اسید آزلائیک چیست؟ فواید و نحوه استفاده از آن روی پوست

خوشبختانه مدت هاست که یک محصول ایده آل برای پوست چرب وجود دارد که به طور گسترده در درمان های پوستی مانند آکنه استفاده می شود و آن اسید آزلائیک است . به همین دلیل است که در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد اسید آزلائیک، فواید آن و نحوه استفاده از آن برای داشتن پوستی درخشان به شما بگوییم.

دنیای زیبایی هر سال به سرعت پیشرفت می کند و هر روز محصولات خاص تری را در بازار داریم که برای هر مشکلی که مو یا پوست ما ممکن است داشته باشد طراحی شده است. علیرغم اینکه پوست هر فردی منحصر به اوست اما حقیقت این است که با سرعت زندگی ما و قرار گرفتن در معرض آلودگی شهرهای بزرگ، پوست ما از هر نوع که باشد، مشکلات بیشتری را به همراه دارد. یکی از مواردی که به خصوص آسیب می بیند، پوست چرب است که بین عوامل خارجی و ماسک اخیراً آسیب بیشتری دیده است.

اسید آزلائیک چیست؟

اسید آزلائیک چیست؟

در دنیای لوازم آرایشی انواع محصولات و اسیدها وجود دارد که در آسیب شناسی های مختلف پوست به ما کمک می کنند. از این نظر، آزلائیک اسید یک آنتی باکتریال متعلق به گروه اسیدهای دی کربوکسیلیک است. این بدان معنی است که نه تنها باکتری ها یا عفونت های باقی مانده را از بین می برد، بلکه دارای خواص ضد التهابی است و در دراز مدت باعث می شود پوست ما فرآیندهای باز شدن را با عملکرد کمدولیتیک خود مختل کند، که باعث از بین رفتن قرمزی، اسکار می شود.

این نوع اسید آزلائیک از غلاتی مانند گندم، چاودار و جو و از برخی قارچ ها استخراج می شود که منشاء ۱۰۰% طبیعی و اثرات واقعی را بر روی پوست تضمین می کند.

با این حال، قبل از استفاده از آن، باید با یک متخصص پوست مشورت شود تا میزان حساسیت پوست را بررسی کند و از ایجاد سوزش یا خارش جلوگیری کند، زیرا حاوی نسبتی اسید بنزوئیک است.

فواید اسید آزلائیک برای پوست

اسید آزلائیک هر روز بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و تأثیر آن بر روی پوست هایی که تمایل به چربی دارند یا سبوم زیادی تولید می کنند در حال بررسی است. علاوه بر این، مزایای دیگری نیز وجود دارد که قابل توضیح است:

اثر ضد التهابی:

این اسید می تواند التهابی را که ممکن است روی صورت داشته باشیم، چه به دلیل استرس، کم خوابی، جوش و آکنه یا حتی استفاده از خود ماسک، از بین ببرد. اسید باد می کند و حالت ارتجاعی و کشش را به صورت باز می گرداند.

اثر ضد باکتریایی:

نشان داده شده است که اسید آزلائیک راه حل خوبی برای آکنه است، دقیقاً به این دلیل که دارای اثر ضد باکتریایی است که هر گونه تکثیر عفونت ناشی از جوش و سبوم را از بین می برد. این کار نه تنها موارد موجود را از بین می برد، بلکه با داشتن پوستی سالم و عاری از باکتری، از بروز موارد جدید نیز جلوگیری می کند.

اثر کراتولیتیک:

این اسید به نوبه خود دارای این مزیت است که با استفاده از آن، پوست را صاف می کند و عملی شبیه به رتینوئیدها می دهد. این امر باعث می شود که پوست انعطاف پذیرتر به نظر برسد و به نوبه خود، ظاهر لکه ها و جوش های سرسیاه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

سنتز ملانین را کاهش می دهد:

در نهایت، این اسید باعث می شود پوست ما پس از ایجاد یک بیماری التهابی یا ظاهر شدن لکه ها، در نهایت آنها را از بین ببرد، زیرا هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کند. این باعث می شود لکه ها کمتر تیره به نظر برسند و با رنگ طبیعی پوست ما محو شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه استفاده از اسید آزلائیک بر روی پوست

اسيد آزلائيك بسته به نوع تشخيص آن توسط متخصص پوست، اشكال متفاوتي دارد، اما بدون شك، يكي از پرطرفدارترين آنها استفاده موضعي به صورت كرم يا سرم است. این اسید را باید دو بار در روز ترجیحاً صبح و شب به روتین صورت اضافه کرد. به این ترتیب پوست به آن عادت می کند و دوز کافی برای تحمل تمام شب و بعداً تمام افراط های روز را خواهد داشت.

درمان باید ادامه یابد تا نتایجی که بعد از هفته چهارم نمایان می شود، دیده شود. این یک روند کند است، اما نتایج می تواند مدت طولانی باقی بماند.

با این حال، قبل از شروع استفاده از هر کرم یا پماد با اسید آزلائیک، همانطور که قبلاً گفتیم، اولین و مهمترین نکته این است که با متخصص پوست خود مشورت کنید.

نحوه استفاده از اسید آزلائیک بر روی پوست

نکته مهم درباره استفاده از اسید آزلائیک

این محصول نتایج فوق العاده و کارآمدی دارد، اما برای همه انواع پوست مناسب نیست. در مورد پوست‌های حساس، ممکن است اثر تحریک‌کننده‌ای داشته باشد، به‌ویژه ظریف‌ترین قسمت‌ها مانند بینی، لب‌ها و خط چشم. متخصص پوست باید یک آزمایش کوچک انجام دهد و اگر بدن شما آن را بپذیرد، می توانید با تمام علائم، جای زخم، آکنه و جوش های سرسیاه خداحافظی کنید و از تمام مزایایی که این اسید که دنیای زیبایی را متحول می کند .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.