را در تابه یا مستقیماً در قابلمه ذوب می کنند.

به جای مارگارین از چه چیزی استفاده کنیم؟

کره تقریبا تنها جایگزین مارگارین است.
از آنجایی که مارگارین محصولی با منشاء گیاهی و کره محصولی با منشاء حیوانی است، هر دو می توانند سیری مطلوب را در شیرینی ها و کیک ها ایجاد کنند، البته در عطر و طعم تفاوت وجود دارد.
استفاده از روغن به جای مارگارین توصیه نمی شود زیرا روغن نمی تواند مارگارین را به خصوص به دستور پخت شیرینی کامل بدهد.
اگر قرار است از کره به عنوان جایگزین مارگارین استفاده شود، ابتدا باید به خاطر داشته باشید که بوی این دو متفاوت خواهد بود.
در حالی که نسبت چربی کره به طور متوسط ۸۰٪ است، این نسبت در مارگارین می تواند متفاوت باشد.
با توجه به این وضعیت، خوب است که تعداد مواد دیگر را تنظیم کنید.
برای کسانی که مشکلات کلسترول دارند و کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، ممکن است استفاده از مارگارین ممنوع باشد. در این موارد، اگر نمی‌توانید شیرینی‌ها را رها کنید، می‌توانید دستور العمل‌های کوکی بدون مارگارین را امتحان کنید.
البته، طعم شیرینی‌های مارگارین را نمی‌توانید بچشید، اما می‌توانید هوس‌های شیرین خود را به روشی سبک‌تر برآورده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.