بازار داغ سفر به کنیا در ۱۴۰۱

کنیا کشوری بسیار مرفه با تنوع زیستی غنی است که آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. از سافاری‌های هیجان‌انگیز گرفته تا مناظر خیره‌کننده و میراث فرهنگی غنی، سفر به کنیا را برای همه ی مردم جهان جذاب کرده است؛ از جمله برای ایرانیان به صورت تور کنیا که از مجموعه های گردشگری مختلف برگزار می شود.

سفری بسیار دیدنی به قلب حیات وحش در جهان امروزی نشان از این است که چرا به کنیا سفر کنیم. مکان های دیدنی این کشور زیبا پاسخی برای این سوال است که کنیا شگفت انگیز می تواند مقصدی عالی برای گردشگران باشد. در این بخش برخی از مکان های دیدنی که گردشگران زیادی را به خود می پذیرد، معرفی خواهد شد که در اصل راهنمای سفر به کنیا است.

سفر به کنیا

سفر به کنیا

قبایل موجود در کنیا، مانند جوامع ماسایی و سامبورو توانسته‌اند شیوه زندگی سنتی خود را حفظ کنند و گروه‌هایی از گردشگران را جذب کنند که از این جوامع بازدید می‌کنند تا با فرهنگ و سنت‌های آنها بیشتر آشنا شوند. پس کنیا نه تنها از نظر حیات وحش و فرهنگ غنی است، بلکه کنیا دارای مناظر زیبا و ویژگی های طبیعی مانند دره بزرگ ریفت و قله های استوایی پوشیده از برف منحصر به فرد و کوه کنیا است.

کنیا دارای تنوع فوق‌العاده حیات‌وحش است و از بیشترین تنوع فرهنگ‌ها تشکیل شده است، شهرهای جهان قدیم تا مراکز فوق مدرن این کشور را جذاب تر کرده است. جاذبه های گردشگری کنیا شامل پارک های ملی متعدد، دارای دو بخش شهری و روستایی، آب های نیلگون، شگفتی های جغرافیایی و سواحل بکر است، مومباسا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کنیا است. این مکان تنها یک مقصد گردشگری محبوب برای ماجراجویان نیست بلکه همیشه مقصد سفر برای خانواده ها در کنیا نیز هست.

پارک ملی ماسای مارا

ماسای مارا

ذخیره‌گاه ملی ماسای مارا به‌خاطر زیستگاهی برای تجمع شگفت‌انگیز حیوانات و حیات پرندگان مشهور است، این ذخیره‌گاه شانس بالایی برای مشاهده پنج بزرگ یعنی شیر، گاومیش‌های کیپ، فیل‌ها، پلنگ‌ها و کرگدن‌ها دارد. از دیگر حیوانات ذخیره‌گاه ملی ماسای مارا می‌توان به بز کوهی، توپیس، اِلند، اوریبی، واترباک، غزال، اسب آبی، کروکودیل و غیره اشاره کرد.

ذخیره‌گاه ملی ماسای مارا همچنین به دلیل مهاجرت سالانه وحشی‌ها معروف است که در آن بیش از ۱٫۵ میلیون حیوان وحشی همراه با گورخرها و بز کوهی در مهاجرت سالانه بین دشت‌های پارک ملی سرنگتی و ذخیره‌گاه ملی ماسایی مارا شرکت می‌کنند. در ذخیره‌گاه ملی ماسای مارا، مهاجرت بین جولای و نوامبر با عبور از رودخانه مارا تجربه می‌شود.

دریاچه نایواشا

دریاچه نایواشا

اگرچه دریاچه نایواشا در کنیا به خودی خود یک پارک ملی نیست، اما این دریاچه زیبا به یکی از اصلی ترین سافاری های کنیا تبدیل شده است. دریاچه نایواشا که بین کرگدن‌های دریاچه ناکورو و دشت‌های وسیع ماسای مارا قرار دارد، به یک ایستگاه محبوب تبدیل شده است

دریاچه نایواشا با محیط‌های آرام، گزینه‌های اقامتی فراوان متناسب با همه بودجه‌ها و انواع فعالیت‌ها، توقفگاه خوبی برای کسانی است که در یک سافاری خانوادگی هستند.

جذاب ترین فعالیت در دریاچه نایواشا، قایق سواری است. از لابه لای درختان مرده و پرواز پرندگان، روی آب حرکت می کنید و چشم اندازهای زیبا را به تماشا می نشینید. فلامینگوهای صورتی و اسب های آبی از اصلی ترین جانوران این دریاچه هستند.

با حیوانات در جزیره کرسنت قدم بزنید

نایروبی

نایروبی پایتخت و بزرگترین شهر کنیا است. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کنیا است که به خاطر تاریخ معروف استعماری، زیرساخت ها، صنعت چای و قهوه و پارک های حیات وحش شهرت دارد. این شهر برای نگاهی اجمالی به میراث تاریخی کنیا، فرهنگ پر جنب و جوش، حیات وحش پر جنب و جوش، هنر معاصر جذاب، قطعاً برای هر مسافری جذابیت دارد.

مومباسا

مومباسا، واقع در سواحل جنوب شرقی کشور، بزرگترین شهر بندری کنیا است. مومباسا به عنوان یک شهر جهانی، به عنوان یک آهنربای توریستی در نظر گرفته می شود که به دلیل فرهنگ ناملموسش، همه نوع مسافران را به خود جذب می کند. این بندر یکی از مشهورترین مکان‌های کنیا است که ترکیبی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها، هنر، معماری و غذاهای مختلف را به خود اختصاص داده است. بریتانیایی، پرتغالی، عرب، هندی و آسیایی در این بندر زندگی می کنند. این شهر همچنین به خاطر سواحل، مرجان ها، آثار باستانی و بازارهای شلوغش مشهور است.

مالیندی که در سواحل جنوب شرقی کنیا قرار دارد، یک مکان تفریحی محبوب در این کشور با دو چهره متمایز است. بخشی از شهر منعکس کننده تاریخ غنی آن است، در حالی که نیمه دیگر یک مقصد گردشگری مدرن است. این مکان یکی از محبوب ترین جاذبه های کنیا است که گردشگران را برای کشف آثار تاریخی، سواحل بکر و صخره های مرجانی عظیم جذب می کند.

ساحل مالیندیهمه سواحل مالیندی دارای ماسه سفید تمیز هستند و آب این سواحل به همان اندازه تمیز است. صخره های مرجانی که به ساحل نزدیکتر شده اند، به عنوان فیلترهای طبیعی عمل می کنند. آنها آب را تمیز می کنند و همچنین از امواج بلند جلوگیری می کنند.

پس از غواصی، حتی غواصان باتجربه در اینجا شگفت زده خواهند شد؛ وقتی گردشگران تصمیم می گیرند ماهیگیری در دریا را امتحان کنند، جایی که آنها به اندازه کافی خوش شانس هستند که ماهی های تن، شمشیر ماهی و حتی کوسه را در صورت وجود صید کنند.

ویزای کنیا:

از ۱ ژانویه ۲۰۲۱، مسافران ملزم به دریافت ویزای الکترونیکی قبل از ورود به کنیا هستند. دیگر هیچ ویزا در بدو ورود به کنیا و همچنین در نمایندگی های کنیا صادر نمی شود. این ویزای الکترونیکی یک بار برای اقامت توریستی یا تجاری یا حداکثر ۹۰ روز یا ترانزیت تا ۴۸ ساعت اجازه ورود به کشور را می دهد. همه ملیت ها واجد شرایط هستند، به جز ۴۳ ملیت که معاف از ویزا هستند. میانگین زمان دریافت ویزای الکترونیکی ۳ روز برای خروج فوری است. کودکان زیر ۱۶ سال از درخواست معاف هستند و فقط باید مدارک هویتی خود را ارائه دهند.

ویزای کنیا برای ایرانیان:

اگر قصد سفر به کنیا را دارید و یک شهروند ایرانی هستید، یک خبر عالی برای شما وجود دارد: برای دریافت ویزای کنیا برای ایرانیان، نیازی به مراجعه به سفارت نیست و به سادگی می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که می توانید با استفاده از سرویس iVisa برای این اخذ ویزا اقدام کنید، این گزینه ای عالی است اگر می خواهید سریع ترین و راحت ترین راه ممکن را امتحان کنید.

  • سوال : ایرانی هستم، آیا درخواست ویزا ضروری است؟

پاسخ: بله، برای ورود به کنیا نیاز به ویزا دارید. با این وجود، ویزای کنیا برای ایرانیان با درخواست eVisa به صورت آنلاین، قابل دریافت است.

  • سوال: eVisa کنیا چیست؟

پاسخ: ممکن است بپرسید که eVisa کنیا چیست و چرا از ویزای کنسولی آسان‌تر است، و ما آماده‌ایم تا به این سوال پاسخ دهیم. eVisa کنیا سندی است که بسیار شبیه به ویزای کنسولی است، اما با کمی پیچ و تاب بیشتر، زیرا این کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از سیستم آنلاین انجام می شود. درست به عنوان یک ویزای معمولی. و البته eVisa همچنین به شما اجازه می دهد تا به صورت قانونی وارد کشور شوید.

  • سوال: اتباع ایرانی تا کی می توانند با EVISA در کنیا باشند؟

پاسخ: دارندگان پاسپورت ایرانی می توانند ۹۰ روز  در کشور کنیا حضور داشته باشند.

  • سوال: آیا می توانید در مورد اسنادی که باید ارائه کنم برای من توضیح دهید؟

پاسخ: برای سفر به کنیا و دریافت ویزای این کشور کافی است پاسپورت با مدت اعتبار ۷ ماهه داشته باشید و به همراه یک قطعه عکس پرسنلی و مبلغ حدود ۶۰ دلار هزینه ویزا، میتوانید بدون نگرانی ویزای کنیا را دریافت کنید.

چرا به کنیا سفر کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، کنیا کشوری غنی از فرهنگ بومی، حیات وحش و سواحل سفید بکر است. سفر به کنیا امروزه در اولویت لیست جهانگردان و گردشگران جهان قرار گرفته است و در میان گردشگران ایرانی نیز محبوب شده است. طوری که هر ساله تورها و سفرهای زیادی به کشور کنیا برگزار می شود. می توانید از طریق مجموعه های گردشگری مانند نارون اکوتور برای سفر به کنیا اقدام کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژداشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.