تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر چیست؟

تقریباً هر کابینتی را باز کنید، دو مورد از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در پخت خانگی را خواهید یافت: جوش شیرین و بکینگ پودر. در حالی که ممکن است شبیه دوقلو به نظر برسند، جوش شیرین و بیکینگ پودر هر کدام دارای خواص منحصر به فردی هستند که هر نانوایی جوان باید از آن آگاه باشد.

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

جوش شیرین چیست؟

 جوش شیرین (با نام مستعار بی کربنات سدیم) یک ترکیب قلیایی است که در صورت وجود اسید و رطوبت (مانند دوغ یا خامه ترش)، دی اکسید کربن آزاد می کند. برای انجام واکنش، نیازی به حرارت نیست، اما محصول باید فوراً در فر برای پخت قرار داده شود تا دی اکسید کربن از خمیر خارج نشود.

بکینگ پودر چیست؟

از طرف دیگر، بیکینگ پودر حاوی بی کربنات سدیم، اسیدی مانند کرم تارتار یا سولفات آلومینیوم سدیم و نشاسته ای مانند نشاسته ذرت برای جلوگیری از توده شدن است. هنگام استفاده از بکینگ پودر، تنها چیزی که برای ایجاد عمل خمیری لازم است رطوبت است (زیرا بکینگ پودر قبلاً حاوی اسید است).

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر چیست؟

تفاوت ارزش های غذایی جوش شیرین و بکینگ پودر

جوش شیرین حاوی بی کربنات سدیم به عنوان تنها ماده تشکیل دهنده است. با توجه به این موضوع، خود جوش شیرین ارزش غذایی دیگری جز تامین سدیم ندارد.

اطلاعات زیر برای ۱ قاشق چایخوری (۴٫۶ گرم) جوش شیرین

کالری: ۰ کیلو کالری
سدیم: ۱۲۶۰ میلی گرم
کلسیم: ۰ میلی گرم
منیزیم: ۰ میلی گرم
فسفر: ۰ میلی گرم
پتاسیم: ۰ میلی گرم

حقایق تغذیه ای: بیکینگ پودر

اطلاعات زیر برای ۱ قاشق چایخوری (۴٫۶ گرم) بیکینگ پودر

کالری: ۲٫۳۵ کیلو کالری
سدیم: ۳۶۳ میلی گرم
کلسیم: ۳۳۹ میلی گرم
منیزیم: ۱٫۷۹ میلی گرم
فسفر: ۴۵۶ میلی گرم
پتاسیم: ۰٫۲۳ میلی گرم

تفاوت فواید جوش شیرین و بکینگ پودر

فواید جوش شیرین

اگر در اینترنت جستجو کنید مجموعه ای از ایده های خود را برای استفاده از جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده خانگی، علاوه بر اینکه به عنوان یک دارو برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل عمل می کند، پیدا خواهید کرد.

جوش شیرین برای تمیز کردن بسیار عالی است، از تقویت مواد شوینده لباسشویی یا پاک کننده لکه گرفته تا اجاق.” او پیشنهاد می کند جوش شیرین و سرکه را برای ایجاد یک خمیر پاک کننده قوی مخلوط کنید.

ممکن است آتش روغن را خاموش کند

جوش شیرین همچنین می تواند به خاموش شدن آتش روغن کمک کند (در حالی که بکینگ پودر نمی تواند). او توصیه می‌کند که با احتیاط ادامه دهید و دوباره بررسی کنید که کدام ماده را استفاده می‌کنید، زیرا، “اگر بیکینگ پودر را روی آتش روغن قرار دهید، یک انفجار POW (پودر پودر) ایجاد می‌کند. بهتر است تفاوت را در این مورد بدانید.”

سوزش سر دل را تسکین می دهد

 استفاده دارویی از جوش شیرین که به عنوان سیتروکربنات یا نام‌های تجاری مانند Alza-Seltzer® یا Zegerid® نیز شناخته می‌شود، برای کمک به کاهش علائم مربوط به سوزش سر دل رایج است.

با این حال، از آنجایی که بی کربنات سدیم حاوی مقادیر زیادی سدیم است، توصیه می شود قبل از استفاده از این داروها برای نیازهای غذایی خود، با یک پزشک کار کنید، به خصوص اگر رژیم غذایی با محدودیت نمک دارید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

فواید بیکینگ پودر

در حالی که جوش شیرین کاربردهای فراوانی فراتر از پخت دارد، بیکینگ پودر اینطور نیست. از آنجایی که بکینگ پودر از ترکیبات دیگری در کنار بی کربنات سدیم تشکیل شده است، اگر در کارهای خانگی مانند نظافت یا استفاده های پزشکی از قبیل مدیریت سوزش سر دل یا بهبود عملکرد ورزشی با بکینگ پودر جایگزین شود، عملکرد مشابهی نخواهد داشت.

جوش شیرین اغلب در دستور العمل هایی استفاده می شود که قبلاً حاوی یک ماده اسیدی (مانند لیمو یا دوغ) است. این ماده اسیدی دی اکسید کربن جوش شیرین را آزاد می کند و به دستور غذا کمک می کند. اما، از آنجایی که دی اکسید کربن هنگام ترکیب با رطوبت اسیدی آزاد می شود، باید دستور پخت را به سرعت به فر منتقل کنید تا از خمیر شدن مناسب اطمینان حاصل کنید.

بیکینگ پودر در دستور العمل هایی استفاده می شود که حاوی مواد اسیدی نیستند، زیرا قبلاً حاوی اجزای اسیدی خود است. اکثر بیکینگ پودرهای ایالات متحده دو اثر هستند، بنابراین می توانید اجازه دهید دستور العمل های حاوی بکینگ پودر کمی طولانی تر بماند، زیرا وقتی زیر حرارت قرار می گیرند واکنش دوم را ایجاد می کند.

با این حال بیکینگ پودر جایگزین قابل قبولی برای جوش شیرین خواهد بود، زیرا از قبل حاوی بی کربنات سدیم است. قاعده کلی این است که اگر در دستور غذا یک قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز است، از سه قاشق چایخوری بیکینگ پودر استفاده کنید. البته از آنجایی که بیکینگ پودر حاوی نمک است، ممکن است بخواهید میزان نمک را در دستور غذا کاهش دهید.

اگر به جایگزینی برای بیکینگ پودر نیاز دارید، پیشنهاد می شود جوش شیرین و خامه تارت را با هم مخلوط کنید تا اثرات این ماده را تقلید کنید. همچنین که اگر کرم تارتار ندارید، می‌توانید یک مایع اسیدی (مانند ماست، دوغ یا سودا) را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید.

اگر از جوش شیرین و بیکینگ پودر استفاده نمی کنید،پیشنهاد میشود که سفیده تخم مرغ زده شده را به عنوان جایگزینی امتحان کنید تا باعث افزایش قدرتی شود که یک عامل خمیرکننده به محصولات پخته شده اضافه می کند. با این حال، توصیه می‌شود قبل از استفاده از آن برای دستور پخت نهایی، این را امتحان کنید، زیرا ممکن است نتیجه نهایی با آنچه انتظار داشتید متفاوت باشد.

تفاوت جوش شیرین با بکینگ پودر

سخن پایانی درباره تفاوت جوش شیرین با بکینگ پودر

در حالی که جوش شیرین و بیکینگ پودر هر دو به عنوان مواد خمیر کننده در آشپزخانه عمل می کنند، جوش شیرین برای اهداف چند منظوره برتر است.

در حالی که مطمئناً می توانید جوش شیرین را به عنوان یک عامل تمیز کننده در خانه خود آزمایش کنید، توصیه می کنیم قبل از استفاده از جوش شیرین به عنوان یک درمان برای هر بیماری جدی پزشکی، احتیاط کنید و با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.