بهترین مواد غذایی برای رشد مو

بهترین مواد غذایی برای رشد مو

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بهترین مواد غذایی برای رشد مو” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

داشتن موهای سالم و بدون آسیب یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌هاست. معمولا موهای خانم‌ها به‌ دلیل رنگ و دکلره شکننده و خشک می‌شود و ما برای احیای مجدد مو مجبور می‌شویم، از انواع ماسک‌ها و نرم کننده‌های شیمیایی استفاده کنیم. اما با تغییر در سبک غذایی هم می‌توان موهای درخشان و سالم داشت.

The best food for hair growth

در ادامه به معرفی خوراکی‌هایی که برای موهای شما مفید هستند، خواهیم پرداخت.

ماهی قزل‌آلا برای درخشش مو

ماهی‌ها و به خصوص ماهی قزل آلا و ساردین حاوی بخش زیادی امگا۳ هستند . اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ از جمله چربی‌های مفید برای بدن هستند که خود بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد و باید از طریق مکمل یا غذا آن را دریافت کند. این چربی‌های مفید به جوان‌سازی پوست و درخشان شدن موهای شما کمک می‌کند.

رشد مو با ماست یونانی

ماست یونانی مملو از پروتئین است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین b5 و اسید پانتوتنیک باعث جریان بهتر خون در پوست سر و رشد مو می‌شود و از این نظر برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

اسفناج برای موهای شکننده

اسفناج از دسته سبزیجات برگ تیره است که پر از مواد مغذی است.اسفناج دارای ویتامین A ، آهن ، بتاکاروتن ، فولات و ویتامین C است که موهای شما را مرطوب نگه می‌دارد تا خرد نشود و به سلامت پوست سر شما هم کمک می‌کند. پس برای داشتن موهایی مقاوم می‌توانید یک بشقاب سالاد سبزیجات بخورید.

غلات دشمن ریزش مو

کمبود آهن یکی از دلایل مهم در ریزش مو است. این ماده معدنی مهم را می‌توانید در غلات غنی شده ، ماکارونی، سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو و به خصوص جگر ، مقدار زیادی آهن دارند. سبزیجات برگ تیره هم حاوی مقادیر زیادی آهن هست.

پروتئین و ریزش مو

وقتی به بدن‌تان پروتئین کافی نرسد موهای شما نمی‌تواند استراحت کند و باعث ریزش آن‌ها خواهد ‌شد . برای جلوگیری از ریزش مو می‌توانید گوشت قرمز، گوشت بوقلمون و گوشت مرغ مصرف کنید.

سیب زمینی و خشکی مو

سیب زمینی حاوی یک آنتی اکسیدان،به نام بتاکاروتن است. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که منجر به محافظت از موهای شما در برابر خشکی و کدری خواهد شد.همچنین غدد موجود در پوست سر شما را ترغیب می‌کند تا مایعی روغنی به نام سبوم ایجاد کند که از خشک‌شدن مو جلوگیری شود.

نویسنده : مهساکسنوی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.