با این داروهای طبیعی به جنگ با پوکی استخوان بروید

با افزایش سن، در برابر انواع مختلف اختلالات استخوانی آسیب پذیر می شوید و پوکی استخوان یکی از شایع ترین مشکلات است. اگر گزارش ها را باور کنیم، از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال، ۱ نفر پوکی استخوان دارد و سالانه باعث ۸٫۹ میلیون شکستگی در سراسر جهان می شود! در حالی که پوکی استخوان هرگز نمی تواند به طور کامل درمان شود، تأثیرات آن را می توان تا حد زیادی با درمان های مناسب کاهش داد یا معکوس کرد. جدای از درمان ها و داروهای سنتی، بسیاری از درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند به شما در جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. در این مقاله، ما در مورد تمام درمان‌های خانگی پوکی استخوان صحبت خواهیم کرد که می‌توانند سلامت جسمی و استخوانی شما را بهبود بخشند.

بهترین درمان پوکی استخوان

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان یک وضعیت پزشکی وخیم است که در آن استخوان های بدن ما متخلخل و شکننده می شوند. در نتیجه، تراکم استخوان را کاهش داده و با از بین رفتن بافت و توده استخوان ها، باعث ضعیف شدن استخوان می شود. استخوان ها در این شرایط به قدری متخلخل می شوند که به راحتی می توانند مانند اسفنج فشرده شوند. این شما را در معرض خطر قابل توجهی از شکستگی های مکرر در دنده، مچ دست، لگن و حتی مهره های ستون فقرات قرار می دهد.اگر چه بالا رفتن سن عامل اصلی پوکی استخوان است،اما حتی افراد جوان را هم ممکن است تحت تاثیر قرار دهد.

 انواع مختلف پوکی استخوان

بر اساس ویژگی ها و میزان آسیب، پوکی استخوان می تواند چهار نوع باشد. آنها به شرح زیر است:

۱- پوکی استخوان اولیه

این وضعیتی است که در آن میزان از دست دادن استخوان افزایش می یابد و استخوان سازی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. زنان عمدتاً با افزایش سن از این مشکل رنج می برند.

۲- پوکی استخوان ثانویه

شرایط پزشکی مانند اختلال تیروئید، لوسمی، و غیره، و دوزهای بالای برخی داروها، مانند کورتیکواستروئیدها، می تواند منجر به این شود.

۳- Osteogenesis Imperfecta

یک فرد ممکن است با پوکی استخوان متولد شود که باعث می شود استخوان ها تراکم خود را از دست داده و در نهایت بدون دلیل قطعی بشکنند.

۴- پوکی استخوان ایدیوپاتیک نوجوانان

این نوع پوکی استخوان عمدتاً در کودکان ۸ تا ۱۴ ساله دیده می شود و دلیل شناخته شده ای نیز ندارد. با این حال، سرعت تشکیل استخوان را کاهش می دهد و از دست دادن استخوان را افزایش می دهد و در نتیجه خطر شکستگی را افزایش می دهد.

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

با ورود به اواسط ۳۰ سالگی، تراکم استخوان شروع به کاهش می کند. شروع به تضعیف استخوان‌های شما می‌کند و حتی سریع‌تر از زمانی که تشکیل می‌شوند شروع به شکستن می‌کنند. بنابراین بالا رفتن سن علت اصلی پوکی استخوان است. برخی دیگر از عوامل غیر قابل اجتناب مسئول این بیماری عبارتند از: وراثت، یائسگی، تولید کمتر هورمون های جنسی و یا اندام ضعیف و سابقه شکستگی است.

همچنین عوامل دیگری مانند سبک زندگی بی تحرک، استرس، رژیم غذایی نامناسب، اختلالات خوردن، عادات سیگار و غیره وجود دارند که می توانند باعث پوکی استخوان شوند. با این حال، این موارد قابل اجتناب هستند و می توان با ایجاد تغییرات آگاهانه در شیوه زندگی آنها را معکوس کرد.

بهترین درمان های طبیعی برای پوکی استخوان

درمان های طبیعی برای پوکی استخوان راحت است. علاوه بر این، آنها به طور طبیعی بدون ایجاد عوارض جانبی به رفع مشکل کمک می کنند. در اینجا چند درمان خانگی موثر وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

مصرف کنجد

دانه‌های کنجد برای استخوان‌ها بسیار عالی هستند زیرا سرشار از کلسیم، فسفر و انرژی خورشیدی هستند. می توانید هر روز صبح یک مشت دانه برشته بریزید تا استخوان هایتان قوی تر شود. برعکس، روغن کنجد استخراج شده از این دانه ها را می توان به غذاها و سالادهای مورد علاقه خود اضافه کرد تا از تحلیل استخوان جلوگیری شود. از دانه های کنجد می توان برای تهیه یک مججون مفید برای پوکی استخوان استفاده کرد . برای این کار مقداری کنجد را بردارید و با زنجبیل و عسل مخلوط کنید. مصرف روزانه این معجون می تواند کمک زیادی به شما کند.

انگور فرنگی هندی (آملا)

آملا یا انگور فرنگی هندی (Emblica Officinalis) میوه ای است که منحصراً در هند موجود است که با افزایش جذب کلسیم در بدن، تراکم استخوان ما را بهبود می بخشد. می توان آن را روزانه به هر شکلی – طبیعی یا ترکیبی – برای بازیابی تمام بافت استخوانی از دست رفته مصرف کرد.

گوگول

گوگول از شيره گياه (صمغ رزين) درخت كاميفورا موكول گرفته مي شود، اين درخت بومي هند است. اين درخت قرن ها به عنوان دارو در آيور ودا استفاده مي شده است. امروزه اين صمغ براي التهاب مفاصل ، پايين آوردن كلسترول ،كاهش وزن، آترواسكلروز ، آكنه و ساير مشكلات پوستي استفاده مي شود.

گوگول که از شیره درخت Commiphora Mukul به دست می آید، به طور گسترده برای مبارزه با کلسترول بالا و آرتریت استفاده می شود. با این حال، رزین آدامس همچنین می تواند تراکم استخوان شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند از شر شرایطی مانند پوکی استخوان خلاص شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تعریف ساده سرطان به همراه علت و عوامل ایجاد کننده آن” را نیز مطالعه بفرمایید.

چای قاصدک

چای قاصدک را دو تا سه بار در روز بنوشید تا تراکم استخوان خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. می توانید آن را با جوشاندن ۲ قاشق چایخوری عصاره برگ قاصدک در ۱ فنجان آب و دم کردن دم کرده ۵ تا ۸ دقیقه قبل از صاف کردن، درست کنید. پس از خنک شدن، آن را بنوشید و آزادسازی کلسیم را در بدن خود فعال کنید.

محصولات سویا

محصولات سویا برای متعادل کردن سطح استروژن در بدن زنان عالی هستند و در نهایت از تحلیل استخوان جلوگیری می کنند. آنها همچنین به افزایش تراکم استخوان کمک می کنند و در نتیجه از علائم پوکی استخوان جلوگیری می کنند.

 جوانه ها

جوانه ها منبع عالی ویتامین K هستند که برای ساختن تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان مورد نیاز است. سعی کنید روزانه یک کاسه کوچک جوانه بخورید. همچنین می توانید آنها را به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید و نوش جان کنید.

 شیر بادام

بادام منبع خوبی از کلسیم است که از استخوان های ما در برابر بیماری هایی مانند پوکی استخوان محافظت می کند و آنها را سالم نگه می دارد. برای تهیه شیر بادام، چند عدد بادام را یک شب در آب گرم خیس کنید.سپس آنها را پوست کنده و روز بعد آسیاب کنید تا خمیری نرم به دست آید و با شیر مخلوط کنید. مصرف روزانه آن استخوان های شما را قوی تر می کند.

نوشیدن دو لیوان شیر کم‌چرب دو بار در روز نیز می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را برای استخوان‌ها تامین کند و در نتیجه رشد و تکامل آن‌ها را تسریع کند.

سرکه سیب

استخوان های ما برای سالم ماندن به مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم نیاز دارند و سرکه سیب منبع غنی از همه اینها است. بنابراین، ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر روز یک بار این مخلوط را بنوشید تا از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

درمان طبیعی پوکی استخوان

 روغنهای ضروری

روغن های ضروری مانند روغن کاج، روغن مریم گلی، روغن آویشن، روغن رزماری و غیره برای مهار تحلیل استخوان شناخته شده اند. ۱-۲ قطره از هر یک از این روغن ها (باید ۱۰۰% خالص باشد) را در یک لیوان آب داغ بریزید و خوب مخلوط کنید. یک بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نکاتی برای پیشگیری و درمان طبیعی پوکی استخوان

از یک رژیم ورزشی مانند شنا، پیاده روی یا یوگا پیروی کنید.
به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرید (حداقل ۳۰ دقیقه در روز) تا نیاز روزانه خود به ویتامین D را برآورده کنید.
از غذاهایی مانند تخم مرغ، پنیر، ماهی چرب و غیره که به طور طبیعی با ویتامین D پر شده اند، بیشتر بخورید.
غذاهای غنی از مواد معدنی (کلسیم، منیزیم، پتاسیم، منگنز) را به رژیم روزانه خود اضافه کنید، از جمله ساردین، سالمون، لبنیات کم چرب، سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی، کشمش، آناناس، لوبیا و غیره آجیل و گندم کامل.
مواد غذایی غنی شده نیز می توانند برای تامین نیاز کلسیم و ویتامین D شما مصرف شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.