رقابت گوشی های همراه و ارتباط با همسر در دنیای امروز

آیا استفاده زیاد از گوشی شما را از همسرتان دور کرده است؟

آیا بیشتر از زمانی که در تعامل با همسر خود صرف می کنید، زمان بیشتری را در دستگاه تلفن همراه خود صرف می کنید؟ آیا رابطه شما با انتخاب بین عشق واقعی و رسانه های اجتماعی تغییر بدی پیدا کرده است؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. بعید است که همسرتان وقتی میبیند شما مداوم سرتان در گوشی است، علاقه ای به برقراری ارتباط کلامی با شما داشته باشد. اگر زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش خود می کنید و روابط شما به دلیل آن دچار مشکل شده است، خبر خوب این است که میتوانید استفاده از گوشی همراه و ارتباط با همسر را کنترل کنید.

بر اساس یک گزارش ۷۱ درصد از افراد می گویند که بیشتر از زمانی که صرف همسر خود می کنند با تلفن خود وقت می گذرانند، به طوری که ۵۲ درصد از افراد هر روز سه یا چهار ساعت بیشتر از شریک زندگی خود با تلفن همراه خود وقت می گذرانند.

در حالی که تلفن های هوشمند و شبکه های رسانه های اجتماعی ممکن است ۱۰ سال پیش تأثیر چندانی بر زندگی شما نداشته باشند، امروز به احتمال زیاد این تأثیر را دارند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که آمریکایی ها به طور متوسط ​​هر روز ۵،۴ ساعت در دستگاه های تلفن همراه خود ساعت می کنند.

تا حد زیادی، این اعتیاد به فناوری در واقع به دلیل طراحی جذاب آن است. محققان دریافته‌اند که شبکه‌های اجتماعی، برای مثال، عمدا ساخته شده‌اند تا شما را به گوشی بچسبانند.

با شناسایی عادت های بدی که به رابطه شما آسیب می زند، جایگزین کردن آنها با عادت های خوب و صحبت با یک درمانگر در صورت تداوم مشکل، می توانید روابط خود را تقویت کنید و عشق واقعی را در دنیای رسانه های اجتماعی ما پیدا کنید.

گوشی همراه و ارتباط با همسر

عادات بد که گوشی همراه در ارتباط شما با همسر تان ایجاد میکند

برای اینکه عادت های بد را از زندگی روزمره خود حذف کنید، ابتدا باید آنها را شناسایی کنید. اگر زمانی که با همسر یا شریک زندگی خود هستید، زمان زیادی را در گوشی همراه خود می گذرانید، در اینجا برخی از عادت هایی وجود دارد که تقریباً به طور قطع باعث این رفتار می شوند.

استفاده از گوشی وسط صحبت با همسر

وقتی با طرف مقابلتان در حال معاشرت هستید و ناگهان تصمیم می‌گیرید تلفن خود را بردارید – آگاهانه یا غیرقانونی – مرتکب رفتاری می‌شوید که به آن «فحش دادن» می‌گویند، که ترکیبی از تلفن و بی‌اعتنایی است.

استفاده از گوشی هنگام غذا خوردن

چه در حال خوردن صبحانه، ناهار یا شام باشید، وعده‌های غذایی زمان مناسبی است تا با شریک زندگی‌تان صحبت کنید و از او بپرسید که روزش چطور بوده یا چه برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته است. اگر در حین صرف غذا گوشی خود را بردارید، به احتمال زیاد همسرتان را ناراحت میکنید .

شبکه های اجتماعی را اول صبح و آخر شب بررسی میکنید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از اینکه به همسرتان صبح بخیر بگویید، رسانه های اجتماعی را بررسی می کنید – و دقیقاً قبل از خواب هم آن را بررسی می کنید؟ اگر چنین است، این عادات می توانند باعث شکاف در روابط شما شوند زیرا در اولویت بندی در زندگی تان دچار مشکل میشوید.

البته این فهرست به هیچ وجه کامل نیست. اما باید به شما ایده خوبی درباره برخی از رایج‌ترین عادات بد ناشی از گوشی‌های هوشمند که زوج‌ها را از هم جدا می‌کند، به شما بدهد.

تغییر نحوه استفاده از گوشی برای بهبود روابط با همسرتان

اگر استفاده بیش از حد از گوشی روابط شما را خراب می کند، عادات بد بالا را کنار بگذارید و آنها را با برخی از این عادات مفیدتر جایگزین کنید.

اپلیکیشن های خود را حذف کنید

هنگامی که زمان زیادی را صرف گوشی میکنید، یک راه حل آسان وجود دارد: برنامه هایی را که بیشتر وقت شما را کنترل می کنند حذف کنید یا اینکه کمتر وقت خود را در رسانه های اجتماعی سپری می کنید.میتوانید برای خودتان زمان مشخصی را در روز برای سر زدن به شبکه های اجتماعی قرار دهید.

با همسرتان همدل تر باشید

خود را به جای شریک زندگی خود قرار دهید: اگر طرف مقابلتان در وسط مکالمه تلفن خود را بردارد و شروع به نادیده گرفتن شما کند، چه احساسی خواهید داشت؟ این احتمال وجود دارد که شما ناراحت هستید . با تلاش برای دیدن چیزها از دیدگاه همسرتان، می‌توانید وقتی با هم هستید راحت‌تر از تلفن خود دوری کنید زیرا نمی‌خواهید به احساسات او آسیب برسانید.

گوشی خود را در اتاق دیگر بگذارید

وقتی سعی می‌کنید با شریکتان زمان تنهایی باکیفیتی داشته باشید – چه می‌خواهید یک غذا بپزید، تلوزیون تماشا کنید یا یک پازل با هم انجام دهید – یک راه آسان برای اطمینان از اینکه در معرض گوشی قرار نگیرید به سادگی گوشی خود را در اتاق دیگری قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “اعتیاد به موبایل چیست؟به همراه روش های درمان آن ” را نیز مطالعه بفرمایید.

به جای گوشی یک ساعت زنگ دار داشته باشید

بر اساس گزارش اخیر، ۸۳ درصد از آمریکایی ها از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ دار استفاده می کنند. یک ساعت زنگ دار قدیمی بخرید و تلفن خود را از جایی که می خوابید دور کنید. با انجام این کار، خواندن گوشی خود را اول صبح و درست قبل از خواب از بین خواهید برد.

گوشی همراه و ارتباط با همسر

اگر همچنان استفاده از گوشی به روابط با همسر تان آسیب میزند :

بسته به اینکه اعتیاد شما به شبکه های اجتماعی چقدر بد است، کنار گذاشتن عادات بد و ایجاد عادات خوب ممکن است برای شکستن این چرخه کافی نباشد.

اگر وضعیت شما درباره گوشی همراه و ارتباط با همسر دشوار و نامساعد است، ممکن است بخواهید با یک درمانگر صحبت کنید و مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین را امتحان کنید تا بر چالش های ناشی از رسانه های اجتماعی که به عنوان یک زوج با آن روبرو هستید غلبه کنید. درمانگر مناسب می تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را حل کنید و راه حلی را بیابید که هم برای شما و هم برای شریک زندگی تان دوستانه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.