زنان باید شروع به خوردن بیشتر از این نوع ماهی کنند

ماهی برای رژیم غذایی شما بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی ساردین — هر ماهی که انتخاب می کنید، به این وسیله به شما اجازه می دهیم بیشتر از آن را بخورید. اول از همه، ماهی سرشار از امگا ۳ است. همانطور که جولیا زومپانو، متخصص تغذیه در موسسه قلبی و عروقی میلر در کلینیک کلیولند، به واشنگتن پست گفت: نشان داده شده است که امگا ۳ لخته‌های خون را کاهش می‌دهد [که می‌تواند باعث حمله قلبی یا سکته شود] .

او ادامه داد: “آنها همچنین تری گلیسیرید را کاهش می دهند – چربی هایی که می توانند در شریان ها انباشته شوند – فشار خون و التهاب را کاهش می دهند و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهند.”

با این حال به نوعی ماهی یک غذای فوق العاده برای پوست شما است. همانطور که دکتر ملدا آیزاک، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در واشنگتن دی سی، به هافینگتون پست گفت: “اسید چرب امگا ۳ رطوبت را در پوست شما حفظ می کند” و به از بین بردن خطوط ریز کمک می کند و پوست شما را حجیم می کند. ما را ثبت نام کنید

فواید ماهی ساردین

ماهی علاوه بر فواید پوست و مو، سلامت استخوان های شما را نیز تقویت می کند

ماهی برای موهای شما نیز مفید است، به خصوص ماهی سالمون. ریما کلاینر، MS، RD of Dish on Fish، گفت: «سالمون منبع عالی مواد مغذی است که باعث سلامت موها می شود. او ادامه داد: امگا ۳ می تواند به هیدراته کردن فولیکول های مو برای رشد کمک کند و پروتئین و بیوتین می تواند به تقویت رشته های شما و جلوگیری از شکستگی کمک کند.

ماهی حتی به سلامت استخوان های شما کمک می کند. امی رایت، مربی سلامت تغذیه یکپارچه برای Itsu به Hello گفت: “رژیم غذایی متعادل با کلسیم و ویتامین D کافی، از غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، یکی از اجزای سازنده استخوان های سالم با افزایش سن است.” مجله.

اما مهمتر از همه، برای مغز شما خوب است. بله، خوردن ماهی در واقع می تواند شما را باهوش تر کند. طبق مطالعه‌ای که توسط شبکه JAMA (از طریق Cheat Sheet) منتشر شده است، “مصرف متوسط ​​غذاهای دریایی با آسیب‌شناسی عصبی بیماری آلزایمر کمتر مرتبط است.”

زنان باید شروع به خوردن بیشتر ماهی ساردین کنند

همه ما می خواهیم سالم تر باشیم. به همین دلیل است که ما همیشه به دنبال مواد غذایی برای بهبود سلامت خود هستیم. مردان و زنان نیازهای غذایی کمی متفاوت دارند و برخی از غذاها فواید فریبنده ای برای زنان دارند. ساردین یکی از چیزهایی است که زنان باید بیشتر به خوردن آن فکر کنند.

دکتر جانیس جیبرین، گفت: «فقط یک قوطی ساردین حاوی استخوان ۱۲۵ درصد از نیاز شما به ویتامین D، ۳۵ درصد از نیاز کلسیم و ۸۸ درصد از نیاز روزانه شما به سلنیوم را پوشش می دهد. زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند و کلسیم می تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند . ساردین ها همچنین نسبت به بسیاری از انواع ماهی ها دارای جیوه کمتری هستند و برای زنان باردار و شیرده ایمن هستند. فقط مطمئن شوید که ساردین هایی را خریداری کنید که در آب یا روغن زیتون بسته بندی شده اند و حاوی حداقل نمک اضافه هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا ماهی تیلاپیا برای شما مضر است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

سایر فواید ساردین برای سلامتی

ساردین همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است . اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی ما ضروری هستند اما فقط از طریق غذا قابل مصرف هستند. این مواد مغذی فواید زیادی برای سلامتی دارند، از جمله پیشگیری از بیماری قلبی، کاهش فشار خون و کاهش خطر لخته شدن خون. آنها همچنین می توانند از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری آلزایمر و آرتریت روماتوئید جلوگیری کنند.

ساردین همچنین منبع خوبی از پروتئین است و یک فنجان از این ماهی حاوی بیش از ۳۶ گرم است. خوردن ساردین به طور منظم می تواند ماهیچه ها را تقویت کند، از عملکرد شناختی محافظت کند، سلامت قلب را ارتقا دهد و استخوان های قوی بسازد . ساردین ها معمولاً از قبل پخته می شوند که خوردن آنها را در خانه آسان می کند. بسته به ترجیح شما می توان آنها را سرد یا گرم میل کرد. آنها را روی کراکر بخورید، آنها را به سالاد اضافه کنید، یا آنها را در غذاهای ماکارونی هم بزنید تا طعم و مزه بیشتری داشته باشند و مقدار زیادی مواد مغذی داشته باشند. هر چقدر که از آنها لذت می برید، سعی کنید تا زمانی که می توانید ساردین بیشتری بخورید.

ساردین  غنی از پروتئین

یک قوطی متوسط ​​۴٫۴ اونس ساردین حاوی ۲۳ گرم پروتئین است. از آنجایی که ساردین کامل دارای کوفاکتورهای چربی های سالم، کلسیم، ویتامین D و غیره است، گزینه بسیار سالم تری نسبت به پودر پروتئین برای افزایش پروتئین است.

 آنها منبع عالی امگا ۳ هستند

اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب ما مفید هستند و همچنین از توانایی بدن ما برای ضد التهاب طبیعی حمایت می کنند. ماهی سالمون منبع محبوب امگا ۳ است، اما ساردین را در نظر نگیرید! آنها یکی از بهترین منابع با حداکثر ۱٫۸ گرم امگا ۳ در یک وعده ۴ اونس هستند.

جیوه کمتری نسبت به سایر ماهی ها دارد

جیوه در ماهی واقعا نگران کننده است، به خصوص اگر کمبود سلنیوم داشته باشیم، مسیرهای سم زدایی را مسدود کرده باشیم و ماهی های بزرگی مانند ماهی تن مصرف کنیم. من نبردهای شخصی خودم را با سمیت جیوه داشته ام که می توانید در اینجا بخوانید. اگرچه سمیت فلزات می‌تواند پیچیده باشد و عوامل متعددی وجود دارد، یکی از بزرگترین عوامل در سفر درمانی من، حذف ماهی‌هایی بود که جیوه بیشتری داشتند و جایگزین کردن آنها با ماهی‌هایی که جیوه کمتری داشتند، مانند ساردین.

به طور کلی، هرچه ماهی کوچکتر باشد، جیوه کمتری خواهد داشت. طبق گفته FDA ساردین جیوه بسیار کمتری نسبت به ماهی تن دارد، اما یک وعده ۳٫۵ اونسی آن همچنان به اندازه ماهی قزل آلا امگا ۳ دارد!

صرف نظر از سطوح پایین‌تر جیوه، اگر باردار هستید، در حال حاضر مشکلات جیوه یا سایر نگرانی‌های سلامتی دارید، همچنان مهم است که در مورد مصرف ماهی با پزشک خود صحبت کنید.

خواص ماهی ساردین

 سرشار از سلنیوم

سلنیوم برای سلامت تیروئید حیاتی است و چیزی است که من به عنوان یک فرد مبتلا به هاشیموتو روی آن تمرکز می کنم. ساردین منبع غنی سلنیوم است که همراه با کوفاکتورها جذب آن را آسان می کند.

 ماهی ساردین سرشار از ویتامین D

ساردین سرشار از ویتامین D است که برای سلامت کلی ما حیاتی است. بسیاری از افراد از کمبود ویتامین D رنج می برند که می تواند بر سیستم ایمنی بدن، سلامت هورمون ها و سلامت به طور کلی تأثیر بگذارد. خوردن غذاهایی مانند ساردین و قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید می تواند بر سطح ویتامین D ما تأثیر مثبت بگذارد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “زنان باید شروع به خوردن بیشتر از این نوع ماهی کنند

چه محتوای جالب و خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.