شخصیت تیپ B چگونه است؟

بسیاری از نظریه های شخصیت و روش های مختلفی برای طبقه بندی ویژگی های شخصیتی وجود دارد. یکی از آنها مدل شخصیتی تیپ A و B است.شخصیت‌های تیپ B معمولاً نسبت به آنچه در آینده در انتظارشان است، راحت، سازگار، انعطاف‌پذیر و آرام هستند. این در تضاد مستقیم با برخی از افراد نوع A است که می توانند رقابتی، مقاوم در برابر تغییر و هدف گرا باشند.

اما شخصیت سیاه یا سفید وجود ندارد . ممکن است هر فردی دارای ویژگی هایی باشد که به دسته های شخصیتی متفاوت تعلق دارد. بسته به موقعیت، فضایی برای تغییر و بیان ویژگی‌های مختلف نیز وجود دارد.در مجموع، چیزی به نام تیپ های شخصیتی مثبت یا منفی وجود ندارد. همانطور که شخصیت شما رشد می کند، شما فرصتی دارید که شخصیت و باورهای اصلی خود را بسازید.

تفاوت تیپ شخصیت B با تیپ شخصیت A 

تفاوت تیپ شخصیت B با تیپ شخصیت A

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که متخصصان قلب در ابتدا تئوری شخصیت نوع A و B را برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد علل بیماری قلبی ایجاد کردند.اگرچه این اولین یا آخرین باری نبود که کسی سعی کرد ویژگی های شخصیتی را دسته بندی کند. حتی امروزه، بسیاری از مدل‌ها و تست‌های شخصیتی محبوب وجود دارد، از جمله نشانگر نوع مایرز-بریگز یا انیاگرام شخصیت.

در حالی که طبقه بندی طرز تفکر، احساس و رفتار شما ممکن است به شما در درک بهتر برخی از جنبه های خود کمک کند، مهم است که توجه داشته باشید که شخصیت انسان پیچیده است. شخصیت را می توان به عنوان ثبات یا گرایش در افراد در موقعیت ها و زمان ها تعریف کرد.

حتی افرادی که در یک تیپ شخصیتی قرار می گیرند ممکن است همه ویژگی های یکسانی نداشته باشند. بعلاوه، بیشتر مردم تمایل دارند در جایی از طیف قرار بگیرند.

تفاوت های اصلی بین تیپ شخصیتی A و تیپ B

به طور کلی، شخصیت های تیپ A تمایل دارند ویژگی های شخصیتی مانند:

وقت شناس
متمرکز بر شغل
هدف گرا
جاه طلب
خود انتقادی
رقابتی
سفت و سخت
صاحب نظر
بی صبر

شخصیت‌های تیپ A به دلیل برخی از این ویژگی‌ها، ممکن است سخت‌تر بتوانند مدیریت استرس داشته باشند.

برخی از ویژگی های تیپ A به طور قابل توجهی با ویژگی های مرتبط با شخصیت های نوع B متفاوت است، از جمله پذیرش، انعطاف پذیری و خلاقیت. اما این بدان معنا نیست که افراد تیپ A نمی توانند پذیرنده یا خلاق باشند، یا اینکه افراد نوع B نمی توانند جاه طلبی یا عقیده داشته باشند.

فرقی نمی‌کند تحت نوع A یا B قرار بگیرید، همچنان می‌توانید ویژگی‌هایی از هر دو گروه داشته باشید.

تحقیقات در مورد تیپ های شخصیتی نیز محدود است. اغلب، شرکت کنندگان یک بار ارزیابی می شوند، نه در طول زمان. وقتی صحبت از تمایلات یا رفتارها در موقعیت‌های مختلف به میان می‌آید، ممکن است این تصویر کامل را ارائه نکند.

به همین دلیل بسیار مهم است که از دسته بندی افراد تنها به دو دسته خودداری کنید. در نهایت، تجربیات شخصی، محیط، زمان و زیست‌شناسی نقش مهمی در ویژگی‌هایی که شما ایجاد می‌کنید و کمک به توضیح تصمیمات و رفتار شما در شرایط مختلف بازی می‌کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

تیپ شخصیتی B چیست؟

برخی از افراد ممکن است یک شخصیت تیپ B را با بازنمایی فرهنگ عامه مرتبط بدانند که بر ویژگی های به اصطلاح منفی مانند تنبلی و اهمال کاری تأکید دارد. هرچند این درست نیست.به طور کلی، شخصیت های تیپ B تمایل دارند استرس را به خوبی مدیریت کنند و با تغییرات سازگار شوند. افراد با این تیپ شخصیتی را اغلب می توان به عنوان افراد ساده توصیف کرد.

ویژگی های شخصیتی تیپ B

 اگر شما این نوع شخصیت را دارید، ممکن است به این صورت توصیف شوید:

منفعل
پذیرش خوبی دارید
آرام
خلاق
قابل انعطاف
انطباق دادن
رویاپرداز
غیر شروع کننده

آیا شما یک شخصیت تیپ B هستید؟

فکر می کنید ممکن است بیشتر از نوع شخصیت B باشید، اما مطمئن نیستید که آیا با این شرایط سازگار هستید یا خیر؟

به گفته مولی مونیز، مددکار اجتماعی بالینی و مدیر اجرایی گروه Connections Wellness، ممکن است شما در این دسته شخصیت قرار بگیرید اگر:

تمایل دارند از ضرب الاجل ها آگاه باشند اما توسط آنها کنترل نمی شوند
نوع دوست هستند
معمولا آرام و صمیمی می مانند
به تجربه چیزهای جدید یا در نظر گرفتن ایده های جدید اهمیت ندهید
مورد پسند دیگران هستند
تمایل به اجتماعی بودن
بیشتر نگران سفر هستند تا مقصد
معمولا فکر می کنند که همه چیز در نهایت درست می شود

شخصیت تیپ B

«افراد نوع B از دیگران آگاهی بالایی دارند و از حفظ هارمونی در خانه و محل کار لذت می برند. مونیز می‌گوید: «آنها اغلب بدون استرس و اضطراب به نظر می‌رسند.

او اضافه می کند که چون افراد تیپ A می توانند بسیار رقابتی باشند، آنها را به طور بالقوه برای ورزش های رقابتی عالی می کند. از سوی دیگر، افراد تیپ B اغلب حامیان عالی هستند اما ممکن است به مسابقات علاقه ای نداشته باشند.

مونیز می افزاید: هیچ کس کاملاً با هیچ تیپ شخصیتی مطابقت ندارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.