طرز تهیه ۶ مدل بستنی خانگی خوشمزه

بستنی های خانگی را می توان با انواع سبک تر و سالم تر که قند کمتری دارند، درست کرد. چگونه بستنی خانگی درست کنیم؟ تابستان و گرما نیاز به خنک شدن و همچنین میل به هوس هایی مانند بستنی خانگی، شربت و غیره به وجود می آید. در میان بستنی‌های تجاری، گزینه‌های زیادی داریم (از بستنی‌هایی که می‌توانیم در سوپرمارکت بخریم، تا بستنی‌های سنتی). و در هر یک از آنها مدل های زیادی وجود دارد.

به طور کلی، بله، همه آنها یک ویژگی مشترک دارند: آنها سرشار از قند هستند، بنابراین باید آنها را برای مصرف گهگاهی رزرو کنیم. اما شما واقعاً یک بستنی سرد می خواهید وسط بعد از ظهر یا بعد از ناهار… اشکالی ندارد! می توانیم در مدت زمان کوتاهی بستنی خانگی بسیار ساده و سالم درست کنیم.

طرز تهیه ۶ مدل بستنی خانگی خوشمزه

ساده ترین گزینه برای تهیه بستنی خانگی، انتخاب قالب های معمولی به شکل آب نبات است. می‌توانیم همه بستنی‌ها را با یک طعم درست کنیم یا برعکس، مخلوط‌ها را در چند لایه یا با مواد پراکنده درست کنیم.

بستنی انبه و ماست

طرز تهیه 6 مدل بستنی خانگی خوشمزه

این گزینه تمام رنگی است. انبه و پشن فروت را باید پوست گرفته و له کنیم تا جرمی به دست آید که در ته قالب برای بستنی چوبی قرار می دهیم. بعد از اینکه کمی بیشتر از نیمی از قالب پر شد، ۵ یا ۶ عدد پشن فروت کامل اضافه می کنیم و پر کردن قالب را با ماست زده شده طبیعی تمام می کنیم. آماده! در فریزر می گذاریم و چند ساعت دیگر بستنی های سه رنگمان را آماده می کنیم.

بستنی خانگی آووکادو و تمشک

این یک بستنی خامه ای است. برای قرار دادن آن به ظرفی نیاز داریم که در فریزر قرار دهیم که درب داشته باشد یا بتوانیم آن را با پلاستیک بپوشانیم. این مخلوط می تواند بر اساس: آووکادوی له شده، ریختن شیر و آب نصف لیموترش باشد. شیر زیاد نباید اضافه کنیم چون باید حالت خمیری داشته باشد. در ظرف را می گذاریم و روی آن را می بندیم و در فریزر می گذاریم. حالا شروع می شود، به همان اندازه آسان، اما سرگرم کننده، زیرا تقریباً هر دو ساعت یا کمی بیشتر، باید بستنی را از فریزر بیرون بیاوریم و خوب هم بزنیم تا کریستال های یخی که به وجود می آیند بشکند و این عمل را ۲-۳ بار تکرار کنیم. ، برای رسیدن به بافت بسیار کرمی. گزینه دیگر ترکیب آن با انبه و حتی نعناع است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه ۳ مدل دسر خوشمزه با آرد برنج” را نیز مطالعه بفرمایید.      

بستنی موز خانگی با دارچین و کاکائو

این دستور می تواند برای یک میلک شیک یا بستنی تازه باشد. فقط به موز، شیر کامل، پودر دارچین و به عنوان یک ماده اختیاری، کمی پودر کاکائو نیاز داریم. موز را با شیر و دارچین مخلوط کنید تا مزه دار شود تا خیلی مایع نباشد بلکه غلیظ شود. اگر بخواهیم دو لایه درست کنیم، کمی از این مخلوط را برای لایه دوم که کاکائو را در آن اضافه می کنیم، رزرو می کنیم. کمی بیشتر از نیمی از قالب بستنی را با مخلوط موز، شیر و دارچین پر کنید و بقیه را با کاکائو مخلوط کنید و پر کردن قالب را تمام کنید. در فریزر و تمام شد!

بستنی توت فرنگی، هندوانه… هر چه می خواهید!

بسیاری از میوه ها مانند توت فرنگی، هندوانه، هلو… بافتی دارند که به ما اجازه می دهد به سادگی آن ها را با هم له کرده یا جدا، در قالب قرار داده و فریز کنیم. هیچ بستنی راحت تر از این وجود ندارد. اگر بخواهیم بافت خامه‌ای کمی داشته باشیم، می‌توانیم شیر یا ماست اضافه کنیم، اما می‌توان آن‌ها را کاملاً به شکل سوربت میوه‌ای خرد شده درآورد.

طرز تهیه 6 مدل بستنی خانگی خوشمزه

بستنی خانگی خیار، خربزه و نعناع

در واقع مثل این است که یک خامه گیاهی درست می کنیم یا بهتر است بگوییم درست می کنیم اما می توانیم آن را هم به صورت خامه سرد و هم به صورت بستنی بگیریم. خربزه را باید کم و بیش به اندازه خیار بگیریم و همه چیز را له کنیم. می‌توانیم به دلخواه یک ماست طبیعی یا کمی شیر اضافه کنیم که نرم شود و حالت خامه‌ای بیشتری به بستنی بدهد، اما بدون لبنیات هم می‌توان این کار را انجام داد. در نهایت نعناع را اضافه می کنیم، که سلیقه ای است، زیرا طراوت بسیار مطبوعی می دهد،.

بستنی فندقی

در این مورد، ما با یادداشت پیش می رویم، اما هنوز هم ساده است، دشواری این است که زمان و حوصله درست کردن یک بستنی خامه ای بدون بستنی ساز داشته باشیم، همانطور که در مورد بستنی آووکادو اتفاق می افتد، زیرا باید نگه داریم. هم زدن برای رسیدن به بافت کافی. ۱۰۰ گرم فندق برشته شده، یک لیوان شیر و ۲ زرده تخم مرغ نیاز داریم. میتونیم کمی شکر هم به دلخواه اضافه کنیم. دستور پخت سنتی حدود ۵ قاشق چای‌خوری شکر است، اما اگر بستنی سالم‌تری میخواهیم میتوانیم شکر را کمتر کنیم.

برای تهیه بستنی با له کردن فندق شروع می کنیم، سپس زرده ها را اضافه می کنیم و در صورت تمایل شکر هم می زنیم و همه چیز را می زنیم. سپس شیر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. مخلوط را حدود ۸-۱۰ دقیقه بدون وقفه و بدون اینکه به جوش بیاید روی آتش می گذاریم و از روی حرارت بردارید تا خنک شود. پس از سرد شدن آن را در ظرف مناسب فریزر قرار می دهیم و مانند بستنی آووکادو تقریبا هر ۲ ساعت یکبار آن را از فریزر خارج می کنیم تا خوب هم زده شود و کریستال های یخی که تشکیل می شود بشکند. این عمل را باید حدود سه بار تکرار کنیم تا بافت به دلخواه برسد.

آنچه باید بدانید…

می توان بستنی خانگی را با انواع سبک تر و سالم تر که قند کمتری دارند، میل کرد.
از آب نبات های یخی گرفته تا بستنی های خامه ای، گزینه ها چند برابر می شوند و همه ما می توانیم آنها را در خانه تهیه کنیم.
میوه ها و همچنین ماست، آووکادو و سبزیجاتی مانند خیار، مواد مناسبی برای تشکیل بخشی از بستنی های تابستانی خانگی ما هستند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.