طرز تهیه کرپ فرانسوی و املت ژامبون و پنیر

طرز تهیه کرپ فرانسوی

دستور العمل ساده کرپ به سبک فرانسوی که پنکیک های فوق العاده نازکی به دست می دهد که برای پر کردن با مواد شیرین یا شور عالی هستند.

▢۱ فنجان آرد همه منظوره
▢۱ قاشق غذاخوری شکر گرانول
▢⅛ قاشق چایخوری نمک خوراکی
▢۲ عدد تخم مرغ بزرگ
▢¾ فنجان شیر کامل
▢¾ فنجان آب، دمای اتاق، تقسیم شده
▢۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
▢۲ قاشق غذاخوری کره بدون نمک، به علاوه بیشتر برای پخت و پز

دستور پخت کرپ فرانسوی

در یک کاسه متوسط، آرد، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید.
در یک کاسه متوسط ​​جداگانه، تخم مرغ ها را هم بزنید. شیر، ۱/۲ فنجان آب و عصاره وانیل را اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شوند.
۲ قاشق غذاخوری کره را با قدرت بالا در فواصل ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود و هم بزنید تا تکه های آن حل شود. هنگامی که به خمیر اضافه می شود نباید بیش از ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) باشد، در غیر این صورت تخم مرغ ها منسجم می شوند.
در مخلوط آرد یک چاه ایجاد کنید. کره ذوب شده را اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ مایع را به تدریج اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
خمیر را در یک کاسه متوسط ​​صاف کنید تا کلوخه ها گرفته شود. روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
پس از سرد شدن خمیر، حدود ¼ فنجان آب را با همزن بزنید تا قوام آن رقیق شود. بافت آن باید شبیه خامه باشد.

روش مخلوط کردن مواد در مخلوط کن

تخم مرغ، شیر، ½ فنجان آب، عصاره وانیل، آرد، شکر، نمک و کره ذوب شده را به مخلوط کن اضافه کنید. با سرعت متوسط ​​حدود ۴۰ تا ۴۵ ثانیه هم بزنید تا یکدست شود.

خمیر را در یک کاسه متوسط ​​صاف کنید تا حباب های بزرگ و توده های آرد از بین برود. روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. حدود ¼ فنجان آب را با همزن بزنید تا قوام آن رقیق شود.

پختن کرپ

یک تابه نچسب ۱۰ اینچی را روی حرارت متوسط ​​به مدت ۱ دقیقه گرم کنید.

۱/۲ قاشق چای خوری کره را اضافه کنید و بچرخانید تا بپوشد. باید یک لایه نازک کره در تابه باقی بماند و کف و کناره ها را بپوشاند.

¼ فنجان (۶۰ میلی لیتر) از خمیر را به موقعیت ساعت ۶ تابه اضافه کنید. با حرکت سریع، ماهیتابه را بلند کنید، آن را کمی کج کنید تا ماهیتابه را بپوشاند، و سپس ماهیتابه را چندین بار با حرکات دایره ای بچرخانید تا یک لایه نازک ایجاد شود که به طور یکنواخت تمام کف را بپوشاند. در صورت نیاز هر سوراخی را با خمیر اضافی پر کنید.

ماهیتابه را دوباره روی حرارت قرار دهید. بپزید تا لبه های کرپ از ماهیتابه جدا شود و زیر آن کمی قهوه ای شود، حدود ۴۵ ثانیه تا ۱ دقیقه. از یک کاردک برای جدا کردن از تابه استفاده کنید. از انگشتان یا کفگیر خود استفاده کنید تا کرپ را برگردانید و بپزید تا زمانی که کف آن سفت شود، حدود ۱۰ تا ۳۰ ثانیه. روی بشقاب منتقل کنید.

کرپ ها را روی هم بچینید تا در حین تهیه کرپ بعدی گرم بمانند.

کرپ فرانسوی

نکته های پخت کرپ

کرپ نمکی: شکر و عصاره وانیل را حذف کنید. نمک را به ¼ قاشق چایخوری افزایش دهید.

جایگزین های کرپ شیرین: به جای شکر گرانول، گزینه های دیگر شکر قهوه ای یا شربت افرا خالص برای طعم کارامل، عسل، شکر نارگیل، شکر خرما است.

اندازه تابه: برای یک تابه نچسب ۸ اینچی، با ¼ قاشق چایخوری کره و ۳ قاشق غذاخوری خمیر (حدود ۱۳ کرپ) چرب کنید. برای یک تابه ۱۲ اینچی نچسب، ¾ قاشق چایخوری کره و ۵ قاشق غذاخوری خمیر (حدود ۸ کرپ) را چرب کنید.

چرب کردن ماهیتابه: به جای کره، از روغن نباتی، روغن آووکادو، کره شفاف یا روغن نارگیل استفاده کنید.

پختن کرپ: کرپ ها بخار می شوند اما نباید دود کنند. تابه را از روی شعله بردارید و حرارت را در صورت نیاز تنظیم کنید. زیاد نپزید وگرنه سفت و خیلی ترد می شوند.

درست کردن خمیر از قبل: تا ۱ روز در ظرف دربسته نگهداری شود. ممکن است همانطور که می نشیند جدا شود، قبل از استفاده مخلوط کنید. حدود ¼ فنجان آب را با همزن بزنید تا رقیق شود.

نگهداری: کرپ ها را کاملاً خنک کنید و روی یک بشقاب بریزید، با پوشش پلاستیکی محکم بپوشانید و سپس فویل کنید. یا در یک پلاستیک قابل آب بندی مجدد قرار دهید. تا ۳ روز در یخچال قرار دهید.

انجماد: بین هر کرپ کاغذ روغنی قرار دهید. روی آن را محکم بپوشانید و در یک بشقاب در فریزر یا در یک کیسه پلاستیکی بزرگ با قابلیت بسته شدن مجدد تا ۱ ماه قرار دهید. یک روز قبل از استفاده در یخچال یخ زدایی کنید.

گرم کردن مجدد: در مایکروویو، یک حوله کاغذی مرطوب را روی بشقاب کرپ قرار دهید و به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. در یک ماهیتابه، روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم کنید تا کاملا گرم شود. در فر، روی تابه ای که با فویل آلومینیومی پوشانده شده است قرار دهید و با دمای ۲۷۵ درجه فارنهایت (۱۳۵ درجه سانتیگراد) حدود ۱۰ دقیقه گرم کنید.

املت ژامپون و پنیر

این املت ژامبون و پنیر کم کربوهیدرات یک صبحانه یا میان وعده فوق العاده را می سازد.

▢۱ فنجان پنیر چدار رنده شده
▢ ¼ فنجان پیاز سبز نازک یا پیازچه
▢ ۱ ½ فنجان استیک ژامبون خرد شده، به قطعات ¼ اینچی بریده شده است
▢½ فنجان فلفل دلمه ای قرمز، ¼ اینچی
▢۵ تخم مرغ بزرگ
▢½ فنجان خامه غلیظ
▢½ فنجان شیر کامل
▢ ½ قاشق چایخوری نمک
▢ ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
▢⅛ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه املت ژامبون و پنیر

قفسه فر را در وضعیت وسط قرار دهید. از قبل تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) گرم کنید.
یک ظرف را با اسپری پخت چرب کنید یا با برس روغن زیتون بمالید.
نیمی از پنیر و پیاز سبز را به طور مساوی داخل ظرف بپاشید. تمام ژامبون و فلفل دلمه ای قرمز را روی آن بریزید و سپس پیاز سبز باقی مانده و سپس پنیر را اضافه کنید.

در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها، خامه غلیظ، شیر کامل، نمک، فلفل و جوز هندی را با هم مخلوط کنید. مخلوط تخم مرغ را به آرامی در ظرف پای بریزید و اجازه دهید اطراف مواد و کف آن جا بیفتد. از چنگال برای جابجایی مواد استفاده کنید تا کاسترد جا بیفتد. سطح آن را با فلفل سیاه بپاشید.

املت را روی یک تابه در طبقه وسط فر بپزید تا سطح آن کمی طلایی شود، مرکز آن تازه ببندد و لبه ها کمی پف کنند، حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه. دما باید در حدود ۱۹۰ تا ۱۹۵ درجه فارنهایت (۸۸ تا ۹۱ درجه سانتیگراد) در مرکز و حدود ۱۹۵ تا ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۱ تا ۹۳ درجه سانتیگراد) در لبه ها باشد.

قبل از سرو روی توری سیمی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه خنک کنید. برش بزنید یا کاملا خنک کنید، روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا روز بعد سرو شود.

طرز تهیه املت ژامبون

نکته:

نگهداری: قطعات را تا ۷ روز در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. برای یخ زدن، برش ها را به صورت جداگانه بپیچید، سپس آنها را تا ۳۰ روز در یک کیسه قابل بسته نگه دارید.
گرم کردن مجدد: تک تک برش ها را در مایکروویو در فواصل ۱۵ تا ۳۰ ثانیه با قدرت بالا گرم کنید تا کاملا گرم شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.