قهوه گانودرما چیست؟ آیا واقعا برای سلامتی مفید است؟

قهوه گانودرما چیست؟ آیا واقعا برای سلامتی مفید است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”قهوه گانودرما چیست؟ آیا واقعا برای سلامتی مفید است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

قهوه گانودرما یک ترکیب نوشیدنی پودر شده است که به طور معمول حاوی قهوه فوری و عصاره پودر شده Ganoderma lucidum است ، یک قارچ دارویی که به آن “reishi” یا “Lingzhi” نیز گفته می شود. مواد دیگری مانند شکر ، خامه غیر لبنی ، و گیاهان نیز ممکن است موجود باشد.

فراتر از انتخابی که قهوه فراهم می کند ، نوشیدنی ای است که به گفته طرفداران ، طیف وسیعی از فواید سلامتی را به همراه دارد و گاهی اوقات توسط افرادی استفاده می شود که دوست دارند قهوه خوردن را کاهش دهند اما همچنان سطح انرژی خود را افزایش دهند.

در حالی که برخی از حمایت های علمی از فواید قارچ Ganoderma lucidum برای سلامتی وجود دارد ، اما فواید قهوه گانودرما به طور علمی و وسیع مورد مطالعه قرار نگرفته است.

چرا مردم از قهوه گانودرما استفاده می کنند؟

طرفداران ادعا می کنند که گانودرما می تواند ایمنی بدن را افزایش دهد ، با خستگی مبارزه کند ، حافظه را بهبود بخشد ، میزان انرژی کمتری را کاهش دهد ، کلسترول را کاهش دهد ، التهاب را کاهش دهد ، استرس را برطرف کند ، روند پیری را معکوس کند و گردش خون را تحریک کند.

فواید قهوه گانودرما: آیا می تواند کمک کند؟

تاکنون هیچ مطالعه علمی اثرات قهوه گانودرما بر سلامتی را آزمایش نکرده است. با این حال ، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به خودی خود مصرف می شود و ممکن است مزایای سلامتی خاصی داشته باشد.

به عنوان مثال ، در یک بررسی در سال ۲۰۱۶ از پنج مطالعه که قبلا منتشر شده بود ، نتیجه گیری شد که قهوه گانودرما می تواند در کنار درمان معمولی مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا به دلیل بالقوه بودن آن می تواند پاسخ تومور را افزایش دهد و ایمنی بدن را تحریک کند.با این حال ، نویسندگان نتیجه گرفتند که هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده وجود ندارد .

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه ، به طور کلی ، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. به عنوان مثال ، مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت ، بیماری پارکینسون و بیماری های قلبی) کمک کند.

در حالی که گفته می شود گانودرما گاهی اوقات به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند ، یک بررسی کاکرین در سال ۲۰۱۵ شواهدی را در مورد استفاده از گانودرما برای درمان عوامل خطر قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پیدا نکرد.

قهوه همچنین می تواند به انرژی و خستگی کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که گانودرما  همراه با عصاره مرغ غنی از آنتی اکسیدان باعث افزایش عملکرد عضلات و بهبودی تمرین در موش ها می شود. یک مطالعه کوچک دیگر که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد نشان داد که گانودرما باعث کاهش خستگی در افراد داوطلب مبتلا به سندرم خستگی مزمن می شود.

قهوه گانودرما چیست؟ آیا واقعا برای سلامتی مفید است؟
قهوه گانودرما چیست؟

عوارض قهوه گانودرما چیست؟

درباره ایمنی قهوه گانودرما اطلاعات کمی در دست است. با این حال ، گانودرما ممکن است عوارض جانبی زیادی ایجاد کند ، از جمله سرگیجه ، ناراحتی معده و تحریک پوست . شما باید قبل از امتحان قهوه گانودرما ، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر از داروهای فشار خون ، ضد انعقاد ، ضد پلاکت یا سرطان استفاده می کنید.

علاوه بر این ، مصرف بیش از حد کافئین می تواند ضربان قلب شما را تسریع کند ، خواب شما را مختل کند ، معده شما را ناراحت کند و برخی از مشکلات روانی (مانند اضطراب) را تشدید کند.

چند مورد از افراد مبتلا به هپاتیت پس از استفاده از محصولات گانودرما گزارش شده است .

همچنین ، به خاطر داشته باشید که مکمل های گیاهی و غذایی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به روشی که داروهای تجویز شده تنظیم نمی شوند. در برخی موارد مشخص شده است که محصولات فروخته شده به مصرف کنندگان دارای موادی هستند که روی برچسب ذکر نشده اند و منجر به اثرات مضر می شوند.

اگر استفاده از مکمل گانودرما را انتخاب کردید ، به دنبال محصولی باشید که حاوی مهر تأیید سازمان شخص ثالث باشد و آزمایش کیفیت را ارائه دهد. این سازمان ها شامل Pharmacopeia ایالات متحده ، ConsumerLab.com و NSF International هستند. مهر تأیید یکی از این سازمان ها ایمنی یا اثربخشی محصول را تضمین نمی کند ، اما این اطمینان را می دهد که محصول به درستی تولید شده است ، حاوی مواد موجود در برچسب است و حاوی سطح مضر آلاینده ها نیست.

اگرچه ممکن است از طعم کمی تلخ قهوه گانودرما لذت ببرید ،اما هنوز تحقیقات زیادی در مورد قهوه گانودرما و اثرات سلامتی آن در آزمایش های بالینی در مقیاس بزرگ لازم است انجام شود. اگر هنوز در نظر دارید قهوه گانودرما را به عنوان یک قسمت منظم از رژیم خود تهیه کنید ، حتما ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد مناسب بودن شما صحبت کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.