طرز تهیه کیک پاییزی با طعم نارنگی

کیک یکی از بهترین دسرهای تمام دوران است، موافق اید؟ کیک نه تنها هوس شما را برای شیرینی ارضا نمی کند، بلکه باعث ایجاد خلاقیت در هنگام تهیه شیرینی و کیک می شود. یکی از این کیک های خلاقانه کیک نارنگی است که مناسب فصل پاییز و زمستان است. دستور پخت این کیک راحت و خوش طعم را در ادامه باهم میخوانیم تا در شب های بلند پاییزی یا در روزهای مدرسه فرزندتان این کیک نارنگی را بپزید و لذت ببرید. در ادامه مطلب با خواص و فواید نارنگی برای سلامتی آشنا میشوید و با دانستن آن بیشتر برای پخت کیک نارنگی ترغیب میشوید.

طرز تهیه کیک نارنگی

نارنگی ۷ عدد.
۲ قاشق غذاخوری شکر
۲ عدد تخم مرغ
نمک
۱۰۰ گرم شکر
۱۵۰ میلی لیتر روغن آفتابگردان
۱۵۰ میلی لیتر آب
۲۲۰ گرم آرد
۱۰ گرم بیکینگ پودر

 

طرز تهیه کیک نارنگی خوشمزه و جذاب

 

اگر همه چیز را آماده کرده اید، پس بیایید شروع کنیم.

مرحله ۱: پوست ۱ نارنگی را رنده کرده و برای استفاده بعدی کنار بگذارید. پس از آن ۶ نارنگی را پوست بگیرید و از وسط (به صورت افقی) برش دهید.

مرحله ۲: قالب دلخواه خود را بردارید، ترجیحاً ۲۶ در ۲۰ سانتی متر و روی آن را با کره و آرد چرب کنید. پس از اتمام، ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید.

مرحله ۳: نارنگی های برش خورده را طوری قرار دهید که قسمت برش خورده آن رو به پایین باشد.

مرحله ۴: در ظرفی جداگانه، یک عدد نارنگی (پوست کنده)، ۲ عدد تخم مرغ و کمی نمک بریزید، سپس با استفاده از مخلوط کن دستی مخلوط کنید. بعد از این کار با آبکش آب آن را بگیرید و ۱۰۰ گرم شکر و پوست نارنگی رنده شده را اضافه کنید و با همزن یا همزن دستی همه را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۵: در مرحله بعد، ۱۵۰ میلی لیتر روغن آفتابگردان و ۱۵۰ میلی لیتر آب اضافه کنید، سپس دوباره مخلوط کنید. پس از اتمام، ۲۲۰ گرم آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید تا به اندازه کافی غلیظ شود.

مرحله ششم: مخلوط را به طور یکنواخت روی نارنگی های خلال شده بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۶ درجه فارنهایت) به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید. مرحله هفتم: برای سرو، آن را وارونه قرار دهید تا نارنگی های ورقه شده رو به بالا باشد. . همچنین به دلیل تراوش آب نارنگی درون کیک به طعم بیشتر کیک کمک می کند. روی آن پودر قند یا هر چیزی که دوست دارید بپاشید، می توانید هر چقدر که دوست دارید خلاق باشید.

چگونه پف دارترین کیک ها را درست کنیم؟

۱۰ فواید شگفت انگیز نارنگی برای سلامتی

سرشار از آنتی اکسیدان

نارنگی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان اصلی موجود در میوه ویتامین C است که نقش مهمی در بدن انسان ایفا می کند و از سلول و بدن در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند و بر کلاژن ها، DNA و سلول ها تأثیر می گذارد.

مصرف نارنگی به جلوگیری از تشکیل رادیکال آزاد که باعث واکنش اکسیداسیون می شود کمک می کند – میوه نارنگی به محافظت از قلب در برابر اثرات خطرناک التهاب و آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

 سرشار از فولات

آنها مملو از فولات هستند، نوعی ویتامین B. فولات به تولید مواد ژنتیکی مهم در بدن انسان مانند RNA و DNA کمک می کند. علاوه بر این، به عملکرد مناسب گلبول های قرمز و آهن در بدن کمک می کند.

مصرف متوسط فولات به جلوگیری از تغییرات در DNA که می تواند منجر به سرطان شود کمک می کند. فولات همچنین برای سلامتی ما مفید است، زیرا به تولید گلبول های قرمز در بدن کمک می کند.

 استخوان را تقویت می کند

حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، مس و منگنز با درصد کمی هستند.

وجود پتاسیم در نارنگی دارای ارزش شاخص ۱۴۶ میلی گرم است که به تأثیر بر سلول ها، بافت ها و اندام های بدن کمک می کند و همچنین نقش کلیدی در انقباض اسکلتی و عضلات صاف دارد و به طور کلی خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

خوردن نارنگی به اندازه کافی به جلوگیری از ضعیف شدن و شکستگی استخوان کمک می کند. مواد معدنی موجود در نارنگی نقش مهمی در حفظ استخوان برای داشتن استخوان سالم دارند.

 

10 فواید شگفت انگیز نارنگی برای سلامتی

 

سرشار از فلاونوئیدها

نارنگی حاوی مقدار سالمی از فلاونوئیدها، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهم در میوه است که به عملکرد صحیح سیستم ایمنی و هورمون ها کمک می کند.

به عبارت دیگر، به عنوان یک مولکول عمل می کند که برخی از فعالیت های آنزیمی را کاهش می دهد تا عدم تعادل متابولیک را از بین ببرد که ممکن است واکنش کاتالیز شده آنزیم را کاهش دهد.

فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های موجود در نارنگی هستند که به از بین بردن شانس رشد سلول های سرطانی در بدن کمک می کند و منجر به تکثیر تومورها می شود.

به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و همچنین می تواند از پیشرفت بیماری های قلبی جلوگیری کند.

سرشار از ویتامین A

ویتامین A موجود در نارنگی به عنوان راه حلی برای برخی تناقضات سلامتی عمل می کند. این ماده مغذی مهمی است که به نام رتینول شناخته می شود و در شاخص کوچکی برای بهبود عملکرد چشم، سیستم ایمنی بدن و تولید مثل مورد نیاز است.

ویتامین A که در حفظ سلامت کلی بسیار مهم است، در نارنگی موجود است و آن را به منبع عالی ویتامین A تبدیل می کند.

همچنین به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین A به جلوگیری از بروز شب کوری کمک می کند و کاهش بینایی را که برخی افراد با افزایش سن تجربه می کنند، کاهش می دهد.

اثرات سم زدایی و تصفیه کنندگی

نارنگی دارای محتوای روغنی به نام دپوراتیو است، اسانسی که اثرات سم زدایی و تصفیه کنندگی دارد که به پاکسازی مواد کثیف موجود در خون و بدن از اسید اوریک اضافی کمک می کند.

اسانس همچنین حاوی یک عامل مقوی، ضد اسپاسم، اغوا کننده، معده و گوارش است که اثرات مثبتی را به صورت ترکیبی یا جداگانه روی بدن ارائه می دهد. این روغن به بدن کمک می کند تا اسید اوریک اضافی، آلاینده ها، نمک اضافی و آب را از طریق سیستم دفع دفع کند.

باعث سلامت مو می شود

وجود ویتامین A، ویتامین B12 و ویتامین C برای موهای انسان کاملاً مفید است زیرا ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کند که به سلامت مو کمک می کند. ویتامین B12 باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شود، در حالی که ویتامین A سبوم پوست سر را کمتر خشک می کند.

ویتامین A سبوم پوست سر را مرطوب می کند. ویتامین B12 همچنین روند سفید شدن مو را کند می کند. برای داشتن موهایی درخشان و سالم می توان آب نارنگی را همراه با روغن مو استفاده کرد.

 پوست را بهبود می بخشد

از نارنگی می توان برای ماسک های خانگی صورت استفاده کرد که به از بین بردن چربی اضافی و باکتری های مضر روی پوست کمک می کند.

به همان اندازه پوست را مرطوب نگه می دارد و علائم پیری مانند خطوط، چین و چروک و موارد دیگر را کاهش می دهد.

نارنگی به دلیل داشتن ویتامین C بالا یک درمان طبیعی بسیار موثر برای جلوگیری از زوال پوست و پیری زودرس است.

مصرف منظم نارنگی می تواند به خلاص شدن از شر جوش ها، خطوط ریز، چین و چروک و سایر بیماری های پوستی کمک کند.

 

10 فواید شگفت انگیز نارنگی برای سلامتی

 

 فشار خون سالم را حفظ می کند

نارنگی ها سرشار از پتاسیم و مقدار کمی سدیم هستند. به دلیل محتوای غنی پتاسیم آن که به حفظ فشار خون کمک می کند و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آب اضافی در بدن باقی نمی ماند، شناخته شده است.

مصرف منظم نارنگی به آرامش عروق خونی کمک می کند و همچنین فشار خون مناسب را افزایش می دهد.

باعث سلامت قلب می شود

میوه های نارنگی می توانند به محافظت از قلب در برابر آسیب های رادیکال های آزاد کمک کنند.

ویتامین C موجود در نارنگی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به از بین بردن رادیکال های آزاد در خون کمک می کند و در نتیجه گردش خون به قلب و از قلب را بهبود می بخشد.

مصرف منظم نارنگی می تواند به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی به دلیل آنتی اکسیدان بالای آن کمک کند.

 به کاهش وزن کمک می کند

نارنگی سرشار از فیبر است و آن را به یک غذای خوب برای حفظ وزن تبدیل می کند زیرا شما را حتی برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

نارنگی همچنین تولید کورتیزول را افزایش می دهد که به عنوان یک هورمون استرس شناخته می شود و بر ذخیره چربی در بدن تأثیر می گذارد و در نتیجه شما را قادر می سازد بدنی لاغر داشته باشید.

بنابراین توصیه می شود نارنگی را در وعده غذایی روزانه خود بگنجانید زیرا به حفظ وزن کمک زیادی می کند.

 برای زنان باردار خوب است

نارنگی منبع خوبی از کمپلکس های ویتامین B مانند فولات است که به تشکیل لوله عصبی و تشکیل گلبول های قرمز خون در نوزادان قبل از تولد کمک می کند.

نارنگی سرشار از اسید فولیک است که برای رشد مناسب نوزادان، سیستم عصبی، جفت و تشکیل استخوان‌ها لازم است.

اگر به طور منظم غذاهای غنی از فولات یا اسید فولیک مصرف کنید، سقط جنین کاهش می یابد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.