جینسینگ معجزه ای برای بیماران دیابتی و زنان

جینسینگ به عنوان یک محصول گیاهی با خواص متعدد شناخته می‌شود. کاهش قند خون از جمله خواص جالب توجه این گیاه به شمار می‌رود. به دلیل وجود این خاصیت، مصرف جینسینگ برای بیماران دیابتی بسیار مفید است، به طوری که با استفاده منظم از جینسینگ انتظار می‌رود که سطح قند خون پایین آمده و بیماری دیابت کنترل شود.

خواص جینسینگ برای زنان و بیماران دیابتی

جینسینگ

افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند می‌توانند با توجه به طریقه مصرف جینسینگ برای دیابت از این محصول استفاده کنند. جینسینگ به دلیل خواص ویژه خود بر کاهش قند خون تاثیر گذاشته و به کنترل دیابت کمک می‌کند.

استفاده از جینسینگ برای بیماران دیابتی می‌تواند به شکل‌های مختلف انجام شود. برای نمونه می‌توان از فرآورده‌های جینسینگ همچون عصاره، قرص یا پودر آن استفاده کرد. از این محصولات باید با توجه به طریقه مصرف جینسینگ برای دیابت و به مقدار مشخص استفاده شود.

گیاه جینسینگ به روش‌های دیگر نیز قابل مصرف است. تهیه چای جینسینگ یا طبخ سوپ جینسینگ از دیگر شیوه‌های استفاده از این محصول است. باید در نظر داشت که مصرف جینسینگ به تنهایی نمی‌تواند آنطور که باید دیابت را کنترل کند. در کنار استفاده از این محصول لازم است که یک رژیم غذایی سالم و مناسب برای بیماران دیابتی در نظر گرفته شود.

خواص عصاره جینسینگ موارد متعددی را دربر می‌گیرد. برخی از خاصیت‌های این محصول عبارتند از:

  • تامین انرژی مورد نیاز بدن
  • تنظیم میزان گلوکز خون
  • تنظیم هورمون‌های زنانه
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به حفظ سلامت قلب و عروق
  • رفع اضطراب
  • تقویت مغز
  • افزایش مقاومت بدن
  • درمان اختلالات خواب
  • کمک به سلامتی و شادابی پوست

خواص هفت گیاه برای دیابت

دیابت یکی از بیماری هایی است که در جامعه امروزی بسیار فراگیر شده است. همانطور که می دانید استفاده از دارو های گیاهی نقش موثری در بهبود و کنترل این بیماری دارد. استفاده از هفت گیاه برای دیابت و رعایت رژیم های غذایی مناسب به افراد کمک می کند تا بتوانند سطح قند خون بدن را کنترل کنند.

خار مریم گیاهیست که با داشتن ماده موثره سیلی مارین اثرات درمانی جالبی در بیماری دیابت نشان داده است. خار مریم جزو لیست هفت گیاه برای دیابت است که با اثرگذاری بر هموگلوبین و ای وان سی سطح قند خون را کاهش می دهد. معمولا این گیاه را با عسل خالص طبیعی و یا عسل های دیابتی مصرف می کنند. توجه داشته باشید که عسل مصرفی افراد دیابتی باید حتما آنالیز شده باشد.

هفت گیاه برای درمان دیابت بدون حضور کاسنی لیست کاملی نمی شود. کاسنی یکی از گیاهان حاوی فیبر است که در کنترل قند خون بسیار حائز  اهمیت است. در ریشه کاسنی ماده موثره اینولین وجود دارد. این ماده کربوهیدرات ها را به سمت خود جذب کرده و با بهبود متابولیسم آن ها در کاهش قند خون بیماران دیابتی اثر مثبت می گذارد. دیابتی ها می توانند به جای مصرف قند از فیبر ریشه کاسنی استفاده کنند.

تاثیر جینسینگ بر قند خون مدت هاست که مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است. در واقع با مصرف جینسینگ حساسیت به انسولین بسیار کمتر می شود. باید دقت کرد که با مصرف جینسینگ برخی از افراد دچار افت شدید قند خون می شوند. بدین ترتیب باید حتما تحت نظر پزشک مصرف شود. جینسینگ با کاهش میزان قند خون بدن موجب می شود تا چربی های مازاد از بین بروند. در نتیجه افراد دیابتی چاق با قرار دادن جینسینگ در رژیم غذایی خود به کنترل وزنشان نیز کمک خواهند کرد.

بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت زنجبیل است. زنجبیل علاوه بر کاهش میزان قند خون به کاهش وزن و پایین آمدن توده های چربی بدن کمک می کند. بیمارانی که از ترکیب دمنوش زنجبیل و دارچین استفاده می کنند کیفیت سلامت بالاتری را تجربه می کنند. شوید نیز یکی از سبزی های معطر و پرخاصیت است که به علت حضور ماده ای روغنی به نام اوژنول در آن، کاربرد زیادی در درمان دیابت دارد. مقاومت به انسولین در بیمارانی که از شوید استفاده می کنند، بسیار کمتر از افرادیست که از خواص این گیاه درمانی مفید بهره مند نمی شوند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.