فواید روغن کانولا برای سلامتی چیست؟

روغن کانولا یک روغن خوراکی محبوب برای پخت و پز است که اغلب از گونه های مختلف گیاه کلزا از طریق تقطیر با بخار استخراج می شود. همچنین می تواند از انواع خاصی از دانه خردل تولید شود و از طریق اصلاح ژنتیکی تولید می شود.روغن کانولا دارای نقطه دود متوسط ​​به بالا ۴۰۰ درجه فارنهایت است که آن را برای پخت و سرخ کردن ایده آل می کند اما هنوز نگرانی هایی در مورد استفاده از روغن کانولا وجود دارد زیرا ممکن است سمی باشد.حالا فواید و خواص روغن کانولا چیست؟ما در این مقاله به بررسی برخی از مزیت های روغن کانولا نسبت به سایر روغن های خوراکی میپردازیم.

در مناطق خاصی از جهان، مانند انگلستان، روغن کانولا به عنوان روغن کلزا نیز شناخته می شود.

ارزش تغذیه ای روغن کانولا

روغن کانولا حاوی برخی ویتامین ها مانند ویتامین K و ویتامین E است. همچنین دارای لیپیدهایی مانند اسیدهای چرب اشباع نشده، اسیدهای چرب اشباع کل و چربی ترانس است. همچنین منبع خوبی برای انرژی با ۸۸۴ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم است.علاوه بر این، به جز روغن گلرنگ و روغن آفتابگردان، روغن کانولا دارای بیشترین میزان چربی های تک غیراشباع در بین روغن های گیاهی است. کلسترول ندارد.

ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم

کالری ۸۸۴
٪ ارزش روزانه
چربی کل ۱۰۰ گرم ۱۵۳ درصد
چربی اشباع ۸ گرم ۴۰ درصد
چربی ترانس ۱٫۸ گرم
کلسترول ۰ میلی گرم ۰%
سدیم ۰ میلی گرم ۰%
کربوهیدرات کل ۰ گرم ۰%
فیبر رژیمی ۰ گرم ۰%
شکر ۰ گرم
پروتئین ۰ گرم
ویتامین A 0% ویتامین C 0%
کلسیم ۰% آهن ۰%

 فواید روغن کانولا برای سلامتی

۱- کانولا ، روغنی برای آشپزی سالم

این را می توان محبوب ترین مزیت روغن کانولا در نظر گرفت. چربی های پخت و پز به طور کلی بسته به این سه نوع اسید چرب طبقه بندی می شوند. چربی های تک غیر اشباع، اشباع و چند غیر اشباع.

پرطرفدار: ۲۶ فواید روغن ضروری بادیان برای سلامتی
چربی های تک غیراشباع در دمای اتاق مایع هستند و وقتی سرد شوند جامد می شوند. آنها را می توان از روغن کانولا، روغن زیتون و آووکادو به دست آورد.

چربی های غیراشباع چندگانه را می توان در آفتابگردان، ماهی، سویا و گردو یافت.

چربی های اشباع شده از روغن های استوایی مانند روغن نارگیل و نخل، گوشت و محصولات گوشت گاو و همچنین محصولات لبنی مانند کره و پنیر به دست می آیند.

جایگزینی استفاده از چربی‌های اشباع شده با روغن کانولا به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، زیرا حاوی سطوح بالایی از چربی‌های تک غیراشباع، چربی‌های اشباع کم است و همچنین دارای چربی‌های چند غیراشباع است که برای سلامت قلب مفید است. این روغن مانند روغن زیتون بسیار گران نیست و می تواند در انواع مختلفی از پخت و پز و تهیه غذا از جمله پخت و سرخ کردن استفاده شود.

 فواید روغن کانولا

۲-سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد

در هنگام خرید، مواد کم کلسترول باید تمرکز شما باشد. روغن کانولا دارای کلسترول صفر است. علاوه بر این، روغن کانولا دارای خواص (اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳) است که سطح کلسترول خوب HDL را افزایش می دهد که به کاهش کلسترول بد LDL شما کمک می کند و احتمال بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

۳- حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است

روغن کانولا حاوی منبع خوبی از چربی‌های چند غیراشباع گیاهی و چربی‌های تک غیراشباع است که دارای چربی‌های امگا ۳ هستند. امگا ۳ موجود در روغن کانولا می تواند عملکردهای بدن را تا حد زیادی بهبود بخشد به روش هایی مانند: کاهش سطح استرس، بهبود سلامت چشم، ارتقای رشد کودک و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین بهبود سلامت قلب.

۴-بهبود سلامت قلب با مصرف روغن کانولا

قلب یک عضو کلیدی بدن است. بنابراین باید در حفظ قلب خود مراقبت مناسبی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که در سطح مطلوب خود عمل می کند. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید، ورزش کردن و اطمینان از مصرف غذاهایی است که برای قلب و گردش خون شما مضر نیستند.

روغن کانولا همانطور که مشخص کردیم دارای سطح پایینی از چربی های اشباع است که یکی از شایع ترین علل بیماری های قلبی است. سطوح بالای چربی های تک غیراشباع و اسید چرب امگا ۳ باعث کاهش لخته شدن خون در رگ ها و جلوگیری از ایجاد پلاک در رگ ها می شود. بنابراین، گردش خون صاف را تضمین می کند. روغن کانولا همچنین دارای اثرات ضد التهابی است و در نتیجه سلامت قلب را تقویت می کند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

۵- اثرات ضد التهابی

التهاب زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما به اجسام خارجی برای محافظت از بدن شما پاسخ می دهد. التهاب مداوم ممکن است حتی زمانی رخ دهد که هیچ عامل تهدید کننده ای وجود نداشته باشد که می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. این التهاب مزمن می تواند به شکل دیابت، افسردگی، آرتریت یا حتی بیماری های قلبی باشد. می توانید با روغن کانولا به دلیل خواص ضدالتهابی آن به دلیل وجود اسید چرب امگا ۳ و چربی های اشباع کم، با این ناراحتی ها مقابله کنید.

۶- به افزایش انرژی شما کمک می کند

افزایش مقادیر آنتی اکسیدان ها در خون و کلسترول پایین باعث می شود تا جریان خون به مویرگ ها صاف شود و در نتیجه سرعت متابولیسم شما افزایش می یابد و همچنین انرژی کافی برای گرم و پرانرژی شما در طول روز تولید می شود.

۷-کانولا حافظه را تقویت می کند

ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن کانولا می تواند به رشد مغز در کودکان کمک کند و همچنین توانایی ها و عملکردهای شناختی را در بزرگسالان بهبود بخشد. بنابراین، باید روغن کانولا را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا از این مزیت بهره مند شوید که می تواند بر عملکرد شناختی شما تأثیر بگذارد.

۸- محافظت از غشای عضلانی و سلولی

اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E موجود در روغن کانولا به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی محلول در چربی در محافظت از یکپارچگی غشای سلولی بدن مهم هستند. این به تشکیل یک غشای مخاطی روی غشای سلول کمک می کند تا از ورود مواد خارجی به سلول ها جلوگیری کند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند.

۹-ایمنی را بهبود می بخشد

اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در روغن کانولا، چربی‌های ضروری بدن را برای مبارزه با کمبود آن در دوران رشد کودک فراهم می‌کند و از این رو رشد مناسب آنها را تضمین می‌کند. همچنین در عین حال ایمنی بدن را تقویت می کند. همه اینها را می توانید با استفاده از روغن کانولا در برنامه های آشپزی خود به دست آورید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۱۰-دیابت را کنترل می کند

اگرچه دیابت توسط عوامل مختلفی از جمله چاقی و ژنتیک ایجاد می شود، روغن کانولا دارای آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به تنظیم سطح گلوکز در خون کمک می کند. این به کاهش احتمال افزایش سطح قند خون کمک می کند.

۱۱-روغن کانولا به درمان و کنترل سرطان کمک میکند

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E موجود در روغن کانولا می تواند به مهار سلول های سرطانی کمک کند. هنگام درمان و پیشگیری از انواع خاصی از سرطان ها بسیار مفید است.

 فواید روغن کانولا برای سلامتی

۱۲- سلامت عضلات و استخوان را بهبود می بخشد

خواص ضد التهابی اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش تورم در عضلات کمک می کند و همچنین به تسکین بیشتر دردهای عضلانی کمک زیادی می کند. این اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین به بهبود جذب کلسیم توسط بدن و در نتیجه بهبود رشد استخوان کمک می کنند.

۱۳- ضد پیری و چین و چروک

استفاده از روغن کانولا نه تنها پوست شما را صاف می کند. ویتامین E و K موجود در روغن کانولا، با استفاده از روغن های طبیعی دیگر، روند پیری پوست را کاهش می دهد. بنابراین، آن را در کیت زیبایی و مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهید تا پوستی درخشان و صاف و بدون چین و چروک را تجربه کنید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.