رنگ سورمه ای از ترکیب چه رنگ هایی ایجاد میشود؟

هنگام نقاشی، همیشه نمی توانید همه رنگ ها را داشته باشید. در چنین مواردی، شما چاره ای ندارید جز اینکه دو یا چند رنگ را با هم ترکیب کنید و آن رنگ گم شده را ایجاد کنید. آیا می دانید چگونه رنگ آبی سرمه ای درست کنید؟ آبی دریایی عملاً سایه بسیار تیره تری از آبی اولیه است. به این ترتیب، مخلوط کردن هر رنگ یا رنگ به خصوص تیره با آبی باعث ایجاد رنگی نزدیک به آبی سرمه ای می شود. شما می توانید از رنگ های نارنجی، بنفش، اولترامارین یا حتی مشکی استفاده کنید تا خودتان رنگ آبی سرمه ای را بسازید.

در مقاله امروز به اصول ساخت رنگ آبی سرمه ای می پردازیم. علاوه بر این، ما نگاهی اجمالی به چرخه رنگ ارائه خواهیم داد. چگونه رنگ سورمه ای بسازیم؟

روانشناسی رنگ سورمه ای

روانشناسی رنگ ها به اهمیت استفاده از رنگ های مختلف در زندگی می پردازد. به عنوان مثال – رنگ‌های روشن‌تر معمولاً موقعیت‌های شادی را در زندگی نشان می‌دهند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر نشان‌دهنده حالات نسبتاً غم‌انگیز هستند.

باز هم، بسته به رنگ، رنگ های مختلف می توانند چیزهای مختلفی را نشان دهند. قرمز دوست داشتنی معمولی نماد همه چیز مربوط به عشق و احساسات مشابه است. به طور مشابه، همان رنگ در سایه قرمز خونی می تواند به معنای تخریب باشد.

روانشناسی رنگ آبی سرمه ای نیز خاص است از آنجایی که رنگ بسیار تیره‌تری دارد، آبی سرمه‌ای اغلب برای نشان دادن یکپارچگی استفاده می‌شود. آبی دریایی همچنین رنگ اعماق اقیانوس قدرتمند است، به خصوص در شب مهتابی.

به این ترتیب، اغلب برای احترام به فرهنگ دریا و ملوان استفاده می شود. بسیاری از نیروهای پایگاه دریایی را خواهید دید که از آبی دریایی در کشتی ها و پرچم های خود استفاده می کنند. آبی دریایی نیز ارتباط نزدیکی با آبی سلطنتی دارد. حتی در حال حاضر، اعضای خانواده سلطنتی را می بینید که لباس های آبی تیره مخملی عمیق به تن می کنند تا گهگاه تسلط خود را نشان دهند.

 آبی دریایی نماد قدرت، اشتیاق و صداقت است. همچنین لحن اسرارآمیزی به سوژه ای که دارای این رنگ است اضافه می کند. هم آزادی و هم استقلال اقیانوس مانند را تداعی می کند در حالی که متعاقباً خطرات پنهان در زیر سطح تاریک را یادآوری می کند.

 

 

رنگ سورمه ای از ترکیب چه رنگ هایی ایجاد میشود؟

 

رنگ سورمه ای از ترکیب چه رنگ هایی ایجاد میشود؟

رنگ های اولیه، ثانویه و سوم

مفهوم رنگ های اولیه، ثانویه و سوم از تئوری رنگ ها می آید. این کمک می کند تا مشخص شود کدام رنگ ها با یکدیگر ترکیب می شوند تا یک رنگ جذاب به عنوان محصول جانبی ایجاد کنند.

رنگهای اصلی

در کل سه رنگ اصلی وجود دارد. می توان عملاً تمام رنگ های دیگر را فقط از این سه به تنهایی استخراج کرد.

رنگ های اصلی قرمز، آبی و زرد هستند.

رنگ های ثانویه

هنگامی که از هر دو رنگ اصلی برای ایجاد یک رنگ متفاوت استفاده می کنید، نتیجه را رنگ ثانویه می نامند. تعداد رنگ های ثانویه نیز سه رنگ است، همان رنگ های اصلی.

آنها به ترتیب سبز، نارنجی و بنفش هستند. آبی و زرد باعث سبز، قرمز و زرد نارنجی و قرمز و آبی بنفش می شود.

رنگ های سوم

رنگ‌های سوم زمانی تولید می‌شوند که رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های ثانویه ترکیب کنید تا رنگی منحصر به فرد و جذاب داشته باشید.

به این ترتیب، شش رنگ ثالث اصلی وجود دارد که با شرایط مناسب مطابقت دارند:

پرتقال خونی
قرمز بنفش
آبی-بنفش
سبز آبی
زرد-سبز
زرد-نارنجی

چه رنگ‌هایی باعث می‌شوند آبی نارنجی باشند؟ آبی خالص، مشکی و نارنجی – این سه رنگ در ساخت آبی سرمه‌ای برجسته هستند.

همانطور که قبلاً می توانید استنباط کنید، آبی سرمه ای نه رنگ اصلی است و نه ثانویه. در واقع، اگر از رنگ مشکی استفاده می کنید، این ترکیب رنگ های درجه سوم با رنگ های اصلی یا ثانویه است.

غیر از اینها، بسته به اینکه رنگ آبی سرمه ای چقدر روشن یا تیره می خواهید، می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید. سفید و زرد اغلب در تهیه آبی سرمه ای برای روشن کردن آن استفاده می شود.

معرفی انواع رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق خواب

نکات مهم برای ایجاد رنگ سورمه ای

برای اینکه بدانید چگونه رنگ آبی سرمه ای درست کنید، ابتدا باید روش اندازه گیری را کاملا بدانید. در غیر این صورت، فقط به اضافه کردن رنگ ها در نسبت های نامناسب بدون دستیابی به نتایج دلخواه ادامه می دهید.

در اینجا چند نکته مهم برای درست کردن روش اندازه گیری وجود دارد:

اگر از رنگ‌های دست‌نخورده استفاده می‌کنید، از رنگ روشن‌تر و تیره‌تر به نسبت ۳:۱ استفاده کنید.
ابتدا مقدار کمی رنگ را مخلوط کنید قبل از اینکه به دسته ای بسیار بزرگتر بروید
شدت رنگ را روی کاغذ سفید تست کنید، یعنی پس زمینه همیشه روشن

ترکیب و تطبیق رنگ: لوازم جانبی مفید

در اینجا یک نمای کلی از تمام لوازم جانبی که احتمالاً هنگام تهیه آبی سرمه ای به آن نیاز خواهید داشت آورده شده است:

برس رنگ محکم
کاغذ سفید و شفاف
رنگ آبی اولیه
رنگ مشکی خالص
رنگ نارنجی ثانویه
کاسه مخلوط رنگ سرامیکی
شیشه
تراشه رنگ آبی دریایی
کانتینر نگهدارنده بدون هوا

 

چگونه رنگ سرمه ای بسازیم؟

 

چگونه رنگ سرمه ای بسازیم؟

در اینجا راهنمای گام به گام ساخت آبی سرمه ای به روش معمولی، یعنی با استفاده از رنگ مشکی و آبی اولیه است.

مرحله ۱: منطقه کاری را آماده کنید

بیشتر اوقات رنگ به راحتی از روی میز یا دیوار پاک نمی شود. بنابراین، قبل از شروع، با پوشاندن میز با یک رومیزی پلاستیکی، محل کار را به طور مناسب آماده کنید.

همچنین اگر نگران جدا شدن لکه‌های رنگ هستید، می‌توانید موارد مهم را در این نزدیکی بپوشانید. تمام لوله های رنگ، کاسه سرامیکی، پالت سفید، چوب همزن و غیره را مرتب بچینید.

مرحله ۲: هر دو نمونه را فشار دهید

مقدار کمی رنگ آبی را از لوله رنگ آبی اولیه در کاسه بریزید. یا پالت سفید، هر کدام را که ترجیح می دهید.

رنگ سیاه را کنار رنگ آبی فشار دهید، اما هنوز آنها را با هم مخلوط نکنید. رنگ مشکی را هم زیاد بیرون نریزید، زیرا به آن نیاز نخواهید داشت.

مرحله ۳: ترکیب و مطابقت

حالا از چوب همزن استفاده کنید تا فقط مقداری از رنگ سیاه را با تمام رنگ های آبی مخلوط کنید. خواهید دید که رنگ به میزان قابل توجهی تیره شده و اکنون به رنگ آبی سرمه ای نزدیک شده است.

به یاد داشته باشید که در هر بار رنگ مشکی زیادی مصرف نکنید زیرا می تواند به راحتی بر ترکیب غلبه کند. اگر می‌خواهید سایه تیره‌تری از آبی سرمه‌ای داشته باشید، به ترکیب مشکی ادامه دهید، اما در هر زمان فقط یک مقدار کم رنگ.

و شما آن را دارید. پس از مخلوط کردن کامل هر دو نمونه، اکنون موفق به تهیه زیباترین رنگ آبی سرمه ای شده اید.

چگونه رنگ اکریلیک آبی دریایی را مخلوط کنیم؟

روش مخلوط کردن رنگ اکریلیک آبی سرمه ای تفاوت چندانی با رنگ معمولی ندارد. تنها تفاوت این است که رنگ اکریلیک به اندازه برخی از رنگ های مبتنی بر آب قابل شستشو نیست.

علاوه بر این، اکریلیک ها می توانند به سرعت در زیر هوای در حال گردش خشک شوند و سپس پلاستیکی می شوند. بنابراین، بهتر است رنگ اکریلیک را در یک کاسه سرامیکی سفید مخلوط کنید. به این ترتیب می توانید بعداً از استون یا الکل دناتوره شده برای شستشوی آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اکریلیک ها پس از خشک شدن تیره می شوند. اگر از رنگ مشکی بیش از حد استفاده کنید، پس از مدتی خشک شدن رنگ، سیاه تیره از آبی تیره به نظر می رسد. بنابراین، مطمئن شوید که از آن اجتناب کنید.

نحوه ساخت رنگ آبی دریایی از طریق رنگ نارنجی

 

نحوه ساخت رنگ آبی دریایی یا سرمه ای برای نقاشی

 

مشکی و آبی تنها راه برای به دست آوردن رنگ آبی سرمه ای نیست. با توجه به چرخه رنگ مکمل، نارنجی به طور مستقیم با رنگ تیره‌تر آبی اولیه تضاد دارد. به این ترتیب می توانید از رنگ نارنجی باقی مانده برای تهیه آبی سرمه ای استفاده کنید.

و این روش نیز مشابه روش فوق است. تنها تفاوت، در این مورد، این است که – شما از رنگ نارنجی ثانویه به جای سیاه واقعی استفاده خواهید کرد.

در این فرآیند با رنگ نارنجی مانند سیاه رفتار کنید. فقط یک پیمانه رنگ نارنجی را به کل رنگ آبی اضافه کنید تا به آبی سرمه ای برسید. اضافه کردن بیش از حد نارنجی باعث می شود که رنگ نارنجی تر به نظر برسد. در این صورت، برای لغو آن باید مقداری آبی دیگر اضافه کنید.

چه رنگ هایی آبی پروس را می سازند؟

آبی پروس سایه بسیار تیره تری از آبی سرمه ای است. آبی تیره برای خودش رنگ آبی تیره خاصی دارد که نه مشکی است و نه آبی. از طرف دیگر آبی پروس بسیار به مشکی نزدیکتر است.

بنابراین، بدیهی است که همین رنگ‌ها هم آبی پروس و هم آبی سرمه‌ای را می‌سازند. با این تفاوت که، هنگام ساخت آبی پروس، باید از رنگ مشکی بیشتری نسبت به آبی سرمه ای استفاده کنید. هنوز باید مطمئن شوید که رنگ سیاه بر رنگ کلی غلبه نمی کند.

چگونه از رنگ آبی پروس رنگ آبی دریایی بسازیم؟

برای تهیه رنگ آبی سرمه ای از رنگ آبی پروس مراحل زیر را دنبال کنید:

آبی پروس را با آبی اصلی در یک پالت پس زمینه سفید ترجیحاً با نسبت ۳:۱ مخلوط کنید.
آنها را برای مدتی به درستی مخلوط کنید
اضافه کنید و کم کم رنگ سفید را اضافه کنید تا رنگ آبی سرمه ای مورد نظر به دست آید

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.