طرز تهیه روغن سیر در خانه

روغن سیر یک محصول طبیعی است که می توان از آن برای چاشنی غذاها و ارتقای سلامت استفاده کرد. ما به شما می گوییم که چگونه آن را تهیه کنید و برجسته ترین فواید آن چیست. این مطلب از دستش نده!

طرز تهیه روغن سیر در خانه

تهیه روغن سیر در خانه به ما این امکان را می دهد که یک محصول همه کاره در دسترس داشته باشیم که برای چاشنی ظروف و بهبود سلامت ایده آل است. این فرآورده، اگرچه به اندازه روغن های دیگر محبوب نیست، مواد مغذی و خواصی را در خود دارد که می تواند به رفاه ما کمک کند. هنوز آن را امتحان نکرده اید؟

روغن سیر چیست؟

روغن سیر یک محصول طبیعی است که می توانیم آن را در خانه از پیاز سیر و روغن های سالم مانند روغن زیتون درست کنیم. به دلیل طعم خاصی که دارد، محصولی است که می توانیم بعداً برای طعم دادن به گوشت، سالاد، خورش و بسیاری از دستورهای دیگر استفاده کنیم.

به همین ترتیب، به دلیل کیفیت غذایی و خواص آن، می توانیم از آن به عنوان یک درمان مکمل برای بهبود سلامتی خود نیز استفاده کنیم. اگرچه اثرات «معجزه‌آسا» یا مشابهی ندارد، اما مصرف متوسط ​​آن می‌تواند به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها کمک کند.

به عنوان یک غذا، سیر به دلیل کیفیت غذایی جالب آن ارزشمند است. بر اساس اطلاعاتی که از پایگاه داده غذایی منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده، سیر حاوی موارد زیر است:

فیبر
سلنیوم
ویتامین سی
منگنز
ویتامین B6
در مقادیر کمتر: کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1

از سوی دیگر، همانطور که مقاله ای که در مجله گیاه پزشکی ابن سینا منتشر شده نشان می دهد، سیر دارای ترکیبات سالم دیگری مانند آلیسین است که دارای اثرات تعدیل کننده ایمنی، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نکات خانه داری که حتما به کارتان می آید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه روغن سیر درست کنیم؟

همانطور که پیش بینی کرده بودیم، برای تهیه روغن سیر فقط به پیازهای سیر تازه و روغن زیتون، ترجیحاً فرابکر نیاز داریم. علاوه بر این، برای نتیجه بهتر، استفاده از کمی آب لیموی تازه را نیز پیشنهاد می کنیم.

عناصر

۶ عدد سیر کامل نه حبه سیر
۲ فنجان روغن زیتون (۵۰۰ میلی لیتر)
½ لیوان آب لیمو (۱۰۰ میلی لیتر)

آماده سازی

اول از همه باید سیر را با آب گرم فراوان بشویید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بدون هم زدن بماند.
پس از این مدت، پوست هر حبه را بردارید، تا زمانی که همه چیز باز شود. پس از انجام این کار، آنها را در سینی کوچک و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.
سپس سیر را به مدت ۱۵ دقیقه بپزید و سپس بگذارید کمی خنک شود.
محتویات فنجان آبلیمو را در ظرفی بریزید و سپس سیر را بریزید. لیمو به شما کمک می کند بوی تند این ها را کمی خنثی کنید.
سپس روغن زیتون خالص را نیز در ظرف بریزید و با سیر مخلوط کنید.
دوباره همه چیز را به مدت ۵ دقیقه در فر با همان دما قرار دهید.
در آخر آن را بردارید، بگذارید خنک شود، صاف کنید و سیر را دوباره داخل ظرف شیشه ای بریزید.

طرز تهیه روغن سیر در خانه

موارد مصرف روغن سیر

محصولی که از ترکیب سیر با روغن زیتون به دست می آوریم می تواند برای طعم دادن به دستور العمل ها استفاده شود. با این حال، فراتر از این، می توانیم از آن به عنوان یک متحد برای ارتقای سلامت بهره ببریم. البته نه درمان خط اول بیماری هاست و نه یک محصول درمانی.

به سادگی، به عنوان بخشی از رژیم غذایی منظم، مفید است. به عنوان مثال، یک بررسی منتشر شده در Nutrition Research Reviews نشان می دهد که پودر سیر، سیر کهنه شده و روغن سیر دارای اثرات ضد پلاکتی و ضد انعقادی هستند. بنابراین، آنها می توانند به گردش خون بهتر و سلامت قلب و عروق کمک کنند.

در همین حال، تحقیقات در مجله پزشکی Advances in Therapy اشاره می کند که مکمل های سیر می توانند تعداد سرماخوردگی ها را تا ۶۳ درصد در مقایسه با دارونما کاهش دهند. این، ظاهرا، به لطف توانایی آن در تحریک سیستم ایمنی است.

همچنین یک متحد خوب برای به حداقل رساندن تاثیر رادیکال های آزاد در بدن است. مجله تغذیه پیشنهاد می کند که آنتی اکسیدان های آن از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند، که خطر پیری زودرس و بیماری را کاهش می دهد. مصرف متوسط ​​آن، به عنوان مثال یک قاشق چای خوری روزانه، به ارتقای سلامت کمک می کند. در هر صورت، درمان بیماری نیست، بلکه کمکی برای حفظ تندرستی است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.