انزال زودرس چیست؟ آیا درمان دارد؟

علت انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که یک فرد در رابطه زناشوئی ، زودتر از آنچه دوست دارد به ارگاسم برسد . انزال زودرس ممکن است قبل یا کمی بعد از دخول رخ دهد.هیچ زمان مشخصی برای مدت زمانی که فرد در طول رابطه جنسی باید “دوام داشته باشد” وجود ندارد. اما وقتی فردی قبل از اینکه بخواهد به ارگاسم می رسد، نعوظ خود را از دست می دهد و نمی تواند به مقاربت ادامه دهد.انزال زودرس یک مشکل رایج است. تا ۴۰ درصد از افراد در دوره ای از زندگی خود دچار این مشکل می شوند.

انزال زودرس می تواند خسته کننده و شرم آور باشد. ممکن است احساس کنید زمان کافی برای لذت بردن از رابطه جنسی ندارید. ممکن است در جلب رضایت شریک زندگی خود مشکل داشته باشید. برای برخی از افراد، خجالت در مورد انزال زودرس می تواند باعث ایجاد مشکل در صمیمیت و آسیب به روابط آنها شود.

علت انزال زودرس چیست؟

تعدادی از عوامل عاطفی و فیزیکی می توانند منجر به انزال زودرس شوند. ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک فرد بیش از حد هیجان زده یا تحریک شود یا آلت تناسلی او بسیار حساس باشد. همچنین ممکن است در صورتی که آنها با شریک جدید عصبی یا ناراحت باشند، اتفاق بیفتد. سایر علل شایع عبارتند از:

اضطراب در مورد عملکرد
احساس گناه
افسردگی
مشکلات در رابطه
اختلال در نعوظ

افرادی که مقدار کمی از یک ماده شیمیایی خاص به نام سروتونین در مغز خود دارند، ممکن است با مشکل انزال زودرس مواجه شوند.

علت انزال زودرس چیست؟

آیا انزال زودرس نشانه یک مشکل جدی سلامتی است؟

در اکثر موارد نه. به ندرت، انزال زودرس ناشی از یک مشکل جدی سلامتی، مانند آسیب سیستم عصبی در اثر جراحی یا ضربه است.

اگر انزال زودرس در زندگی جنسی شما اختلال ایجاد می کند، با پزشک خود صحبت کنید. آنها یک معاینه فیزیکی انجام می دهند و از شما سؤالاتی می پرسند. بر اساس پاسخ های شما، پزشک ممکن است کارهای آزمایشگاهی را تجویز کند و تشخیص بدهد. آنها همچنین می توانند به سوالات شما پاسخ دهند و به شما اطمینان دهند که این یک مشکل رایج است.

آیا می توان از انزال زودرس پیشگیری کرد؟

انزال زودرس بسته به عاملی که باعث آن شده است، قابل پیشگیری یا اجتناب است. اغلب اوقات، استفاده از روش های رفتاری ذکر شده در زیر برای جلوگیری از آن موثر است.

روش های رفتاری

روش های رفتاری برای بیش از ۵۰ درصد افرادی که زود انزالی دارند مفید است.

در این نوع درمان، کنترل انزال خود را به تنهایی یا با شریک زندگی تمرین می کنید.

در روش شروع و توقف، شما یا همسرتان آلت تناسلی خود را تحریک می کنید تا زمانی که احساس کنید در شرف ارگاسم هستید. سپس تحریک برای حدود ۳۰ ثانیه متوقف می شود. هنگامی که کنترل پاسخ خود را دوباره به دست آوردید، تحریک دوباره شروع می شود. این فرآیند ۳ یا ۴ بار قبل از اینکه به خود اجازه ارگاسم را بدهید تکرار می شود.

روش فشار دادن به روشی مشابه عمل می کند. هنگامی که احساس می کنید در شرف انزال هستید، شما یا همسرتان به آرامی سر آلت تناسلی خود را برای حدود ۳۰ ثانیه فشار می دهید تا نعوظ خود را از دست بدهید. قبل از اینکه به خود اجازه دهید به ارگاسم برسید، این فرآیند را چندین بار تکرار می کنید.

علاوه بر استفاده از یک روش رفتاری، ممکن است بخواهید موارد حواس پرتی را امتحان کنید.

کمک های روانی

اضطراب، افسردگی و سایر مسائل عاطفی می تواند منجر به انزال زودرس شود. برای این مسائل، کمک گرفتن از یک روانشناس، روانپزشک یا درمانگر جنسی ممکن است مفید باشد. زوج‌درمانی نیز ممکن است در صورتی که علت آن مشکلات رابطه باشد کمک کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

درمان های پزشکی برای درمان انزال زودرس چیست؟

چندین درمان پزشکی ممکن است به افرادی که زود انزالی دارند کمک کند. به نظر می رسد برخی از داروهای ضد افسردگی به تاخیر در انزال کمک می کنند، از جمله داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs). این داروهای ضد افسردگی با تجویز پزشک در دسترس هستند. با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از این داروها را برای درمان انزال زودرس تایید نکرده است.

همچنین، داروهای ضد افسردگی ممکن است عوارض جانبی مانند حالت تهوع، خشکی دهان و خواب آلودگی ایجاد کنند. داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است تمایل شما به رابطه جنسی را کاهش دهند. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا یک داروی ضد افسردگی برای شما مناسب است یا خیر.

داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ نیز ممکن است به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند. پزشک ممکن است یکی از این داروها را به تنهایی یا همراه با یک داروی ضد افسردگی تجویز کند.

همچنین می توان از کرم های بی حس کننده برای جلوگیری از انزال زودرس استفاده کرد. این کرم ها روی سر آلت تناسلی استفاده می شود تا حساسیت کمتری داشته باشد. معمولاً این کرم حدود ۳۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی استفاده می شود و پس از کاهش احساس در آلت تناسلی، شسته می شود. کرم باید قبل از رابطه جنسی شسته شود. اگر روشن بماند، می تواند باعث از دست دادن نعوظ و بی حسی واژن شود.

برای برخی از افراد، استفاده از کاندوم می تواند به تاخیر در انزال کمک کند، زیرا ممکن است آلت تناسلی را کمی کمتر حساس کند.

زندگی مشترک با وجود انزال زودرس

انزال زودرس بسیار شایع است. اما اگر به طور مکرر اتفاق می افتد، با پزشک خود صحبت کنید. تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند. شما همچنین باید با شریک زندگی خود صحبت کنید. اغلب، آنها ممکن است احساس مسئولیت کنند یا ارتباط خود را قطع کنند. صحبت کردن در مورد آن می تواند به آرامش هر دوی شما کمک کند. همچنین، شریک زندگی شما می تواند با استراتژی هایی که در بالا برای کنترل انزال شما توضیح داده شد، کمک کند.

انزال زودرس چیست؟

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید:

چیکار کنم که زود انزال نکنم؟
آیا دارویی وجود دارد که بتوانم مصرف کنم که کمک کند؟
من از این خجالت می کشم – آیا کسی هست که بتوانم در مورد آن صحبت کنم؟
انزال زودرس باعث ایجاد مشکل در رابطه من شده است. باید بریم مشاوره؟
آیا هنگام رابطه جنسی باید از کاندوم استفاده کنم؟
آیا مشکل زمینه ای وجود دارد که می تواند باعث انزال زودرس من شود؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.