فواید کرم اوره برای پوست چیست؟

اگر پوست خشک، زبر یا حتی ترک خورده دارید، به احتمال زیاد کرم اوره یا محصولی حاوی آن را امتحان کرده اید. اگر نه، ممکن است کرم اوره ماده ای باشد که در نهایت به پوست شما کمک می کند تا رطوبت مورد نیاز خود را دریافت کنید.

بیش از یک قرن است که از اوره به صورت بالینی برای بیماری های پوستی استفاده می شود، اما کرم اوره دقیقا چیست؟ ممکن است عجیب به نظر برسد (یا حتی کمی زشت)، اما در واقع یک محصول است که به طور طبیعی در پوست تولید می شود تا تعادل هیدراتاسیون را حفظ کند.

اوره مصنوعی در طیف وسیعی از کرم ها و پمادهای پوستی استفاده می شود. برای مراقبت از پوست، به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر خشکی پوست یا پوست بسیار خشک و سایر مشکلات جدی پوست شناخته می‌شود.

کرم اوره چیست؟

اوره یک ماده زائد طبیعی است که زمانی که بدن پروتئین ها را تجزیه می کند، روی پوست تولید می شود. این جزئی از اپیدرم است که نقش مهمی در حفظ رطوبت پوست دارد.

اوره بخشی از فاکتور مرطوب کننده طبیعی پوست است که شامل اجزای متعددی است که تعادل هیدراتاسیون را در بیرونی ترین لایه ها حفظ می کند.

اوره مصنوعی برای کرم های موضعی و محصولات مراقبت از پوست تولید می شود. اگرچه پوست ما از قبل حاوی اوره است، اما کرم ها و ژل های حاوی این جزء ساخته شده و به صورت موضعی برای نرم کردن پوست خشک و ترک خورده استفاده می شود.

انواع مختلف کرم اوره

غلظت های مختلفی از کرم اوره برای استفاده موضعی موجود است. در درماتولوژی از فرمولاسیون های حاوی اوره به روشی وابسته به غلظت برای بازگرداندن رطوبت پوست استفاده می شود.

محصولات اوره، که با نسخه و بدون نسخه در دسترس هستند، با درصد اوره موجود در فرمول برچسب گذاری شده اند. رایج ترین انواع عبارتند از:

کرم اوره ۲: این دوز کمتریین است، بنابراین برای افرادی که به سادگی به دنبال مرطوب کردن مناطق خشک پوست هستند، ایده آل است.
کرم اوره ۱۰: این نیز یک گزینه با دوز کمتر در نظر گرفته می شود و می تواند برای تسکین پوست بسیار خشک یا پای ورزشکاران استفاده شود. هنگام استفاده از یک محصول بدون نسخه، بهتر است ابتدا با درصد کمتر اوره شروع کنید تا از عوارض جانبی نامطلوب جلوگیری کنید. این غلظت محبوب ترین محصول بدون نسخه است.
کرم اوره ۲۰: اوره ۲۰ بدون نسخه نیز موجود است و در محصولات پوست و بدن استفاده می شود. این به درمان بیماری های پوستی خشک و خشن مانند اگزما کمک می کند. بعلاوه، برای ناخن های در حال رشد، مبارزه با عفونت ها و بهبود زخم مفید است.
کرم اوره ۴۰: این کرم به عنوان بهترین کرم اوره برای پوست های بسیار خشک، زبر یا ترک خورده شناخته می شود. همچنین برای چندین بیماری پوستی استفاده می شود. اوره ۴۰ اغلب با ترکیبات تجویزی مانند استروئیدهای ضد التهابی موضعی یا داروهای ضد قارچ برای درمان بیماری های جدی پوستی ترکیب می شود.

 

فواید کرم اوره برای پوست چیست؟

فواید کرم اوره برای پوست چیست؟

تحقیقات نشان می دهد که کرم اوره یک درمان پوستی موثر با استفاده بالینی گسترده و عوارض جانبی غیر سیستمیک از جمله موارد زیر است.

۱٫ مرطوب کننده قوی

ما به طور طبیعی اوره تولید می کنیم تا رطوبت پوست را افزایش دهیم، بنابراین منطقی است که بتوان از آن به عنوان مرطوب کننده برای مناطق مشکل دار استفاده کرد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، ناحیه را آبرسانی کرده و یکپارچگی پوست را افزایش می دهد. همچنین به عنوان یک مانع محافظ عمل می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دوزهای پایین‌تر از محصولات حاوی اوره، مانند محصولات دارای ۱۰ درصد اوره یا کمتر، به عنوان مرطوب‌کننده پوست عمل می‌کنند. غلظت های بالاتر با اعمال کراتولیتیک خود باعث تجزیه پوست مرده می شود.

۲٫ پوست را تسکین می دهد

اوره به عنوان یک نرم کننده عمل می کند که پوست را تسکین و نرم می کند. به بهبود لکه های زبر، پوسته پوسته شدن و خشکی شدید کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که کرم های اوره می توانند به تسکین مشکلات پوستی از جمله درماتیت آتوپیک، پسوریازیس و خشکی پوست کمک کنند.

محصولات حاوی اوره همچنین می توانند به عنوان کرم ضد چین و چروک عمل کنند زیرا به آبرسانی و تسکین نواحی مشکل دار کمک می کنند.

۳٫ پوست زبر را از بین می برد

مواد موضعی اوره می توانند حتی به پوست بسیار ضخیم و خشک نفوذ کرده و سطوح زبری را که توسط سلول های مرده پوست ایجاد می شوند، تجزیه کنند. محققان دریافته اند که این ماده یک عامل کراتولیتیک است، به این معنی که لایه بیرونی پوست را از بین می برد و در نتیجه نرمی را افزایش می دهد.

این باعث می شود که ابزار خوبی برای ترک دست ها و پاها، پینه پا و میخچه و خشکی مربوط به پسوریازیس یا اگزما باشد. همچنین به شکستن ناخن های ضخیم که بدشکل هستند و نیاز به کوتاه شدن دارند کمک می کند. این کار را با نفوذ به ناخن و نرم کردن آن انجام می دهد.

طرز ساخت مام ضد تعریق در خانه

۴٫ افزایش جذب

اوره به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. نشان داده شده است که مرطوب کننده ها رطوبت هوا و محیط را حفظ می کنند تا آن را وارد پوست کنند. این به آبرسانی پوست و کاهش خشکی شدید کمک می کند.

مرطوب کننده ها اغلب در محصولات مراقبت از پوست، از لوسیون ها و کرم ها گرفته تا صابون ها و شامپوها، به منظور کشیدن رطوبت از لایه دوم پوست به سطح استفاده می شوند. این باعث افزایش سطح کلی رطوبت در لایه های پوست می شود.

۵٫ با عفونت ها مبارزه می کند

ثابت شده است که اوره اثرات ضد قارچی دارد، به همین دلیل است که اغلب به صورت موضعی برای مبارزه با قارچ پا و ناخن استفاده می شود. همچنین ثابت شده است که دفاع ضد میکروبی ایجاد می کند.

یک مطالعه منتشر شده در Journal of Investigative Dermatology نشان داد که کاربردهای موضعی اوره عملکرد سد را عادی می کند و به محافظت از پوست و بیان پپتیدهای ضد میکروبی کمک می کند.

نحوه استفاده از کرم اوره

هنگام استفاده از کرم اوره، بهتر است از غلظت کمتری مانند اوره ۵ یا اوره ۱۰ شروع کنید. این به شما امکان می دهد واکنش پوست خود را مشاهده کنید و اگر نتیجه را مشاهده نکردید و تجربه نکردید می توانید غلظت را افزایش دهید. هر گونه اثرات نامطلوب

از آن مانند هر پماد یا لوسیون آبرسان دیگری استفاده کنید و یک لایه ضخیم روی نواحی مورد نظر بمالید. این کار را می توان دو بار در روز، صبح و شب یا طبق دستور متخصص پوست انجام داد.

خطرات و عوارض جانبی

 

نحوه استفاده از کرم اوره

استفاده از فرآورده اوره با غلظت بالا ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک، سوزش و خارش ایجاد کند. اوره ۴۰ ممکن است در موارد نادری سلول های پوست را از بین ببرد، بنابراین مصرف آن را که اتفاق می افتد قطع کنید.

اوره را نزدیک چشم، بینی یا دهان خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک شود. همچنین نباید روی پوست باز یا بریدگی استفاده شود.

در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی جدی، فوراً با متخصص پوست خود مشورت کنید.

اوره یک ماده طبیعی است که زمانی که بدن پروتئین ها را تجزیه می کند، روی پوست تولید می شود. نقش مهمی در حفظ رطوبت پوست دارد، بنابراین منطقی است که از اوره برای تسکین پوست بسیار خشک استفاده شود.
اوره مصنوعی برای کرم های موضعی و محصولات مراقبت از پوست تولید می شود. این دارو در چندین غلظت وجود دارد و محصولات حاوی ۴۰ درصد اوره معمولاً توسط متخصص پوست تجویز می شود.
غلظت های کمتر بدون نسخه در دسترس است و می تواند برای تسکین مشکلاتی از جمله پوست خشک، ترک خورده، پسوریازیس، اگزما، درماتیت آتوپیک، پای ورزشکاران، پینه پا و موارد دیگر استفاده شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.