خواص روغن تخمه کدو برای سلامتی

روغن تخمه کدو با فشار سرد از دانه های کدو تنبل گرفته می شود و معمولاً برای پخت و پز استفاده می شود. به گفته گابریل مانچلا ، متخصص تغذیه در فلوریدا ، می توانید آن را در اکثر خواربارفروشان یا حتی در فروشگاه های مواد ارگانیک پیدا کنید. جای تعجب نیست که دانه های کدو تنبل ، همراه با روغن آنها ، حاوی مواد مغذی هستند .

مانچلا می گوید: “کدو تنبل به دلیل داشتن رنگ نارنجی غنی ، دارای مقدار زیادی ویتامین A است ، بنابراین این اساساً بیشترین افتخار را دارد ، اما وقتی صحبت از منبع چربی آنها می شود ، به طور قابل ملاحظه ای حاوی مواد مغذی بیشتری در هر وعده است.”

منچلا می گوید ، فقط یک قاشق غذاخوری روغن تخمه کدو حاوی بیشتر الکترولیت های مورد نیاز بزرگسالان است که شامل پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم و فسفر است و این یک مکانیسم عالی برای ارتقاء آب رسانی است.

موارد مصرف روغن هسته کدو تنبل

مانند دیگر روغنهای آشپزی ، روشهای مختلفی وجود دارد که می توانید روغن تخم کدو را در برنامه معمول آشپزی خود قرار دهید تا هم از مزایای سلامتی و هم از طعم دلپذیر آن استفاده کنید.

گورین می گوید: “دانه کدو تنبل دمای کمتر ۳۲۰ درجه فارنهایت دارد ، این بدان معناست که روغن پایانی بهتری را برای سس سالاد یا حتی برای افزودن به اسموتی یا تهیه قاشق بر روی سبزیجات بو داده ایجاد می کند.”

به خاطر داشته باشید که روغن هسته کدو به راحتی فاسد می شود ، بنابراین حتما آن را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید یا در یخچال نگهداری کنید تا عمر مفید آن افزایش یابد.

خواص روغن تخمه کدو برای سلامتی

یکی از این نمونه ها سلامت ادرار است. یک مطالعه در مجله طب سنتی و مکمل نشان داد افرادی که بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم عصاره روغن کدو تنبل مصرف کردند ، پس از ۱۲ هفته علائم مثانه بیش فعال خود را بهبود بخشیدند ، از جمله شب ادراری.

به طور مشابه ، برخی روغن تخم کدو را یک گزینه درمانی یا مکمل جایگزین برای بزرگ شدن پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) می دانند که می تواند باعث درد شود و جریان ادرار را مسدود کند.

یک مطالعه در Nutrition Research and Practice بر روی ۴۷ نفر در طول ۱۲ ماه با بزرگ شدن پروستات انجام شد. آنها دریافتند افرادی که این بیماری را تجربه کرده اند در هنگام مصرف دانه کدو تنبل و روغن نخل بهبود یافته و عوارض جانبی منفی نداشته اند.

روغن تخمه کدو

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که روغن تخمه کدو ، که چربی اشباع نشده یا “خوبی” است ، می تواند به ارتقاء سلامت قلب کمک کند و همچنین به طور بالقوه در کاهش کلسترول کمک می کند.

گورین می گوید: “همچنین تحقیقی وجود دارد که نشان می دهد روغن تخم کدو ممکن است به افزایش سطح کلسترول HDL” خوب “در زنان کمک کند.” در یک مطالعه ، زنانی که یائسه شده بودند و روزانه سه ماه روغن تخمه کدو دریافت می کردند ، دارای HDL بالاتر و سطح فشار خون دیاستولیک پایین تری بودند. “

روغن تخم کدو نیز دارای مزایای بالقوه دیگری است. مطالعات حیوانی در مجله Nutrition and Cancer نشان داد که ممکن است به پیشگیری از سرطان سینه کمک کند. با این حال ، در حال حاضر هیچ تحقیقی وجود ندارد که این فایده را در انسان تأیید کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد استفاده و فواید روغن درخت چای چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

آیا روغن تخم کدو برای مو و پوست شما مفید است؟

اگر در جستجوی راه حل های رشد مو هستید ، روغن تخم کدو تنبل ارزش امتحان کردن را دارد ، زیرا در مردان با این مزیت ارتباط دارد.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله Evidence-based Complementary and Alternative Medicinem انجام شد ، مردانی که روزانه ۴ مکمل ۱۰۰ میلی گرم حاوی روغن هسته کدو و سایر مواد تشکیل دهنده به مدت ۲۴ هفته مصرف کردند ، ۴۰ درصد بیشتر از مردان گروه دیگر رشد مو را تجربه کردند. ، بدون عوارض جانبی هنگام مصرف آن.

نتیجه نهایی

روغن دانه کدو تنبل مانند روغن های دیگر یک گزینه پخت همه کاره است که علاوه بر طعم دلپذیر می تواند مزایای سلامتی و زیبایی مختلفی را نیز به همراه داشته باشد. دفعه بعد که در حال بررسی انتخاب روغن پخت و پز یا مرور در یک فروشگاه مواد غذایی سالم هستید ، آن را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.