آیا شنا برای کمردرد مفید است؟

شنا نه تنها یک راه عالی برای خنک نگه داشتن شما در تابستان است، بلکه می تواند یک ورزش خوب نیز باشد! شنا می تواند به قلب شما کمک کند، قدرت عضلانی را بهبود بخشد و انعطاف پذیری را افزایش دهد. اما آیا شنا برای کمردرد مفید است؟ در این مقاله درباره تاثیر شنا بر کمردرد با شما صحبت میکنیم.

آب مقاومت بیشتری نسبت به هوا ایجاد می کند و باعث می شود عضلات شما برای هر حرکت سخت تر کار کنند. در نتیجه، شنا می تواند به تقویت بدن و عضلات شما کمک کند. علاوه بر این، آب شناوری را فراهم می کند. این کار فشار وارده به مفاصل شما را کاهش می دهد و باعث می شود ورزشی راحت داشته باشید.

بیشتر تمرینات شنا شامل بازوها و پاها می شود که آن را به یک تمرین خوب برای کل بدن تبدیل می کند. از آنجایی که شنا ضربان قلب شما را نیز افزایش می دهد، شکل خوبی از ورزش قلبی است.

آیا شنا برای کمردرد مفید است؟

بله، شنا می تواند در درمان کمردرد بسیار موثر باشد. تحقیقات نشان داده است که شنا می تواند به افراد مبتلا به کمردرد مزمن کمک کند تا تحرک خود را افزایش دهند، درد را کاهش دهند و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود بخشند. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده اند که شنا می تواند حتی موثرتر از روش های درمانی غیر آبی باشد.

شایع ترین سبک های شنا عبارتند از:

سبک آزاد

استایل آزاد یا کرال جلو، احتمالاً رایج ترین شکل شنا است. با این حرکت، روی شکم شنا می‌کنید، پاهایتان را لگد می‌زنید و دست‌هایتان را یکی یکی می‌چرخانید. بازوهای شما بالای بدن تان می چرخند و سپس در آب می چرخند تا خود را به جلو برانند.

سبک پروانه

حرکت پروانه ای نیز روی شکم شما انجام می شود. با این حال، حرکت پیچیده‌تری را شامل می‌شود که در آن بازوها و بالاتنه شما همزمان از آب بیرون می‌آیند و به داخل سر می‌خورند. چرا این کار را انجام می دهید، همزمان هر دو پا را با زانوهای خم شده به سمت بدن خود می کشید. سپس پاهای خود را به هر طرف بیرون می آورید و آنها را به حالت کاملا کشیده و موازی با بقیه بدن خود به عقب می کشید.

۷ مزیت کلیدی فیزیوتراپی برای کمردرد مزمن

شنای سینه

کرال سینه نیز روی شکم شما انجام می شود. هنگام شنا با سینه، سر شما بالای آب و بازوهای شما زیر آب باقی می ماند. بازوهایتان در مقابلتان دراز شده، سپس به هر طرف فشار دهید تا خود را به جلو برانید. در همان زمان، زانوهای خود را خم می کنید تا پاهای خود را در مرکز بدن به سمت خود بالا بیاورید، سپس آنها را همزمان به پهلو بیرون بیاورید و به حالت کشیده بازگردید.

کرال پشت

کرال پشت با سه مورد دیگر متفاوت است زیرا روی پشت شما انجام می شود. هنگام انجام حرکات کرال پشت، یک دست را بالای سر خود دراز کرده و آن را بچرخانید تا جلوی شما باشد. پس از فرو بردن بازوی خود در آب روبروی خود، آن را به عقب و در آب می چرخانید تا زمانی که به سمت شما بازگردد. سپس حرکت را با بازوی دیگر تکرار کنید. در حالی که بازوهای شما به این حرکت ادامه می دهند، پاهای پایینی شما به آرامی لگد می زنند تا به حرکت بدن کمک کنند.

 

آیا شنا برای کمردرد مفید است؟

کدام نوع شنا برای کمردرد بهتر است؟

مانند هر برنامه ورزشی جدید، مهم است که قبل از شروع با پزشک و/یا مربی بدنی خود صحبت کنید. شما باید مطمئن شوید که هر تمرینی که انجام می دهید برای موقعیت منحصر به فرد شما مناسب است.

همانطور که با سایر برنامه های ورزشی معمول است، شما می خواهید از افزایش فشار خون جلوگیری کنید. کشش بیش از حد ستون فقرات، ماهیچه‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها در هر جهت می‌تواند منجر به آسیب و تشدید کمردرد شود.

کرال پشت اغلب روش خوبی برای افراد مبتلا به کمردرد است، زیرا معمولاً فشار کمتری را بر کمر وارد می‌کند. هنگامی که افراد روی شکم شنا می کنند، برای اینکه سر و سینه خود را از آب دور نگه دارند، کمر خود را قوس می دهند. این باعث می شود پاهای آنها بیشتر در آب غوطه ور شود و ستون فقرات آنها بیش از حد کشیده شود. کرال پشت می تواند به به حداقل رساندن این کشش بیش از حد و بهبود وضعیت ستون فقرات کمک کند. علاوه بر این، چرخش عضلات شکم هنگام انجام حرکات کرال پشت می تواند به بهبود قدرت عضلات مرکزی کمک کند.

شنا و سایر درمان های جایگزین می تواند در مدیریت کمردرد موثر باشد. با این حال، مشورت با یک پزشک قبل از شروع ورزش یا رژیم درمانی جدید ضروری است. آنها می توانند وضعیت شما را ارزیابی کنند و توصیه هایی را متناسب با نیازهای خاص شما ارائه دهند. با صبر و استقامت، می توانید از کمردرد تسکین یافته و بهزیستی کلی خود را بهبود بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های غیر تهاجمی رفع فشار ستون فقرات، همین امروز با ما تماس بگیرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.