این خوراکی ها دوستدار قلب شما هستند

این خوراکی ها دوستدار قلب شما هستند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” این خوراکی ها دوستدار قلب شما هستند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

قلب اندامی عضلانی است ، به اندازه یک مشت.

خون را از طریق شبکه ای از عروق و رگها ، که سیستم عروقی قلب نامیده می شود ، به بقیه بدن پمپ می کند. این خون اکسیژن و مواد مغذی بدن را تأمین می کند و به دفع مواد زائد متابولیکی کمک می کند.

بیماری قلبی به مواردی گفته می شود که بر ساختار و عملکرد قلب و همچنین عروق خونی تأثیر می گذارند.

این مهمترین علت مرگ و میر در زنان و مردان است. در واقع ، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، بیش از ۶۱۱۱۰۵ نفر هر ساله به دلیل بیماری قلبی می میرند.

بیماری قلبی بیماری اصلی در آمریکا است که از طریق رژیم غذایی قابل پیشگیری است.

برخی از انواع متداول بیماری های قلبی شامل بیماری عروق کرونر ، بیماری ایسکمیک قلب ، ریتم نامنظم قلب ، تصلب شرایین ، آنژین ، سکته قلبی (که معمولاً به عنوان حمله قلبی شناخته می شود) ، بیماری فشار خون قلبی ، بیماری قلبی مادرزادی و بیماری شریان محیطی.

خطر ابتلا به مشکلات قلبی با عواملی مانند سیگار کشیدن بیش از حد ، سبک زندگی بی تحرک ، پیری ، سابقه خانوادگی بیماری قلبی ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، دیابت ، چاقی و مصرف بیش از حد الکل یا کافئین افزایش می یابد.

برخی از علائم رایج که ممکن است نشانه ناراحتی قلبی باشد شامل سرفه مداوم ، ناراحتی قفسه سینه ، اضطراب ، خستگی ، نبض سریع یا نامنظم و تنگی نفس است.

از آنجا که قلب ۲۴ ساعته فعالیت می کند ، مهم است که سلامت آن حفظ شود.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل و یک رژیم ورزشی سالم می تواند به شما در حفظ سلامت قلب کمک کند. همچنین می توانید گیاهان و ادویه های خاصی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامت قلب خود را بهبود ببخشید.

خوراکی های مفید برای قلب چیست؟

۱٫ سیر ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند

سیر به دلیل خاصیت ضد التهابی ، ضد ترومبوتیک و ضد پلاکتی برای سلامت قلب بسیار مفید است.

یک مطالعه مروری ۲۰۰۶ که در مجله American Society for Nutricion منتشر شد ، ارتباط زیادی بین مصرف سیر و فواید قلب نشان داد.

سیر در درمان کلسترول تام سرم ، کلسترول بد (کم چگالی یا LDL) کلسترول ، افزایش تجمع پلاکت ها و فشار خون بالا موثر است ، بنابراین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

شواهد علمی نشان می دهد که مصرف روزانه نصف تا یک حبه سیر ممکن است کلسترول شما را تا ۹٪ کاهش دهد.

علاوه بر این ، سیر به شل شدن و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند ، گردش خون افزایش یافته اما با کاهش فشار خون را تسهیل می کند.

*روزانه ۱ یا ۲ حبه سیر خرد شده بخورید.
*اگر نمی توانید آن را کامل بخورید ، آن را با سس خانگی درست کنید.
*می توانید مکمل های سیر را مصرف کنید. برای دوز صحیح با پزشک خود مشورت کنید.
*توجه: سیر به دلیل خاصیت رقیق کننده خون ممکن است در داروهای خاصی مانند وارفارین تداخل ایجاد کند. قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

۲٫ زردچوبه می تواند به حداکثر رساندن سلامت قلب شما کمک کند

زردچوبه ترکیبی به نام کورکومین دارد که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. کورکومین سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد و خطر بسیاری از بیماری های مربوط به قلب را کاهش می دهد.

زردچوبه به افزایش گردش خون کمک می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند تا از حملات قلبی جلوگیری کند. حتی التهابی را که می تواند منجر به بیماری قلبی شود کنترل می کند.

علاوه بر این ، با مهار اکسیداسیون چربی و کاهش کلسترول از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

*در آشپزی خود از زردچوبه استفاده کنید یا روزانه یک لیوان شیر گرم زردچوبه بنوشید.
*به عنوان یک مکمل غذایی ، می توانید ۲۵۰ میلی گرم تا ۶۰۰ میلی گرم کپسول کورکومین استاندارد سه بار در روز مصرف کنید. برای دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

۳٫زالزالک یک گیاه سالم برای قلب است

زالزالک یکی دیگر از گیاهان شناخته شده برای سلامت قلب است.

این ماده با ایجاد اتساع عروق ، به قلب کمک می کند تا خون را به درستی پمپاژ کرده و در نتیجه فشار خون را کاهش دهد ، به باز شدن رگ های خونی کمک می کند.

همچنین جریان خون به قلب را افزایش می دهد و انقباضات عضله قلب را بهبود می بخشد ، بنابراین منجر به یک قلب کلی قوی تر می شود که عملکرد بهینه داشته باشد. علاوه بر این ، اثر ضد آریتمی آن به تپش قلب کمک می کند.

در یک بررسی ۲۰۱۰ که توسط Pharmacognosy Review انجام شد ، محققان آزمایشات بالینی مربوط به زالزالک و مشخصات ایمنی گیاه را مطالعه کردند. آنها نتیجه گرفتند که زالزالک به طور بالقوه ممکن است یک عامل ایمن ، موثر و غیر سمی در درمان بیماری های قلبی عروقی و بیماری ایسکمیک قلب باشد.

*گلها و برگهای این گیاه سالم را می توان خشک کرد و از آن برای دم کردن یک فنجان چای بخار استفاده کرد.
*مقدار مکمل توصیه شده از ۱۶۰ میلی گرم تا ۱۸۰۰ میلی گرم در روز در دو یا سه دوز منقسم است. از آنجا که این گیاه ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد ، قبل از مصرف مکمل آن با پزشک خود مشورت کنید.

این خوراکی ها دوستدار قلب شما هستند
این خوراکی ها دوستدار قلب شما هستند

۴٫ چای هیبسکوس می تواند سلامت قلب و عروق را تقویت کند

پیروان طب سنتی برای درمان بیماری های قلبی به گل هیبیسکوس اعتماد می کنند.

عصاره های آب گل های گیاه هیبیسکوس تأثیر مثبتی بر مکانیسم های تصلب شرایین ، قند خون ، لیپیدها و فشار خون دارند. همه این عناصر به بهبود سلامت کلی قلب کمک می کنند.

یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۰۳ که در مجله Chemistry of Agricultural and Food (مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی) منتشر شد ، نشان داد که عصاره گیاه هیبیسکوس به مهار توسعه تصلب شرایین در خرگوشهای تغذیه شده با کلسترول کمک می کند. کلسترول بالا یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی است.

*روزانه دو بار یک فنجان چای هیبیسکوس بنوشید.
*همچنین می توانید دو بار در روز ۱۰۰ میلی گرم تا ۲۵۰ میلی گرم عصاره استاندارد مصرف کنید. برای دوز صحیح با پزشک خود مشورت کنید.

۵٫ چای سبز ممکن است به شما در جلوگیری از مشکلات قلبی کمک کند

چای سبز به دلیل داشتن فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها برای قلب شما بسیار مفید است.

این باعث بهبود سلامت سلولهایی می شود که داخلی ترین لایه قلب و رگهای خونی را تشکیل می دهند.  این نقش اساسی در کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله اروپایی پیشگیری و توانبخشی قلب و عروق منتشر شد ، گزارش داد که مصرف منظم چای سبز عملکرد رگهای خونی را بهبود می بخشد. با نوشیدن بیش از ۵ فنجان چای سبز روزانه ، می توانید خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تا ۲۶٪ کاهش دهید.

*روزانه ۴ تا ۵ فنجان چای سبز (ترجیحاً بدون کافئین) بنوشید.
*حتی می توانید روزانه ۱۰۰ میلی گرم تا ۷۵۰ میلی گرم عصاره چای سبز استاندارد شده پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید.

۶٫ دارچین را برای عملکرد قلب بهتر مصرف کنید

این ادویه معروف می تواند از بیماری قلبی محافظت کند.

این ماده از ترشح اسیدهای چرب التهابی از غشا plate پلاکت خون جلوگیری کرده و ضخامت مناسب خون را حفظ می کند. این ، به نوبه خود ، فشار خون بالا را کاهش می دهد ، که می تواند به عروق و سایر اندام ها آسیب برساند. [

علاوه بر این ، دارچین به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول LDL که برای عملکرد صحیح قلب شما مهم است ، کمک می کند.

ب*رای فواید دارویی ، روزانه یک تا ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف کنید. پودر دارچین را در بلغور جو دوسر ، چای ، اسموتی ها ، سوپ ها و سالادها بپاشید.
*در حالی که یک فنجان چای گرم مانند سیاه ، زنجبیل یا هر چای گیاهی دیگر درست می کنید ، یک چوب دارچین اضافه کنید.
*توجه: افرادی که به دارچین حساسیت دارند باید از این ادویه پرهیز کنند. علاوه بر این ، کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید قبل از مصرف این ادویه با پزشک خود مشورت کنند.

۷٫ از زنجبیل بیشتر برای مزایای محافظت از قلب استفاده کنید

زنجبیل دارای خواص طبیعی رقیق کننده خون و ضد التهاب است که می تواند کلسترول LDL را کاهش دهد. ماده فعال موجود در زنجبیل جینجرول است ، ترکیبی که به آرامش رگهای خونی و تحریک جریان خون در بدن کمک می کند.

در یک مطالعه موش منتشر شده در مجله تغذیه ، محققان دریافتند که مصرف منظم عصاره زنجبیل باعث کاهش کلسترول پلاسما ، مهار اکسیداسیون LDL و کاهش تصلب شرایین می شود.

*چای زنجبیل درست کنید و آن را گرم یا سرد ، دو یا سه بار در روز بنوشید.
*از ریشه زنجبیل تازه در پخت و پز خود با افزودن سس ، سرخ کرده ، سوپ و حتی نوشیدنی های میوه و سبزیجات استفاده کنید.
*همچنین می توانید مکمل زنجبیل را پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید.
*توجه: اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، با پزشک خود در مورد مقدار زنجبیل که باید به صورت غذا یا مکمل مصرف کنید مشورت کنید.

۸٫ برای سلامتی قلب و عروق از شنبلیله استفاده کنید

شنبلیله دارای فواید آنتی اکسیدانی و محافظت از قلب است ، و آن را به عنوان یک گیاه مهم برای ارتقا سلامت قلب تبدیل می کند.

ترکیبات مختلفی در شنبلیله وجود دارد که می توانند کلسترول را کاهش دهند ، گرفتگی عروق را درمان کنند ، فشار خون را کاهش دهند و از حملات قلبی جلوگیری کنند.

علاوه بر این ، شنبلیله به ثبات قند خون کمک می کند و از چاقی ، دو عامل اصلی بیماری قلبی جلوگیری می کند.

*۱ قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد ، آب را تخلیه کرده و دانه های خیس خورده را با معده خالی بخورید. این کار را روزانه انجام دهید.
*حتی می توانید روزانه ۱ تا ۲ فنجان چای دانه شنبلیله بنوشید.

۹٫ گشنیز دارای پتانسیل بهبودی قلب است

هم برگ های تازه و هم دانه های گشنیز به دلیل فعالیت ضد پلاکتی و خاصیت آنتی اکسیدانی طبیعی برای قلب شما مفید هستند.

برگهایی که به آنها گشنیز نیز گفته می شود ، دارای بتاکاروتن ، آنتی اکسیدانی است که می تواند به کاهش کلسترول بد خون کمک کند.

برای افزودن بیشتر آن به مزایای آن ، خواص آنتی اکسیدانی گشنیز به کاهش تجمع پلاکت ها کمک می کند ، که می تواند باعث اختلال در جریان خون در قلب شود.

دانه های گشنیز یک عمل کاهش چربی در بدن دارند ، که به کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیرید کمک می کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در ژورنال زیست محیطی منتشر شد ، این واقعیت را اثبات می کند. گشنیز همچنین در مدیریت دیابت ، یک عامل اصلی تحریک کننده مشکلات قلبی عروقی مفید است. [

*۱ قاشق چایخوری پودر دانه گشنیز را به ۱ فنجان آب اضافه کنید. آب را بجوشانید ، صاف کنید و یک بار در روز بنوشید.
*برگهای تازه گشنیز را خرد کرده و به عنوان تزیین روی ظروف خود استفاده کنید.
*علاوه بر این ، قبل از پخت و پز ، از دانه های گشنیز کامل یا آسیاب شده مخلوط شده با فلفل سیاه برای چاشنی گوشت ها و ماهی ها استفاده کنید.

۱۰٫ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا با مقادیر مناسب اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA بسته بندی شده است. اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهد ، سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد و التهاب را سرکوب کند.

این چربی های سالم می توانند خطر آریتمی کشنده را کاهش دهند و همچنین در کاهش سطح فشار خون بالا نقش دارند.

انجمن قلب آمریکا دو وعده ماهی قزل آلا یا ماهی های چرب دیگر در هفته توصیه می کند تا خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را تا یک سوم کاهش دهد.

می توانید از ماهی آزاد کبابی یا پخته لذت ببرید و حتی آن را در پاستا ، سوپ یا سالاد خود قرار دهید. به همین ترتیب ، ضیافت غذای ماهی های چرب دیگر مانند ماهی خال مخالی ، ماهی تن ، شاه ماهی و ساردین می تواند سلامت قلب شما را پشتیبانی کند.

۱۱٫ زغال اخته

زغال اخته حاوی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است ، یعنی بتاکاروتن و لوتئین (کاروتنوئیدها) ، آنتوسیانین (یک فلاونوئید) ، اسید الاژیک (یک پلی فنول) و ویتامین C ، همه اینها برای جلوگیری از تشکیل پلاک در عروق با تجمع LDL اکسید شده شناخته شده است.

مصرف  با فشار خون کنترل شده همراه است. مصرف حداقل یک وعده زغال اخته در هفته مربوط به کاهش ۱۰ درصدی فشار خون بالا است. [۹]

*می توانید بلوبری تازه یا خشک را به غلات ، پنکیک یا ماست خود اضافه کنید. قره قاط ، توت فرنگی و تمشک همچنین برای سلامت قلب مفید هستند.

۱۲٫ یک مشت گردو بخورید

گردو مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی ، ویتامین E ، منیزیم ، فولات ، فیبر و چربی های غیر اشباع مونو و چندگانه است که همگی برای سلامت قلب و عروق شناخته شده اند. [۱۰]

مصرف فقط چند عدد گردو ممکن است کلسترول و التهاب شما را در دیواره های شریانی کاهش دهد.

*در وعده های غذایی گردو میل کنید. همچنین می توانید آنها را به طعم و مزه بیشتری به کوکی ها ، کیک ها ، کلوچه ها ، براونی ها و سالادها اضافه کنید.

۱۳٫جو دوسر

بلغور جو دوسر منبع غنی از فیبر محلول است ، که می تواند با اتصال کلسترول بد در دستگاه گوارش و کمک به از بین بردن آن ، به کاهش کلسترول بد کمک کند. با این کار سطح LDL (کلسترول بد) کنترل می شود و به پاکسازی عروق کمک می کند.

جو دو سر از هر نظر به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین برای افراد مفید است که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

*برای بهره مندی از مزایای آن، روز خود را با یک کاسه جو دو سر بخار شروع کنید و از میان وعده های پایه جو دو سر در طول روز لذت ببرید. در هنگام تهیه کلوچه و پنکیک ، آرد تصفیه شده خود را با جو دو سر جایگزین کنید. بلغور جو دوسر ساده و فرآوری نشده را به انواع با طعم و فوری ترجیح دهید.

۱۴٫شکلات تلخ

شناخته شده است که شکلات تلخ برای کاهش بیماریهای مختلف قلب و عروق در حد متوسط ​​است. غلظت بالای کاکائو در شکلات های تیره ممکن است به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد و سلامت قلب شما کمک کند.

فلاوانولهای موجود در شکلات تلخ (حاوی حداقل ۷۰٪ -۸۰٪ ​​کاکائو) می توانند جریان خون در قلب شما را بهبود بخشند و آسیب رادیکالهای آزاد را که می توانند LDL ناخواسته را افزایش دهند کاهش دهند.

*خوردن روزانه یک مربع شکلات تلخ می تواند به سلامتی شما کمک کند.

۱۵٫ روغن زیتون

روغن زیتون بسیار بکر ، ساخته شده از اولین پرس زیتون ، مخزنی از آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول ها و همچنین چربی های اشباع نشده غیر سالم است که برچسب سالم قلب دارند.

در مقایسه با سایر روغن های گیاهی که سرشار از چربی های بد ناشی از کلسترول هستند ، روغن زیتون سرشار از “چربی های خوب” است.

مصرف منظم روغن زیتون بسیار بکر می تواند به کاهش سطح کلسترول و محافظت از رگ های خونی کمک کند. از آن در کارهای آشپزی یا به عنوان سس سالاد ، سبزیجات بخارپز ، سوپ و نان استفاده کنید.

۱۶٫آب میوه پرتقال

پرتقال منبع بسیار خوبی از ویتامین C است ، که به دلیل توانایی های محافظت از قلب شناخته شده است.

علاوه بر این ، پرتقال ها مواد مغذی بالقوه سالم برای قلب مانند بتاکاروتن ، لوتئین ، فلاون ، پتاسیم ، فولات و فیبر را ارائه می دهند که ممکن است به تنظیم فشار خون بالا ، بهبود عملکرد رگ های خونی کمک کند. و التهاب شریان را کاهش می دهد.

*یک پرتقال بخورید یا آب آن را میل کنید.
*می توانید یک پرتقال را بعنوان بخشی از صبحانه خود صبح یا یک میان وعده سالم بعد از ظهر

نقش رژیم غذایی در سلامت قلب

سطح کلسترول بالا مقصر اصلی بیماری های قلبی است. خوردن یک رژیم غذایی که آن را هدف قرار دهد می تواند تأثیر زیادی بر سلامت قلب شما بگذارد. همراه با ورزش منظم ، یک وعده غذایی سالم کمک مهمی برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی است:

کاهش سطح کلسترول بد خون
حفظ سطح کلسترول خوب
کاهش سطح تری گلیسیرید
کاهش سطح فشار خون
جلوگیری از لخته شدن نامطلوب

محدود کردن مصرف نمک و کاهش مصرف چربی های بد از جمله راه های زیادی است که سلامت قلب شما را پوشش می دهد.

یک حرکت عالی این است که یک رژیم غذایی سالم و ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا در بهترین سلامتی خود باشد.

انتخاب صحیح سبک زندگی و غذا می تواند تا ۷۰٪ موارد بیماری های قلبی را پیشگیری کند.

عوامل خطر مرتبط با بیماری های قلبی

بیماری های قلبی در درجه اول به دلیل سن ، سابقه خانوادگی و الگوی زندگی شما ایجاد می شود که از یک زندگی سالم خارج می شود.

دلایل مختلفی از جمله سبک زندگی ، سن و سابقه خانوادگی شما می تواند باعث ایجاد یک گلوله برفی شود که از یک مشکل فشار خون جزئی شروع می شود تا بیماری های قابل توجه قلب.

فشار خون بالا ، سیگار کشیدن ، الکل و میزان کلسترول بالا برخی از عوامل خطر در حدود ۴۷٪ از آمریکایی ها است.

از این رو ، تغییر در سبک زندگی و الگوی غذایی شما می تواند خطرات بیماری قلبی را به طور کلی کاهش دهد.

۱-نکات پایانی:

یک رژیم ورزشی را دنبال کنید. هر نوع فعالیت بدنی می تواند به شما در کنترل قند خون ، فشار خون و سطح قند کمک کند.
برای جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی ناشی از چاقی ، وزن بدن خود را حفظ کنید.
استرس خود را مدیریت کنید.
سیگار کشیدن را ترک کن.
مصرف الکل خود را به حداقل برسانید.
استراحت و خواب کافی داشته باشید.
یک فنجان چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
برای آگاهی از سلامتی خود یک معاینه پزشکی منظم انجام دهید.

۲-نکات پایانی:

ارزش دارویی این گیاهان و ادویه ها قبل از مصرف آشپزی آنها است و با تحقیقات مبتنی بر شواهد انجام شده در طول سال ها به طور علمی تأیید شده است.

این چاشنی ها فقط در صورت مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب ، می توانند شانس شما در برابر بیماری های قلبی را بهبود ببخشند.

هنگام استفاده دارویی از این گیاهان ، با یک پزشک داروی گیاهی مشورت کنید تا فرمول و دوز مناسب گیاهان را برای مورد خاص خود دریابید.

گیاهان دارویی و ادویه جات یک روش ساده و طبیعی برای حفظ وضعیت قلب شما از طریق رژیم غذایی ، بدون فشار بیش از حد سیستم با مواد شیمیایی گران قیمت مصنوعی ، ارائه می دهند.

با وجود همه ارزش آنها ، نباید تأثیر این داروهای گیاهی را بیش از حد ارزیابی کرد. مسائل قلبی عروقی می تواند به نوبه خود بدتر شود و منجر به عواقب تهدید کننده زندگی شود.

بنابراین ، شما باید مراقبت ها و مراقبت های پزشکی لازم را که همیشه با پزشک درگیر می کنند ، حتی قبل از انجام چنین درمان های کمکی ، به آنها احترام بگذارید.

اگر از هر نوع بیماری قلبی رنج می برید ، به هیچ وجه نباید با استفاده از درمان های تکمیلی ، درمان تجویز شده توسط پزشک را قطع و یا از آن خارج شوید. فقط یک متخصص قلب می تواند مناسب بودن این گیاهان و ادویه ها را برای بیماری قلبی خاص شما تشخیص دهد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.