طرز تهیه کالباس خانگی مرغ و سبزیجات

طرز تهیه کالباس مرغ و سبزیجات خانگی

کالباس مرغ و سبزیجات خانگی یک دستور العمل بسیار آسان و سالم برای تهیه کالباس در خانه است. فقط با مواد طبیعی ساخته شده است، شما اطمینان حاصل می کنید که یک لقمه خوشمزه را برای لذت بردن با سالاد یا در یک ساندویچ خوشمزه تضمین می کنید.

ماده اصلی برای تهیه کالباس مرغ خانگی گوشت سرد مرغ است. اگر از مرغ بازاری استفاده کنیم، کیفیت و طعم آن افزایش می یابد. انتخاب ادویه ها برای طعم دادن به مرغ نیز مهم است زیرا می خواهیم یک لقمه بسیار خوشمزه به دست آوریم.

با شروع از دستور اولیه ای که در زیر توضیح می دهیم، مرحله به مرحله می توانید مواد را به سلیقه تغییر دهید. کالباس مرغ را می توان با مغزهایی مانند پسته، زیتون،  تخم مرغ آب پز و هر سبزی که دوست داریم درست کرد.

رمز موفقیت یک کالباس خانگی خوب، تعادل بین مواد انتخابی و ادویه جات است. کالباس مرغ را در یخچال نگهداری می کنند و سرد می خورند. برای ناهار و شام تابستانی مناسب است. من شخصا دوست دارم آن را با سس صورتی خانگی و همراه با یک سالاد خوشمزه مصرف کنم.

برای دستیابی به شکل رول که مشخصه دستور غذا است، استفاده از پوشش پلاستیکی مقاوم ضروری است، بنابراین باید بررسی کنیم که برای استفاده ای که قرار است به آن بدهیم مناسب است، یعنی می تواند در برابر پخت ۱۰۰ درجه مقاومت کند. ºC از آنجایی که قرار است از آن برای پختن گوشت سرد مرغ در آب استفاده کنیم.

زمان آماده سازی: ۵ دقیقه
زمان پخت: ۱ ساعت
زمان کل: ۱ ساعت و ۵ دقیقه
کالری در هر وعده (کیلو کالری): ۴۹۵

طرز تهیه کالباس مرغ و سبزیجات خانگی

مواد لازم برای کالباس مرغ و سبزیجات برای ۶ نفر

۵۰۰ گرم سینه مرغ آزاد
۲ قاشق غذاخوری نمک
۱ قاشق غذاخوری فلفل سفید
۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
۷۰ گرم هویج کنسرو شده(یا هویج پخته شده)
۷۰ گرم نخود فرنگی کنسرو شده
۵۰ گرم فلفل دلمه ای کنسرو شده ترجیحا قرمز(یا فلفل دلمه ای پخته)
۲ قاشق غذاخوری پاپریکا شیرین

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کرپ فرانسوی و املت ژامبون و پنیر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه مرحله به مرحله  کالباس خانگی مرغ و سبزیجات

برای شروع دستور غذا، ۵۰۰ گرم سینه مرغ را خرد کنید و چرخ کنید  تا خمیری به دست آید. شما می توانید از هر قسمت دیگری از مرغ استفاده کنید اما شخصاً سینه را ترجیح می دهم زیرا قسمتی است که چربی ندارد.

بعد از اینکه مرغ خوب خمیر شد، آن را به یک بشقاب عمیق منتقل کنید و با دست مطمئن شوید که همه تکه‌های  مرغ ریز شده باشد. این مرحله از این جهت مهم است که بتوان بعداً  مرغ را فشرده کرد زیرا گوشت آن باید خیلی خوب آسیاب شود. مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری فلفل سفید آسیاب شده مزه دار کنید. با ۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده مزه دار کنید.

سپس ۷۰ گرم هویج کنسرو شده، ۷۰ گرم نخود فرنگی کنسرو شده و ۵۰ گرم کنسرو فلفل قرمز را که قبلا آبکش کرده اید، اضافه کنید.

با کمک دست هم بزنید تا همه مواد به درستی مخلوط و یکپارچه شوند.

یک تکه پلاستیکی مقاوم در برابر پخت و پز را پهن کنید و روی آن را با ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا شیرین بپوشانید که طعم و رنگ را به پای مرغ می بخشد و آن را جذاب تر و اشتها آورتر می کند.

خمیر را روی نایلون ریخته و به شکل رول دراز درآورید. با ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا بپاشید. مهم است که مرغ را به خوبی با دست فشرده کنید. رول را طوری ببندید که کاملا بسته شود و کناره ها با حاشیه باشد.رول را روی یک سطح سفت و یکنواخت مانند میز یا پیشخوان برگردانید تا خیلی فشرده شود و از کناره ها ببندید. در عکس می توانید نحوه فشرده شدن پای مرغ را مشاهده کنید.

طرز تهیه مرحله به مرحله  کالباس خانگی مرغ و سبزیجات

در یک قابلمه پهن، آب را به جوش بیاورید. پس از رسیدن به نقطه جوش، دما را به حداقل برسانید و کالباس مرغ خانگی را به مدت ۶۰ دقیقه بپزید. بعد از این مدت اجازه دهید در قابلمه خنک شود و بعد از اینکه سرد شد و در فیلم پیچیده شد، حداقل ۱۰ دقیقه قبل از برش در یخچال نگهداری کنید.

کالباس مرغ را می توان بلافاصله بعد از خنک شدن میل کرد، البته اگر حداقل ۱ روز بماند، بافت آن بهتر شده و طعم آن تشدید می شود. برای خوردن در ساندویچ سبزیجات یا همراه با یک سالاد با طراوت عالی است.

نحوه درست کردن کالباس خانگی مرغ به مختصر

نحوه درست کردن کالباس خانگی مرغ به مختصر

مرغ را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید
مرغ را که از قبل رنده شده است در یک بشقاب قرار دهید و مطمئن شوید که تکه ای باقی نمانده است. نمک و فلفل را مزه دار کرده و با سیر خرد شده مزه دار کنید
هویج آبکش شده، نخود و فلفل دلمه ای قرمز را اضافه کنید.
خوب مخلوط کنید
فیلم غذا را رول کنید و با پاپریکا قرمز بپوشانید
خمیر مرغ را داخل فیلم بریزید و با دست به شکل رول در آورید. پاپریکا بپاشید و با فیلم غذا بپیچید
پای مرغ را فشرده کنید و کناره های آن را خوب ببندید
آب را بجوشانید و دما را کم کنید و پای مرغ را حدود ۱ ساعت بپزید. بعد از این مدت بگذارید خنک شود و در یخچال نگهداری کنید
اگر در یخچال چند ساعت بماند طعم و بافت آن به دست می آید. برای مصرف به دلخواه برش بزنید و سرو کنید

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.