روزانه چقدر باید مطالعه کرد؟ به همراه فواید مطالعه

علیرغم این واقعیت که زندگی ما اکنون بیش از هر زمان دیگری پرتلاطم است، تلاش برای داشتن مطالعه روزانه مهم است و مطمئناً در دراز مدت نتیجه می دهد. در این مقاله ما قویاً معتقدیم که مطالعه کردن باید یک فعالیت روزمره باشد. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند اگر یک روز چند ساعت مطالعه کنند برای روزهای دیگه هم کفایت میکند اما باید بگوییم که این فکر اشتباه است بهترین کار این است که هر روز مطالعه داشته باشیم حتی برای یک ربع.

نگاهی گذرا به برخی از فواید بی شمار خواندن، روشن می کند که چرا مطالعه هر روز بهتر از خواندن زیاد در یک روز است:

مطالعه استرس را کاهش می دهد
مطالعه به ما کمک می کند بهتر بخوابیم
دانش عمومی ما را بهبود می بخشد
خواندن قدرت مغز را افزایش می دهد
خواندن توانایی های تمرکز را بهبود می بخشد

در حالی که مزایای مطالعه بسیار فراتر از فهرست بالا است، نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که همانطور که می بینید، باید از برخی فواید به صورت روزانه بهره مند شد. از آنجایی که مطالعه استرس را کاهش می دهد، به ما کمک می کند بهتر بخوابیم، و ما را شادتر می کند، چرا این کار را هر روز انجام ندهیم؟

روزانه چقدر باید مطالعه کرد؟

“خوب، اما چقدر باید در روز بخوانم؟”، اینجاست که همه چیز جالب می شود. در حالی که هنوز به طور رسمی زمان توصیه شده برای مطالعه در روز برای بزرگسالان ارائه نشده است، به نظر می رسد همه دانشمندان موافق هستند که مطالعه روزانه حداقل برای چند دقیقه پتانسیل بهبود گسترده زندگی شما را دارد.

البته، هدف ما همیشه باید این باشد که هر روز تا حد امکان بخوانیم، اما واقعیت تلخ زندگی روزمره ما با مشغله زیاد این است که زمان ساعت‌ها وقت گذاشتن برای مطالعه را نداریم.

 رفت و آمدهای وقت گیر، کارهای خانه و تلفن های ما که مدام توجه ما را می طلبد، باعث شده تا یک فرد متوسط فقط ۴ ساعت در هفته وقت آزاد داشته باشد.

بنابراین، اگرچه وقتی نوبت به خواندن می‌رسد، یکی از درست‌ترین چیزهایی است که می‌توانید بگویید هرچه بیشتر بهتر، اما بیشتر ما مجبور خواهیم بود به زمان کمتری بسنده کنیم. خوشبختانه یک تحقیق که داده‌های ۱۲ ساله را بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که ۳۰ دقیقه مطالعه در روز می‌تواند عمر ما را کمی بیش از دو سال افزایش دهد.

تحقیقات زیادی در رابطه با حداقل میزان مطالعه مورد نیاز برای هر فرد برای بهره مندی از مزایای کامل مطالعه انجام شده است، و اگرچه این اعداد هرگز یکسان نبودند، میانگین نتایج چندین مطالعه به ۳۴ می رسد.  البته این یک حداقل است. برای کودکان خردسال و دانش آموزان، به نظر می رسد عدد جادویی بیش از ۱۵ دقیقه مطالعه در روز باشد.

قانون کلی برای مطالعه این است که وقتی احساس ناراحتی کردید هرگز به خواندن ادامه ندهید. اگر احساس می‌کنید چشم‌هایتان خسته شده، بدنتان درد می‌کند، یا ناگهان تمرکزتان را از دست می‌دهید، وقت آن است که یک روز توقف کنید یا حداقل استراحت کنید.

همچنین، میزان مطالعه وقتی مناسب است که سایر زمینه های زندگی شما نادیده گرفته شوند. اگر متوجه شدید که مطالعه شما شروع به تأثیرگذاری بر تعاملات انسانی شما می کند، اگر زمانی برای کارهای روزانه، انجام کار یا گذراندن وقت با عزیزان خود ندارید، به این معنی است که در آن زیاده روی کرده اید و باید عادات مطالعه خود را دوباره ارزیابی کنید. .

فواید مطالعه روزانه چیست؟

فواید مطالعه روزانه چیست؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که مطالعه چه فوایدی دارد؟ از یادگیری کلمات جدید گرفته تا حفظ سلامت روان شما، کتاب ها می توانند همه این کارها را انجام دهند! اگر نیاز به یادآوری داشتید که مطالعه منظم چقدر برای رفاه و سواد ما اهمیت دارد، در اینجا ۱۰ مزیت برتر مطالعه برای همه سنین آورده شده است:

۱٫ خواندن مغز را تمرین می دهد

در حین مطالعه، باید شخصیت ها و تنظیمات مختلفی را که به یک داستان خاص تعلق دارند، به خاطر بسپاریم. حتی اگر از خواندن یک کتاب در یک جلسه لذت می برید، باید در طول زمانی که برای خواندن کتاب صرف می کنید، جزئیات را به خاطر بسپارید. بنابراین، مطالعه تمرینی برای مغز شماست که عملکرد حافظه را بهبود می بخشد.

۲٫ مطالعه نوعی سرگرمی (رایگان) است

آیا می دانستید که اکثر برنامه های تلویزیونی و فیلم های محبوب بر اساس کتاب ساخته شده اند؟ پس چرا با غوطه ور شدن در خواندن، در شکل اصلی سرگرمی افراط نکنید.

۳٫ خواندن تمرکز و توانایی تمرکز را بهبود می بخشد

همه ما می توانیم قبول کنیم که خواندن بدون تمرکز اتفاق نمی افتد و برای درک کامل داستان، باید روی هر صفحه ای که می خوانیم تمرکز کنیم. در دنیایی که گجت‌ها فقط سریع‌تر می‌شوند و دامنه توجه ما را کوتاه می‌کنند، باید دائماً تمرکز و تمرکز را تمرین کنیم. خواندن یکی از معدود فعالیت‌هایی است که نیاز به توجه بی‌نظیر شما دارد، بنابراین، توانایی تمرکز شما را بهبود می‌بخشد.

۴٫ خواندن سواد را بهبود می بخشد

آیا تا به حال کتابی خوانده اید که در آن به کلمه ای ناآشنا برخورد کرده باشید؟ کتاب ها این قدرت را دارند که با معرفی کلمات جدید، دایره لغات شما را بهبود بخشند. هر چه بیشتر مطالعه کنید، دایره لغات شما بیشتر می شود، همراه با توانایی شما در برقراری ارتباط موثر. علاوه بر این، خواندن با کمک به خواننده در درک و یادگیری سبک های مختلف نوشتاری، مهارت های نوشتاری را بهبود می بخشد.

۵٫ مطالعه خواب را بهبود می بخشد

با ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب که شامل مطالعه می شود، می توانید به بدن خود پیام دهید که زمان خواب فرا رسیده است. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، برای گذراندن روز به افزایش زمان صفحه نمایش متکی هستیم. بنابراین، با کنار گذاشتن گوشی و برداشتن یک کتاب، به مغز خود می گویید که زمان ساکت شدن است. علاوه بر این، از آنجایی که مطالعه به کاهش استرس کمک می کند، انجام این کار درست قبل از خواب به آرامش ذهن و اضطراب شما و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

چگونه اشتیاق مان را برای زندگی بیشتر کنیم؟

۶٫ خواندن دانش عمومی را افزایش می دهد

کتاب ها همیشه پر از حقایق سرگرم کننده و جالب هستند. چه داستان‌های تخیلی بخوانید و چه غیرداستانی، کتاب‌ها این توانایی را دارند که اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند که در غیر این صورت نمی‌دانستیم. خواندن موضوعات مختلف می تواند شما را به فردی آگاه تر تبدیل کند و به نوبه خود مهارت های مکالمه شما را بهبود بخشد.

۷٫ مطالعه کردن ایجاد انگیزه میکند

با خواندن کتاب‌هایی درباره قهرمان‌هایی که بر چالش‌ها غلبه کرده‌اند، اغلب ما تشویق می‌شویم که همین کار را انجام دهیم. کتاب مناسب می تواند به شما انگیزه دهد که هرگز تسلیم نشوید و مثبت بمانید، صرف نظر از اینکه یک رمان عاشقانه باشد یا یک کتاب خودیاری.

۸٫ مطالعه استرس را کاهش می دهد

خواندن این قدرت را دارد که شما را به دنیایی دیگر و به دور از روال یکنواخت روزانه منتقل کند. با انجام این کار، مطالعه می تواند استرس را کاهش دهد، ضربان قلب را کاهش دهد و فشار خون را کاهش دهد.

۹٫خواندن یک تقلید مثبت است

خواندن یک جزء کلیدی در رشد اولیه سواد است و شما می توانید با الگوبرداری از رفتار خود، نمونه ای از اهمیت این موضوع را ارائه دهید. کودکان در تقلید از بزرگسالان اطراف خود بسیار عالی هستند، به این معنی که اگر شما به طور منظم مقداری “زمان” را برای مطالعه اختصاص دهید، فرزندان شما نیز همین کار را خواهند آموخت.

۱۰٫ خواندن همدلی را می آموزد

کتاب ها به ما این امکان را می دهند که واقعیت های خارج از زندگی خود را تجربه کنیم. آنها با قرار دادن ما در جایگاه راوی، به ما می آموزند که با دیگران ارتباط برقرار کنیم. به این تکنیک ساده همدلی می گویند. همدلی به عنوان توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران تعریف می شود.

 

چگونه هر روز برای مطالعه وقت بگذاریم؟

چگونه هر روز برای مطالعه وقت بگذاریم؟

با ترفندهای زیر میتوانید مطالعه را به یک عادت روزانه برای خود تبدیل کنید:

یک برنامه مطالعه ایجاد کنید
اهمیت مطالعه را درک کنید، انگیزه بگیرید
آن را تا حد امکان راحت و لذت بخش کنید
به جای اینکه خودتان را مجبور کنید که یک کتاب را تمام کنید و سپس سراغ بعدی بروید به مطالعه خود تنوع دهید
برای ردیابی مطالعه و بهبود عادات خود یک دفترچه یادداشت داشته باشید
آن را به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل کنید
مراقب مطالعه خود باشید

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.