فواید شگفت انگیز کاسنی را میدانید؟

کاسنی یک گیاه است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این فواید کاسنی ممکن است شامل توانایی احتمالی آن برای کاهش مشکلات گوارشی و معده، کاهش درد آرتریت، جلوگیری از عفونت های باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال بیماری های قلبی باشد. همچنین خاصیت کاسنی به عنوان یک آرام بخش طبیعی که می تواند با سنگ کلیه مبارزه کند و ممکن است باعث کاهش وزن شود. در مجموع فواید کاسنی بسیار زیاد است ، این گیاه کوچک یک مکمل قدرتمند برای هر رژیم غذایی است.طبق گزارش USDA FoodData Cental، کاسنی منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی از جمله روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن-اسید فولیک و پتاسیم و همچنین ویتامین A، B6، C، E و K است.

کاسنی چیست؟

کاسنی یک گیاه مدیترانه ای است که برای استفاده در آشپزی آن در آماده سازی هایی مانند سالاد و سایر کاربردهای دارویی دیگر کشت می شود. در بسیاری از شرایط مختلف به خوبی رشد می کند و معمولاً در کنار جاده ها در اروپا، جایی که منشأ آن است، یافت می شود، اما اکنون در قاره آمریکا نیز طبیعی شده است. برگ‌ها، جوانه‌ها و ریشه‌ها همگی ویژگی‌های مفید خاصی دارند. برگ ها به روشی مشابه اسفناج در بسیاری از فرهنگ ها استفاده می شود. ریشه اغلب به پودر تبدیل می شود و به عنوان جایگزین قهوه استفاده می شود. کاسنی صدها سال است که به عنوان یک داروی گیاهی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و امروزه نیز ارزش خود را ثابت می کند.

فواید کاسنی برای سلامتی

فواید کاسنی برای سلامتی

ممکن است به هضم غذا کمک کند

کاسنی برای سلامت دستگاه گوارش شما عالی است زیرا احتمالا حاوی اینولین است که می تواند به عنوان یک پری بیوتیک قوی عمل کند. پری‌بیوتیک‌ها دسته‌بندی باکتری‌هایی هستند که به جای بیماری‌ها، برای میزبان مفید هستند. یک گزارش منتشر شده در مجله FEMS Microbiology Ecology گزارش می دهد که اینولین برای مبارزه با تعدادی از نگرانی های روده و گوارشی، از جمله بیماری رفلکس اسید، سوء هاضمه، و سوزش سر دل استفاده می شود، زیرا به طور فعال اسیدیته سیستم های بدن را کاهش می دهد. بنابراین، کاسنی نقش حیاتی در تسهیل هضم دارد.

 سلامت قلب را بهبود می بخشد

اینولین نه تنها برای دستگاه گوارش مفید است، بلکه نشان داده است که سطح کلسترول LDL (همچنین به عنوان کلسترول بد) در بدن کاهش می یابد. این نوع کلسترول یکی از عوامل اصلی آترواسکلروز و فشار خون بالا است زیرا جریان خون را هنگام اتصال به شریان ها و وریدها مسدود می کند. همچنین می تواند به احتمال حملات قلبی و سکته کمک کند. به اندازه کافی جالب توجه است، مسیر شیمیایی که اینولین برای کاهش حضور کلسترول LDL در آن عمل می کند، به ندرت فعال است، مگر اینکه فرد سطح بالایی از کربوهیدرات ها را مصرف کند، بنابراین این مزیت دامنه اثرات کمی کمتری دارد.

فواید ضد سرطانی کاسنی

در مطالعات مختلف سرطان، عصاره کاسنی با کاهش رشد تومور مرتبط است. گزارش های اولیه نشان می دهد که این به دلیل فروکتان های موجود در کاسنی است که دارای خواص ضد توموری بالقوه و خواص آنتی اکسیدانی است. بر اساس گزارشی در مورد تأثیر اینولین در سرطان سینه و رشد تومور در مجله تغذیه، پلی فنول‌ها و فیتوکمیکال‌های موجود در کاسنی نیز ممکن است یک روش آسان بدون خطر برای کمک به پیشگیری از سرطان انواع مختلف از جمله سرطان سینه و روده بزرگ باشد. سرطان.

 درد آرتریت را کاهش میدهد

کاسنی به طور سنتی به عنوان یک درمان برای آرتروز استفاده می شود و مطالعات نشان داده اند که دارای خواص ضد التهابی است، به همین دلیل است که باعث کاهش درد در شرایطی مانند آرتروز می شود. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۰، ۷۰ درصد از افراد مورد آزمایش که درمان کاسنی را دریافت کردند، بهبود قابل توجهی در درد مرتبط با شرایط استئوآرتریت خود گزارش کردند. کاسنی همچنین می تواند به عنوان یک عامل ضد التهاب عمومی برای درد، دردهای عضلانی و درد مفاصل به همین دلیل استفاده شود.

خاصیت لاغر کنندگی کاسنی

کاسنی احتمالا منبع خوبی از اولیگو فروکتوز است و اینولین خود نوعی فیبر غذایی طبیعی است که با کاهش وزن به مدیریت وزن کمک می کند. هر دوی اینها به تنظیم گرلین کمک می کنند، اسید آمینه ای که در درجه اول با احساس گرسنگی و رفتار جستجوی غذا مرتبط است. گزارشی که در سال ۲۰۱۲ در بنر تحقیقات چاقی منتشر شد، به تحقیقی اشاره کرد که موش‌ها را برای مطالعه تأثیر کاسنی در کل روند کاهش وزن مورد بررسی قرار داد. نتیجه گیری شد که با کاهش میزان هورمون گرلین، کاسنی می تواند شانس پرخوری را کاهش دهد و باعث سیری یا احساس سیری شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “علت و علائم تنگی کانال ستون فقرات” را نیز مطالعه بفرمایید.

ممکن است یبوست را درمان کند

بار دیگر، نقش اینولین به عنوان یک فیبر طبیعی به عنوان یک مزیت عمده برای کاسنی خواران می آید! فیبر به حجیم شدن حرکات روده و تقویت حرکات پریستالتیک و ترشح شیره معده کمک می کند. اساساً این بدان معنی است که هضم به طور کلی بهبود می یابد و یبوست نیز به میزان زیادی کاهش می یابد. با حفظ یک روند گوارشی صاف و منظم، افراد می توانند شانس ابتلا به تعدادی از بیماری های گوارشی را کاهش دهند.

فواید ایمنی بخشی کاسنی برای بدن

کاسنی دارای تعدادی ویژگی مفید است که آن را به تقویت کننده قدرتمندی برای سیستم ایمنی بدن شما تبدیل می کند. این اثرات ضد باکتریایی واضحی را بر روی تعدادی از گونه‌های خطرناک باکتری نشان می‌دهد، و ما قبلاً به فواید ترکیبات پلی فنولیک موجود در کاسنی از نظر تقویت سیستم ایمنی اشاره کرده‌ایم. مواد شیمیایی گیاهی وجود دارند که به عنوان آنتی اکسیدان های بالقوه عمل می کنند و رادیکال های آزاد را از جریان خون بیشتر خارج می کنند. این امر احتمال ابتلا به تعدادی از بیماری ها را کاهش می دهد.

ممکن است اضطراب را تسکین دهد

 فواید شگفت انگیز کاسنی را میدانید؟

کاسنی دارای خواص آرامبخشی است که تصور می شود اضطراب را کاهش می دهد و ذهن را آرام می کند و در نتیجه استرس و اثرات خطرناکی که می تواند بر بدن داشته باشد را تسکین می دهد. یک گزارش در سال ۲۰۱۶، بر اساس ارتباط بین تغذیه و سلامت روان، که در مجله Performance Health Center منتشر شد، نشان داد که عصاره ریشه کاسنی نیز می تواند به عنوان یک خواب آور به دلیل این خاصیت آرام بخش استفاده شود و بسیار سالم تر از بسیاری از قرص های خواب آور است. در بازار متعارف کاهش استرس و اضطراب همچنین می تواند به کاهش احتمال بیماری قلبی، عدم تعادل هورمونی، بی خوابی، زوال شناختی و پیری زودرس کمک کند.

درمان اختلالات کلیوی خاصیت کاسنی است

عصاره ریشه کاسنی اغلب به عنوان ادرار آور استفاده می شود که حجم ادرار را افزایش می دهد. تکرر ادرار می‌تواند به دفع سمومی که بدن در کبد و کلیه‌ها ذخیره می‌کند کمک کند و در نتیجه از شرایط خطرناکی که هنگام باقی ماندن سموم در بدن رخ می‌دهد، جلوگیری کند. همچنین، تکرر ادرار می تواند وزن اضافی آب را از بین ببرد و حتی چربی را کاهش دهد، زیرا ۴ درصد ادرار معمولاً رسوبات چربی است که در غیر این صورت در جای دیگری در بدن ذخیره می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.