آیا پاک کننده صورت همان کار شستشو را انجام میدهد؟

تفاوت بین پاک کننده صورت و شستشوی آن چیست؟

پاک کننده و شوینده صورت اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، به این دلیل که هردو  آنها از مواد شیمیایی و محصولات ارگانیک با مواد نگهدارنده استفاده می کنند. اولاً شستشوی صورت در واقع به این دلیل است که “کثیفی های عمیق” را از بین می برد و همچنین “منافذ پوست” شما را پاک می کند.

اما یک پاک کننده برای از بین بردن چربی اضافی، آرایش و کثیفی از صورت شما استفاده می شود. بیشتر این ها روی سلول های مرده پوست شما چسبیده و ناخالصی های محلول در روغن هستند. درست است که می توان از شستشوی صورت نیز برای از بین بردن آنها استفاده کرد، اما ممکن است ۱۰۰٪ موثر نباشد.

ثانیاً، از قبل باید بدانید که پاک کننده ها نسبت به شستشوی صورت روی پوست شما ملایم تر هستند. و هر دو تأثیرات متفاوتی دارند و این همان چیزی است که شما باید در مورد یک روال مراقبت از پوست سالم بدانید که قصد دارید آن را دنبال کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که الکل ها، عطرها، رنگ ها و سایر مواد می توانند برای پوست خشک مضر باشند و باعث خشکی بیشتر شوند. روال کلی این است که صورت را بشویید سپس از یک لایه بردار استفاده کنید و آن را به مدت دو دقیقه روی صورت خود بچرخانید و سپس آن را بشویید. یک مرطوب کننده بزنید، سپس با یک تونر یا سرم تمام کنید.

تفاوت بین پاک کننده صورت و شستشوی آن چیست؟

عملکرد پاک کننده در مقابل شستشوی صورت

برای پوست های چرب، پاکسازی صبحگاهی با پودر یا پاک کننده حاوی اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک یک مرحله بسیار مهم است. برای نوع پوست نرمال تا خشک، بهترین کار استفاده از پاک کننده های بدون صابون یا پاک کننده های کرمی است. در شب از هر پاک کننده مبتنی بر رتینول استفاده کنید و پس از آن از سرم صورت استفاده کنید که پوست شما را بهبود می بخشد و آن را در طول شب احیا می کند.

مهم ترین قسمتی که در آن اشتباه می کنیم این است که بیش از حد به آب فکر می کنیم، گرم یا سرد؟ هر بار باید از آب ولرم برای صورت خود استفاده کنید، صورت خود را بشویید. اکثر متخصصان این را توصیه می کنند زیرا آب سرد منافذ شما را سفت می کند و به این ترتیب باکتری ها و زباله ها به دام می افتند و به راحتی با استفاده از آب ولرم پاک نمی شوند. و به هیچ وجه از آب بسیار داغ برای شستن صورت خود استفاده نمی کنید، حتی سعی کنید.

برای کسانی که آرایش نمی‌کنند و بیرون می‌روند، پاک کننده خوب است، زیرا زباله‌های پوست را از بین می‌برد و پوست شما را پاک می‌کند. برای کسانی که روزانه آرایش می کنند و پوست معمولی تا خشک دارند، باید از چیزی استفاده کنند که بسته به دما و آب و هوای شهر شما در روز، SPF-30 تا ۵۰ داشته باشد.

همیشه قبل از خواب در هر کجا که هستید، آرایش را پاک کنید.

همیشه یک پاک کننده آرایش جمع و جور قابل حمل در کیف خود داشته باشید. همیشه به کار می آید. اگر روزانه از آرایش استفاده می کنید ابتدا از یک پاک کننده آبرسان و سپس بعد از استفاده از پاک کننده آرایش صورت را شستشو دهید. روزانه لایه برداری نکنید بلکه حداقل دو یا سه بار در هفته بسته به نوع پوستتان. اگر پوست خشکی دارید، دو بار در هفته لایه برداری بیش از حد کافی است.

به جای دستمال یا دستمال پارچه ای از دستمال کاغذی استفاده کنید. یک حوله کاغذی را می توان بعد از استفاده دور انداخت، بنابراین باکتری ها را پخش نمی کند و به تمیز و شفاف نگه داشتن پوست کمک می کند. از یک میکروفیبر یا هر حوله دستی نرم استفاده کنید و پوست خود را تمیز کنید!

توصیه ای کوچک در مورد سرم ها، اگر زیر ۳۰ سال دارید سراغ سرم های “ضد پیری” نروید. این سرم ها به طور خاص برای کار بر روی پوست های چروک ساخته شده اند و می توانند عوارض جانبی داشته باشند. بعد از اینکه صورت خود را تمیز کردید استفاده می شود و اگر به پوست شما نمی خورد، اما همچنان می خواهید آن اثر اولیه را روی صورت خود داشته باشید، قبل از قرار دادن سرم از یک لایه مرطوب کننده یا پرایمر به عنوان بافر استفاده کنید.

ماساژور پاک کننده صورت سیلیکونی برای روتین مراقبت از پوست در شب و ماساژورهای غلتکی یشمی نیز محبوب هستند،

پیشنهاد می کنیم مقاله “گران ترین برند های لوازم آرایشی در جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

هنگام شستشوی صورت چه اتفاقی می افتد؟

اگر صورت خود را بشویید چه اتفاقی می افتد متأسفانه، ما در مورد تأثیر شستن صورت در حمام اختلاف نظر داریم. آب سرد و گرم یک نه قطعی است. از آنجایی که پوست صورت ما معمولاً حساس تر از پوست بدن ما است، دمای آب و فشار اهمیت دارد.

برخی از متخصصان پوست توصیه می کنند که شستن صورت در سینک بهتر است زیرا اگر آب ولرم تا سرد باشد می توانید دما را به طور موثرتری اندازه گیری کنید که برای صورت های ظریف بهتر است.

 مزایا و معایب احتمالی شستن صورت زیر دوش

جوانا وارگاس، متخصص زیبایی توصیه می کند که از یک صابون برای بدن و صورت استفاده نکنید. تعادل pH پوست را از بین می برد و باعث ایجاد جوش یا خشکی شدید می شود. صابون‌های نواری آنقدر خشک می‌شوند که نمی‌توانند پوست ظریف صورت شما را تمیز کنند.

این که صورت خود را زیر دوش یا بیرون از آن بشویید، مهم نیست – تا زمانی که این کار را دو بار در روز انجام دهید. به خاطر داشته باشید که آب داغ می‌تواند پوست را کم‌آب کند، بنابراین اگر تمایل به دوش گرفتن طولانی‌مدت دارید، می‌توانید پوست خود را کشیده‌تر و لکه‌دارتر احساس کنید، نمی‌دانید که آیا این برای طولانی‌مدت خوب است یا خیر.

شستن صورت زیر دوش، آلودگی، سبوم، آرایش، مواد زائد و آلودگی را از بین می برد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شستشو در حمام باعث ایجاد جوش می شود وجود ندارد. اما فقط این است که در حمام فضای زیادی دارید و احساس آرامش بیشتری می کنید.

تفاوت پاک کننده با شستشوی صورت

غبار ولرم حاصل از حمام باعث لایه برداری عمیق تر می شود و منافذ را باز می کند.

گرمای اضافی در حمام گاهی اوقات ممکن است باعث تحریک شود که می تواند به ویژه به پوست حساس آسیب برساند. این می تواند شرایط پوستی مانند آکنه را بدتر کند.

برخی افراد بر این باورند که شستن صورت زیر دوش، پوست شما را در معرض همه چیزهای بدی مانند “باکتری های حمام” که در هوا در حمام شما وجود دارد، قرار می دهد.

در حالی که شستن صورت در حمام کثیفی را از بین می برد، شستن صورت در حمام نیز به شدت به پوست صورت شما فشار می آورد.

برخی از متخصصان پوست می گویند که شستن صورت در حمام به دلیل فشار و دمای بالایی است که می تواند مویرگ های پوست را بشکند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.