بهترین روش های افزایش میل جنسی در زوجین

بسیاری از زوجین به دنبال راه هایی برای افزایش میل جنسی خود هستند. تعداد زیادی قرص تقویت کننده میل جنسی در بازار وجود دارد ، اما روش های ساده بسیاری بدون نیاز به مراجعه به داروخانه هم وجود دارد.به خاطر داشته باشید که فعالیت جنسی شما روی فشار خون تان هم تأثیر می گذارد و اساساً آنچه برای قلب شما مفید است برای سلامت جنسی شما هم مفید است.

راه های تقویت میل جنسی

۱- ورزش کنید

یکی از بهترین راه های بهبود سلامتی ورزش های قلبی عروقی است. ممکن است رابطه جنسی ضربان قلب شما را افزایش دهد ، اما ورزش منظم با حفظ فرم قلب می تواند به عملکرد جنسی شما کمک کند.روزانه ۳۰ دقیقه ورزش مانند دویدن و شنا ، می تواند برای تقویت میل جنسی شما معجزه کند.

۲- این میوه ها و سبزیجات را بخورید

یک رژیم غذایی مغذی از بسیاری جهات می تواند برای زندگی جنسی شما مفید باشد:

افزایش میل جنسی
بهبود جریان خون و سلامت قلب
استقامت شما را بهبود می بخشد
داشتن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی – و غذاهای کم حاوی قند و چربی اشباع شده – همچنین می تواند به جلوگیری از اختلالات موثر بر میل جنسی ، مانند سندرم متابولیک و شرایط هورمونی کمک کند.

افزایش میل جنسی

برخی از خوراکی ها هم می توانند به شما در افزایش جریان خون کمک کنند. آنها عبارتند از:

پیاز و سیر : این غذاها ممکن است برای نفس کشیدن شما مناسب نباشند اما می توانند به گردش خون شما کمک کنند.

موز : این میوه غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند ، که می تواند به قسمتهای مهم جنسی شما کمک کرده و عملکرد جنسی را تقویت کند.

فلفل : غذاهای پرادویه کاملاً طبیعی با کاهش فشار خون و التهاب به جریان خون شما کمک می کنند.

در اینجا چند ماده غذایی دیگر وجود دارد که می توانند به شما در دستیابی به جریان خون بهتر کمک کنند:

اسیدهای چرب امگا ۳:این نوع چربی باعث افزایش جریان خون می شود. می توانید آن را در ماهی قزل آلا ، ماهی تن ، آووکادو و روغن زیتون پیدا کنید.

ویتامین B-1: این ویتامین به سیگنال های موجود در سیستم عصبی کمک می کند تا سریعتر حرکت کنند ، از جمله سیگنال هایی از مغز به آلت تناسلی شما. در بادام زمینی و لوبیا یافت می شود.

تخم مرغ :که دارای ویتامین های دیگر B است ، به تعادل سطح هورمون کمک می کند. این می تواند استرسی را که اغلب مانع نعوظ می شود کاهش دهد.

خوردن گوشت  :یا سایر غذاهایی که حاوی اسیدهای آمینه خاصی هستند ، می تواند به بهبود زندگی جنسی کمک کند.

غذاهای مختلف با پروتئین بالا – از جمله گوشت گاو ، مرغ  حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود جریان خون کمک می کنند ، مانند:

کارنیتین
ال آرژنین
فلز روی

جریان خون روان برای پاسخ جنسی در افراد از هر جنسیتی بسیار مهم است.

به طور خاص ، یک بررسی در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که مکمل های آرژنین می توانند به درمان اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​(ED) کمک کنند.

اگرچه به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند برای قلب شما مضر باشد.

مقداری پروتئین بر پایه حیوانات سرو کنید (به میزان متوسط ​​، برای جلوگیری از افزایش خطر بیماری های قلبی) تا به عملکرد همه سیستم ها در هنگام رابطه جنسی کمک کند.

اگر رژیم گیاهخواری را دنبال می کنید ، می توانید این مواد مغذی را از غلات کامل و محصولات لبنی ، از جمله شیر و پنیر دریافت کنید.

کارنیتین و ال آرژنین اسیدهای آمینه ای هستند که در غذاهای مختلف با پروتئین بالا یافت می شوند. غلات کامل و شیر به ویژه منابع خوبی از روی هستند.

۳- برای افزایش میل جنسی ، استرس را کاهش دهید

استرس می تواند بر تمام زمینه های سلامتی شما از جمله میل جنسی تأثیر بگذارد.

استرس ضربان قلب شما را افزایش می دهد (به روش بد) و فشار خون را افزایش می دهد. هر دوی اینها به میل و عملکرد جنسی آسیب می رسانند.

استرس همچنین می تواند در رسیدن به نعوظ یا رسیدن به ارگاسم تأثیر بگذارد.

ورزش یک روش عالی برای کاهش استرس و بهبود سلامتی است.

صحبت با همسرتان در مورد استرس همچنین می تواند شما را آرام کند ، در حالی که رابطه شما را همزمان تقویت می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴- عادت های بد را کنار بزنید

عادت های بد مانند سیگار کشیدن می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد.

 قطع یا ترک سیگار یکی از اولین مراحل بهبود عملکرد است.

جایگزینی عادات بد با عادات سالم ، مانند ورزش و خوب غذا خوردن ، می تواند به تقویت سلامت جنسی کمک کند.

راههای افزایش میل جنسی

۵- کمی آفتاب بگیرید

نور خورشید تولید ملاتونین در بدن را متوقف می کند. این هورمون به ما کمک می کند تا بخوابیم اما انگیزه های جنسی ما را نیز آرام می کند. ملاتونین کمتر به معنای توانایی بیشتر در میل جنسی است.

بیرون رفتن و کمک گرفتن از نور آفتاب می تواند باعث بیدار شدن میل جنسی شما شود ، خصوصاً در ماه های زمستان که بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند.

۶- به شریک زندگی خود توجه کنید

رابطه جنسی یک خیابان یک طرفه نیست. توجه ویژه به خواسته های همسرتان نه تنها رابطه جنسی را برای آنها خوشایند می کند ، بلکه می تواند به شما در روشن شدن یا کند کردن سرعت کمک کند.سرعت متناوب یا تمرکز روی همسرتان در حالی که استراحت می کنید ، می تواند تجربه لذت بخشی بیشتری را برای هر دوی شما ایجاد کند.

۷-برای افزایش میل جنسی ، این آجیل و دانه ها را امتحان کنید

به جای آب نبات ، سعی کنید یک مشت آجیل و دانه میل کنید.

بادام هندی و بادام مملو از روی است ، در حالی که انبوهی از میان وعده های سالم حاوی L- آرژنین هستند تا خون شما را به جریان بیندازد.

موارد زیر را امتحان کنید:

گردو
دانه کدو تنبل
دانه های آفتابگردان
گردو
فندق
بادام زمینی
گردو دو برابر مفید است ، زیرا غنی از امگا ۳ نیز هست.

۸- سیب

سیب سرشار از ترکیبی به نام کوئرستین است. این آنتی اکسیدان ، نوعی فلاونوئید ، ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد.

تا آنجا که رابطه جنسی پیش می رود ، کورستین در موارد زیر نقش دارد:

ترویج گردش خون
درمان ED
مدیریت علائم پروستاتیت
یک بررسی در سال ۲۰۱۶ گزارش می دهد که کورستین می تواند با موفقیت فشار خون را در دوزهای بیشتر از ۵۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهد.

فشار خون بالا می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود زیرا آسیب رگ های خونی جریان خون در اندام های تناسلی را مختل می کند. این یکی از دلایل ED است.

در حقیقت ، یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۶ کاهش ۱۴ درصدی ED را در مردانی که مصرف میوه بیشتری داشتند گزارش کرد. این ممکن است به دلیل محتوای فلاونوئید آنها باشد.

در زنان ، فشار خون بالا می تواند منجر به کاهش میل جنسی و علاقه کمتر به رابطه جنسی شود ، به خصوص اگر باعث خستگی شود. کاهش جریان خون در واژن می تواند بر نحوه واکنش بدن آنها به فعالیت جنسی تأثیر بگذارد.

به طور کلی ، یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها برای تقویت سلامت کلی شما و سالم نگه داشتن زندگی جنسی شما.

غذاهای سالم و سرشار از فلاونوئیدها عبارتند از:

سیب
توت فرنگی
بلوبری
انگور تیره رنگ
گیلاس
میوه های خانواده مرکبات

آنتی اکسیدان موجود در میوه ها (و همچنین سبزیجات) ، به نام فلاونوئیدها ، می توانند به کنترل فشار خون بالا و درمان بیماری های مرتبط با عملکرد جنسی ، مانند ED کمک کنند.

خوراکی های افزایش دهنده میل جنسی

۹- چغندر و افزایش میل جنسی

چغندر غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین است و به هر رژیم غذایی یک ماده مفید اضافه می کند. آنها همچنین دارای نیترات های غذایی زیادی هستند ، به این معنی که می توانند به تقویت زندگی جنسی شما کمک کنند.

نیترات های رژیم غذایی رگ های خونی را گسترش می دهند ، این فرآیند معروف به گشاد شدن عروق است که جریان خون را بهبود می بخشد. این اثرات مفیدی در انقباض عضله دارد. به همین دلیل ، برخی از ورزشکاران از نیترات برای تقویت عملکرد استفاده می کنند.

حتی برخی از مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که فقط یک دوز آب چغندر ، یا دوزهای چند روزه ، می تواند عملکرد افراد را در ورزش های متناوب و با شدت زیاد ، با دوره های کوتاه استراحت ، بهبود بخشد.

SourceTrusted Source همچنین نشان می دهد که نیترات های غذایی موجود در آب چغندر می توانند به کنترل فشار خون کمک کنند. محققان می گویند این می تواند برای افراد دارای فشار خون سالم و کسانی که فشار خون دارند مفید باشد.

از نظر تئوری ، همین مکانیسم ها می توانند به بهبود جریان خون و استقامت در هنگام رابطه جنسی کمک کنند ، در حالی که سلامت قلب شما را به طور کلی بهبود می بخشند.

سایر مواد غذایی سرشار از نیترات عبارتند از:

اسفناج
کاهو
کرفس
تربچه

غذاهای غنی از نیترات ، مانند چغندر و آب چغندر ، می توانند به کنترل فشار خون و بهبود گردش خون کمک کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “همه چیز درباره رابطه جنسی در بارداری” را نیز مطالعه بفرمایید.      

خط پایانی درباره افزایش میل جنسی :

در حالی که غذاهای خاص می توانند خون شما را پمپاژ کرده و سطح هورمون ها را تقویت کنند ، رژیم غذایی به تنهایی همیشه برای بهبود زندگی جنسی کافی نیست.اگر عدم تمایل ، درد هنگام مقاربت یا ناتوانی جنسی مانع لذت بردن از یک رابطه صمیمی با شریک زندگی تان میشود ، با پزشک و مشاور صحبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.