آشنایی با سرمربی شگفتی ساز مراکش ، ولید رگراگی

ولید رگراگی یک مدیر فوتبال حرفه ای ، سرمربی تیم ملی مراکش و مدافع سابق است. او زمانی در کانون توجه قرار گرفت که تیم مراکش توانست با تبدیل شدن به اولین کشور عربی و اولین آفریقایی که با شکست پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ به مرحله نیمه نهایی رسید.

بیوگرافی سرمربی مراکش ، ولید رگراگی

رگراگی در ۲۳ سپتامبر ۱۹۷۵ به دنیا آمد و الان او ۴۷ سال سن دارد. او ۱٫۷۸ (۵ فوت ۱۰ اینچ) قد دارد.

رگراگی در ۲۳ سپتامبر ۱۹۷۵ در کوربل-اسون فرانسه به دنیا آمد. او دوران جوانی خود را با Corbeil-Essonnes آغاز کرد در حالی که باشگاه‌های فوتبالی که او نمایندگی می‌کرد عبارتند از: تولوز، AC Ajaccio، Grenoble و Racing Santander. اما او از گرنوبل به تیم مغرب تتوآن مراکش رفت و تا زمان بازنشستگی در آنجا بازی کرد.

خانواده ولید رگراگی

رگراگی کاملا پایبند به زندگی خصوصی است و علیرغم اینکه یکی از نام‌های معروف فوتبال است، هنوز هیچ اطلاعاتی درباره خانواده، همسر و فرزندانش فاش نشده است. همچنین، او هیچ اطلاعاتی در مورد پدر و مادر و خواهر و برادرش نیز به اشتراک نگذاشته است.

اینستاگرام سرمربی مراکش ، ولید رگراگی

Regragui در اینستاگرام با نام walid.regragui است. او بیش از ۱٫۴ میلیون دنبال کننده در برنامه اشتراک گذاری عکس دارد.

حقوق ولید رگراگی

منبع اصلی درآمد او قرارداد مربیگری اش است. در سال ۲۰۲۲، دارایی خالص او طبق منابع ۵ میلیون دلار تخمین زده می شود، در حالی که حقوق او حدود ۵۵۰۰۰۰ یورو است. همچنین او به مدت سه سال (از ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵) با تیم ملی مراکش قرارداد بسته است.

دوران مربیگری ولید رگراگی

پس از بازنشستگی ، رگراگی مربیگری فوتبال را آغاز کرد و دستیار مربی تیم ملی مراکش شد. اما قرارداد او پس از برکناری رشید طاوسی سرمربی تیم در اکتبر ۲۰۱۳ فسخ شد.

سال بعد، او به عنوان سرمربی در باشگاه مربی گری را شروع کرد اما با رضایت دوجانبه در سال ۲۰۲۰ باشگاه را ترک کرد. سپس در سال ۲۰۲۱ سرمربی تیم بوتولا ویداد AC شد و این تیم را به سومین لیگ قهرمانی CAF در سال ۲۰۲۲ هدایت کرد. ویداد در فینال الاهلی را شکست داد. همچنین، او دومین سرمربی مراکشی شد که قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا شد.

پس از اخراج وحید هلیل هوژیچ، سرمربی سابق تیم ملی، رگراگی سرانجام به تیم مراکشی به عنوان سرمربی تیم ملی بازگشت.

موفقیت سرمربی مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

او تیم ملی را برای اولین بار در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به مرحله حذفی و یک چهارم نهایی رساند. این امر مراکش را به اولین کشور آفریقایی تبدیل کرد که به مرحله مسابقات راه یافت. در شوک اکثریت، این تیم با شکست ۱-۰ پرتغال به نیمه نهایی رسید که اولین بار برای آنها بود و تاریخ را نه تنها به عنوان یک کشور بلکه به عنوان اولین کشور عربی و آفریقایی که این کار را انجام داده است، رقم زد.

4 نکته جالب درباره ولید رگراگی سرمربی مراکش

۴ نکته جالب درباره ولید رگراگی سرمربی مراکش

۱٫ او بازیکن سابق فوتبال و ملی پوش مراکشی است

رگراگی که در فرانسه به دنیا آمده است – که گاهی اوقات نام کوچکش هولید خوانده می شود – یک مدافع راست بود که در تیم های کوچک فرانسوی و اسپانیایی مانند آژاکسیو در لیگ ۱ بازی می کرد قبل از اینکه با راسینگ سانتاندر به لالیگا برود.

او آنقدر خوب عمل کرد که به تیم ملی دعوت شد و ۴۵ بار برای آنها بازی کرد و در سال ۲۰۰۴ به جام ملت های آفریقا رسید که مراکش در فینال مغلوب تونس شد.

۲٫ او تنها ۸۱ روز مانده به جام جهانی قطر به سرمربی گری منصوب شد

زمانی که شیرهای اطلس به قطر ۲۰۲۲ راه یافتند، وحید هلیل هوزیچ مربی مراکش بود. اما این بازیکن بوسنیایی پس از اینکه به دلیل انتخاب نکردن بازیکنان محلی کافی و نادیده گرفتن حکیم زیچ مورد انتقاد قرار گرفت، اخراج شد.

رگراگی که در واقع فقط ۸۰ روز فرصت داشت تا برای ماموریت اصلی آماده شود، قدم برداشت. او در عین ناشناخته بودن نسبتاً یک برنده با سابقه مدیریتی قوی است.

پس از اولین ماموریت خود به عنوان دستیار مربی ملی مراکش به مدت یک سال، او در لیگ محلی FUS، لیگ قطر با الدحیل مربیگری کرد و سپس با ویداد AC به بوتولا پرو بازگشت. او با هر سه باشگاه قهرمان لیگ شد و ۳۰۲ بازی در سطح باشگاهی در اختیار دارد و تنها ۶۸ بازی را باخته است.

او با مراکش شکست ناپذیر است و پنج برد و سه تساوی به دست آورده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ تا از تحصیلکرده ترین فوتبالیست های جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳٫ او فوتبال مراکش را متحد کرده است

با وجود گروهی از بازیکنان ناآرام و بومی، پتانسیل مشاجره و مناقشه هایی مانند حذف زیچ هلندی تبار تحت هدایت هالی هوزیچ وجود دارد.

۱۴ بازیکن از ۲۶ بازیکن تیم مراکش در خارج از کشور به دنیا آمده اند، اما رگراگی توانسته آنها را متحد نگه دارد. او پس از شکست اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی، گفت: “قبل از این جام جهانی، ما با بچه های متولد شده مشکلات زیادی داشتیم. در اروپا و بچه های متولد مراکش. اما امروز فکر می کنم به دنیا نشان می دهد که همه بازیکنان کشورشان مهم است.»

۴٫ او مربیگری عملگرا دارد

مراکش در پنج بازی خود در این جام جهانی با کرواسی، بلژیک، کانادا، اسپانیا و پرتغال با میانگین مالکیت فقط ۳۱٫۶ درصد بازی کرده است، در حالی که میزان پاس های آنها نیز کمتر از ستاره ای است و ۷۶٫۸ درصد است.

اما مهمترین آمار این است که آنها هنوز در مسابقات هستند. حریفان هنوز نتوانسته اند به طور مستقیم به آنها گل بزنند. تنها گلی که دریافت کردند گل به خودی مقابل کانادا بود.

چیزی که باعث می‌شود آن‌ها نظم و انضباط تاکتیکی دفاعی، سرعت ضدحمله، و البته استعداد دروازه‌بانی یاسین بونو را نشان دهند، همه این‌ها شایسته تحسین رگراگی است.

آنها به طور خاص، پتوهای دفاعی خود را که شامل چهار پشتی و سه خط میانی می‌شود، به کمال رسانده‌اند تا قبل از اینکه اشرف حکیمی، یوسف انسیری و زیچ را در وقت استراحت به زمین بفرستند، تیم دیگر را خفه کنند.

3/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.