آیا بین تغذیه و کمر درد رابطه ای وجود دارد؟

وقتی صحبت از کمردرد به میان می آید، گفتن این جمله که «شما همان چیزی هستید که می خورید» درست است. غذاهای مختلفی وجود دارند که نشان داده اند التهاب را کاهش می دهند. رژیم غذایی خود می تواند پاسخی برای برخی از کمر درد های شما باشد! مقاله زیر را بخوانید تا درباره اینکه رژیم غذایی شما چگونه بر کمردرد تاثیر می گذارد بیشتر بدانید.

برای حفظ سلامت کمر و کاهش هر گونه درد و درد، مهم است که یک رژیم غذایی متعادل شامل مقادیر مناسب پروتئین، کربوهیدرات و چربی داشته باشید. اطمینان از دریافت آب کافی نیز مهم است. حتماً روزانه هشت تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. اگر دچار کم آبی شده باشید، بسیاری از مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن و دیسک های ستون فقرات را از دست می دهید.

بهترین خوراکی ها برای کاهش کمردرد

بهترین خوراکی ها برای کاهش کمر درد چیست؟

غذاهایی که التهاب را کاهش میدهند

مقدار قابل توجهی از کمردرد نتیجه مستقیم التهاب است. علل التهاب متفاوت است. اغلب این یک پاسخ دفاعی به عفونت یا برخی از مواد خارجی در بدن ما است. با این حال، این پاسخ دفاعی می تواند مزمن شود و زمانی که عفونت یا علت فوری دیگری وجود نداشته باشد، ایجاد می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که تعدادی از غذاها ضد التهاب هستند. به عنوان مثال، غذاهای سرشار از چربی های ترانس، چربی های اشباع شده، قندها و آرد سفید می توانند از طریق یک سری پیچیده از فرآیندهای بیوشیمیایی و هورمونی باعث التهاب شوند. در نتیجه، اگر از کمر درد مداوم رنج می‌برید، معقول است که مقدار غذاهای ضد التهابی را که می‌خورید کاهش دهید.

مواردی که باید کاهش داد:

گوشت قرمز
غذاهای بسیار فرآوری شده و مواد غذایی با قند افزوده
نان سفید، ماکارونی و برنج
لبنیات پرچرب
نوشیدنی ها و تنقلات شیرین
غذاهای سرخ شده

هیچ رژیم غذایی به خودی خود پاسخی برای کمردرد مزمن نیست. اما با کاهش مصرف غذاهای ضد التهابی و خوردن غذاهایی که برای مقابله و حتی کاهش التهاب شناخته شده‌اند، مطمئناً به کمر خود – و سلامت عمومی خود – لطف بزرگی خواهید کرد. بهترین غذاها برای مقابله با التهاب آنهایی هستند که حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها، پروتئین بدون چربی و چربی های غیر اشباع هستند.

چه غذاهایی التهاب را کم میکنند؟

غذاهایی که این ویژگی ها را دارند اغلب در رژیم مدیترانه ای یافت می شوند که مقدار زیادی ماهی، سبزیجات خام، میوه، غلات کامل و روغن زیتون را به خطر می اندازد.
هر هفته دو یا سه وعده ماهی غنی از امگا ۳ مصرف کنید. ماهی تن و سالمون هر دو منابع خوبی از امگا ۳ هستند.
لوبیاها (مانند لوبیا چشم بلبلی)، حبوبات، غلات، دانه ها و مغزها همگی باید بخشی از غذای روزانه شما باشند.
مرغ و تخم مرغ را می توان یک روز در میان مصرف کرد. خوب است مرغ را با پوست بپزید اما قبل از خوردن آن را بردارید.

چنین رژیم غذایی نه تنها به کاهش التهاب کمک می کند، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند، که به نوبه خود ممکن است به کاهش کمر درد شما کمک کند. اما باید تاکید کرد که رژیم غذایی به تنهایی راه حل کامل کمردرد نیست. ورزش، وضعیت بدنی، وضعیت خوب خوابیدن و در صورت لزوم درمان دارویی همه نقش خود را ایفا می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۹ درمان خانگی برای تنگی نفس” را نیز مطالعه بفرمایید.

با تغذیه صحیح استخوان های خود را قوی نگه دارید تا کمر درد کاهش یابد

پوکی استخوان، ضعیف شدن استخوان ها است که در اوایل دهه بیست سالگی شما شروع می شود. این وضعیت تمایل به آسیب رساندن به مهره های ستون فقرات شما را دارد که منجر به مشکلات کمر می شود. در جوانی، مصرف کلسیم کافی برای به تاخیر انداختن شروع پوکی استخوان بسیار مهم است.

به زنان توصیه می شود روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کنند. مردان باید ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم را هدف قرار دهند. منابع محبوب کلسیم عبارتند از شیر غنی شده با کلسیم و سایر محصولات لبنی، به عنوان مثال. ماست، نان سبوس دار و شیر سویا. خوشبختانه، مکمل‌های کلسیم زیادی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که به مقدار مطلوب خود می‌رسید، اما همیشه بهتر است کلسیم خود را از غذاهای خوب و سالم دریافت کنید. همچنین لازم به یادآوری است که بدن شما می تواند تنها حدود ۶۰۰ میلی گرم کلسیم را در یک زمان جذب کند.

نوشیدن آب باعث کاهش کمر درد میشود

تقریباً برای هر فرآیندی که بدن ما انجام می دهد، هیدراتاسیون(کم آب نبودن بدن ) مناسب کلید اصلی است. برای کمر شما نیز مهم است. مهره های شما دارای بالشتک هایی هستند که به عنوان دیسک شناخته می شوند. این دیسک ها در بخشی از یک ماده ژله مانند که ۹۰ درصد آن آب است تشکیل شده است.

اطمینان از اینکه بدن شما جریان ثابتی از مایع وارد می کند ممکن است به حفظ عملکرد این ژل محافظ آنطور که باید کمک کند. با این حال، نوشیدن مقادیر زیاد آب به خودی خود دیسک‌های آسیب‌دیده را ترمیم نمی‌کند اما به روند بهبودی کمک میکند.

رابطه تغذیه و کمر درد

باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید

اگر فکر می کنید باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید، توصیه می کنیم با یک متخصص سلامت مانند متخصص تغذیه مشورت کنید تا بهترین راه حل را برای خود بیابید. تغییرات زیادی در شیوه زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش کمر درد خود ایجاد کنید

علاوه بر رژیم غذایی، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که می توانند بر کمردرد تأثیر مثبت بگذارند. از جمله یوگا و پیلاتس، وضعیت خواب و کیفیت تشک شما.

تامر ثابت، متخصص فیزیوتراپ اسکلتی عضلانی می‌گوید: «مصرف رژیم غذایی ناسالم به عنوان یک عامل مؤثر در ایجاد اضافه وزن و چاقی شناخته شده است. علاوه بر این، افزایش شیوع کمردرد گزارش شده است که با چاقی مرتبط است، اگرچه دلایل این رابطه هنوز مشخص نیست.

مینا شارمن، متخصص ستون فقرات در کلینیک ستون فقرات Q1 در بمبئی، می‌گوید: قسمت‌های کمر و عضلات شکم پایه‌ای برای ستون فقرات شما فراهم می‌کنند و بدن شما را صاف نگه می‌دارند. ماهیچه های کمر و شکم برای حمایت از بالاتنه و هم ترازی ستون فقرات با هم کار می کنند. از آنجایی که این ماهیچه ها ممکن است مواد مغذی ضروری مورد نیاز را دریافت نکنند، توانایی آنها برای ترمیم ممکن است ضعیف شود.

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.