تفریح در شهر آنتالیا در سفر به ترکیه

شهر آنتالیا یکی از زیباترین و البته معروف ترین شهرهای دنیاست که هر سال در فصل تابستان میزبان میلیون ها توریست از سراسر جهان است . شهر مدرن و پیشرفته آنتالیا در کنار آبهای زلال مدیترانه واقع شده و آب و هوایی مطبوع و مدیترانه ای دارد . آنتالیا بیشتر بواسطه طبیعت بکر و سرسبز ، هتل های لوکس ، پارک های آبی متنوع و تفریحات مهیج اش به شهر رسیده تا جائیکه سفر و اقامت در این شهر رویای هر گردشگری است .  با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا برخی از جاذبه های این شهر توریستی را به شما معرفی کنیم.

سفر به ترکیه

تور رافتینگ

احتمالا حین اقامت در این شهر در تور آنتالیا بارها و بارها پیشنهاد تور رافتینگ به شما داده می شود و اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید ، بهتر است آن را قبول نموده و همراه تورهای یکروزه روزی سراسر شاد و مهیج را تجربه کنید . رافتینگ یا همان قایقرانی در طول رودخانه های خروشان اطراف شهر آنتالیا انجام می پذیرد و به یکی از تفریحات پر طرفدار این شهر تبدیل شده است . اغلب تور های یکروزه علاقمندان را به رودخانه های آب سفید (White Water) می برند و پس از آموزش های کوتاه در گروه های چند نفره سوار بر قایق می کنند . رودخانه سفید آب در برخی قسمت ها متلاطم بوده ، کف کرده و به رنگ سفید دیده می شود ، و به همین جهت آن را سفید آب نامیده اند .

به اعلام سفر باتو ، ضمنا بعد از رافتینگ در آبهای خروشان و صرف کلی انرژی ، ناهار را در رستورانی زیبا و سنتی که در کنار رودخانه قرار دارد میل خواهید نمود . در نهایت بعد از اینکه شرکت کننده ها به پایان کار رسیدند ، فیلم ها و عکس هایی را که در حین راه از آن ها گرفته شده را تماشا و در صورت تمایل آن را خریداری می کنند . تور رافتینگ قبل از تاریکی هوا به پایان رسیده و بعد از آن قبل از غروب آفتاب افراد به هتل های خود باز گردانده می شوند .

تله فریک الیمپوس

قله الیمپوس با ارتفاع ۲۳۶۵ متر یکی از بلند ترین قله های رشته کوه توروس است . این رشته کوه بخش بزرگی از مساحت جنوب کشور ترکیه را در بر گرفته و منظره ای بسیار زیبا و سرسبز دارد. گشت و گذار در اطراف این قله و فتح آن به یکی از جاذبه های تفریحی این شهر تبدیل شده است . قله الیمپوس در پارک ملی بیداقلاری و در نزدیکی ساحل کمر قرار دارد و برخی از تورهای گردشگری مسافران را به این منطقه برده و آن ها را سوار بر تله کابین نموده و به ارتفاعات زیبا و سرسبز می رسانند . در طول مسیر تله فریک شاهد چشم اندازی پانورامایی از سواحل جنوب غربی مدیترانه خواهید بود . تله کابین الیمپوس ظرفیت حمل هشتاد نفر را داشته و قیمت بلیط آن سال گذشته حدودا سی یورو بود.

تفریح در شهر آنتالیا

بازدید از موزه باستان شناسی

این موزه تماشایی و جذاب ، در سال ۱۹۲۲ میلادی یعنی حدودا یکصد سال پیش توسط یک معلم افتتاح شد و هم اکنون بخش بزرگی از گنجینه های فرهنگی و تاریخی کهن این سرزمین در آن نگهداری می شود . این موزه دارای سیزده سالن است ، و هر بخش آن به نمایش آثار به جا مانده از دورانهای مختلف اختصاص یافته است . این موزه سی هزار متر مربع وسعت دارد و در برخی قسمت ها نیز آثار هنری ، مجسمه ها ، نقاشی ها و گالری هنری ارزشمندی وجود دارد و بازدید از آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

 بازدید از شهر باستانی ترمسوس

این مکان تاریخی و بسیار باشکوه ، در فاصله سی کیلومتری از شمال غربی شهر آنتالیا قرار دارد و با تماشای آن درک بهتری از فرهنگ ، تمدن و قدرت امپراتوری هزاران ساله رومیان بدست خواهید آورد . تور وان را نیز از دست ندهید.

بازدید از شهر قدیمی آنتالیا

شهر آنتالیا در سفر به ترکیه

شهر قدیمی آنتالیا دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است و گشت و گذار در آن و بازدید از خانه های سنتی با سقفهای قرمز رنگ ، تجربه ای بسیار جالب خواهد بود . در این بخش از شهر ، بوتیک ها و مغازه های فراوانی را می بینید که برای تهیه سوغاتی ایده ال اند و لازم بذکر است قیمت ها در این منطقه به نسبت مقرون به صرفه بوده و حتی با کمی صبر و حوصله می توانید اشیاء جالبی را پیدا کنید . بعد از یک گشت و گذار لذتبخش میتوانید در کافه های نقلی کنار خیابان عصرانه دلچسبی خورده و از بودن در چنین محیط و فضایی نهایت لذت را ببرید.

مراکز خرید معروف و محبوب در شهر آنتالیا

شهر زیبا و توریستی آنتالیا دارای بازارها و مراکز خرید مدرن و متنوع است و برخی از بهترین مراکز خرید شهر در محله قدیمی و تاریخی کالیچی قرار دارد . البته مناطق گولوک ، بلوار پیاده روی شارامپول ، آتاتورک یا بلوار ایسیکلار نیز محل مناسبی برای خرید و گردش هستند . مرکز خرید فایو  .ام . میگروس  ، ترا سیتی و جومارتسی پازار از بهترین ها هستند.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها  مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.