گران قیمت ترین پرنده ها در دنیا

پرندگان یک حیوان بسیار دوست داشتنی در سراسر جهان هستند. در واقع، طبق گفته اسمیتسونیان، در حال حاضر حداقل ۵۰ میلیارد پرنده روی زمین وجود دارد. البته با هر چیزی برخی از گونه های پرندگان کمیاب تر هستند، که آنها را گران تر می کند.به طور کلی، پرندگان با پرهای منحصر به فرد یا سایر ویژگی های منحصر به فرد، قیمت بیشتری نسبت به پرندگانی با علامت های ساده تر دارند.در این مقاله، نگاهی به کمیاب‌ترین و گران‌ترین گونه‌های پرنده جهان خواهیم انداخت – برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید!

گران‌ترین گونه‌های پرنده

طاووس سفید

قیمت تقریبی: ۳۷۵ دلار یا بیشتر
وضعیت حفاظت: در معرض خطر نیست
نام علمی: Pavo cristatus
منطقه اصلی: هند، سریلانکا و پاکستان

طاووس های سفید را هر چه بنامید، پرندگان زیبایی هستند که در طبیعت نادر هستند. این گونه معمولاً در باغ وحش ها یافت می شود، بنابراین این پرندگان منحصر به فرد در معرض خطر انقراض در نظر گرفته نمی شوند.

مانند سایر طاووس ها، این پرندگان در سراسر هند، سریلانکا و پاکستان یافت می شوند. طاووس های دیگری در جمهوری دموکراتیک کنگو یافت می شوند.

برخی از مردم فکر می‌کنند طاووس‌های سفید زال هستند، اما در واقع دارای یک جهش ژنتیکی به نام لوسیسم هستند. این ویژگی ژنتیکی مانع از ورود رنگ به پرهای پرنده می شود.

اگرچه طاووس های سفید در باغ وحش ها رایج هستند، اما همچنان گران هستند. قیمت ها به پرنده خاصی که می خرید بستگی دارد، اما شما به راحتی بیش از ۳۰۰ دلار برای یکی از این موجودات پرداخت خواهید کرد.

آیا می دانستید؟

جستجو برای طاووس در کنگو زمانی آغاز شد که یک پر در سال ۱۹۱۳ پیدا شد.

گران‌ترین گونه‌های پرنده

پرنده گران قیمت ، مرغ ایام سمانی

قیمت تقریبی: ۲۵۰۰ دلار
وضعیت حفاظت: در معرض خطر نیست
نام علمی: Gallus gallus domesticus
منطقه اصلی: اندونزی

این ممکن است در نگاه اول مانند یک مرغ معمولی به نظر برسد، اما بررسی دقیق تر چیزی شگفت انگیز را نشان می دهد. ایام سمانی از پر تا اندام های داخلی آن (تقریباً) کاملاً سیاه است. این پرنده در منطقه زادگاه خود در اندونزی یک غذای لذیذ است، اما می توانید این پرندگان را در منوی غذای کشورهای دیگر نیز پیدا کنید.

اگرچه این پرندگان در لیست در معرض خطر انقراض قرار نگرفته اند، اما بسیار نادر هستند. یافتن آنها در بیشتر نقاط جهان بسیار دشوار است و در سرزمین مادری خود بسیار غیر معمول هستند. در نتیجه، این پرندگان سیاه بسیار گران هستند. یک مرغ سیاه برای شما حدود ۲۵۰۰ دلار هزینه دارد!
آیا می دانستید؟

 فلامینگوها

قیمت تقریبی: تا ۳۵۰۰ دلار
وضعیت حفاظت: در معرض خطر نیست
نام علمی: Phoenicopterus
منطقه اصلی: در سراسر جهان در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری

فلامینگوها در سراسر جهان یافت می شوند، اما همیشه در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کنند. این محیط ها با موقعیت خود در کره زمین مشخص می شوند و اغلب دارای ویژگی هایی مانند آب و هوای مرطوب هستند.

شش نوع فلامینگو وجود دارد و آندها نادرترین آنها هستند. برآوردها نشان می دهد که تنها ۴۰۰۰۰ فلامینگوی آند در منطقه زادگاه خود در سراسر آمریکای جنوبی باقی مانده است. در مقابل، فلامینگوی کوچک رایج ترین گونه پرنده است، با تعداد دو و نیم میلیون در سراسر سیاره. فلامینگوی بزرگ نیز رایج است. این گونه گسترده ترین فلامینگو است که در بخش های عظیمی از زمین زندگی می کند.

قیمت فلامینگو بسته به گونه‌ای که می‌خرید بسیار متفاوت است، اما قیمت بسیاری از آنها تا ۳۵۰۰ دلار است.

آیا می دانستید؟

فلامینگوها در نزدیکی آب زندگی می کنند تا بتوانند برای غذا شکار کنند – اما همیشه ماهی نمی خورند. فلامینگوها به طور منظم جلبک ها، حشرات، موجودات کوچکی مانند میگو و سایر موجودات موجود در آب های کم عمق را مصرف می کنند. آنها ممکن است ماهی بخورند، اما برخی از گونه های فلامینگو عمدا از آب با جمعیت ماهی اجتناب می کنند، بنابراین رقابت کمتری برای غذا وجود دارد.

 توکان

گران قیمت ترین پرنده ها در دنیا

قیمت تقریبی: ۱۰۰۰۰ دلار
وضعیت حفاظت: در معرض تهدید و در معرض خطر
نام علمی: Ramphastidae
منطقه اصلی: آمریکای مرکزی و جنوبی

باور کنید یا نه، توکان به ندرت زمین را لمس می کند. آنها در واقع بیشتر وقت خود را در میان درختان می گذرانند، جایی که در تنه های توخالی لانه می سازند. وقتی زمان ناهار فرا می رسد، این پرندگان به دنبال حشرات، قورباغه های درختی و میوه می گردند. برخی از توکان ها حتی ماهی می گیرند!

یکی از بارزترین ویژگی های توکان منقار آن است که می تواند تا چهار برابر اندازه سر آن باشد!

کارشناسان حیوانات فکر می کنند منقار پرنده ممکن است به جذب جفت کمک کند، اما همچنین می تواند به دور نگه داشتن شکارچیان کمک کند. منقار بزرگ برای گرفتن غذا نیز مفید است. درست مانند دارکوب ها (که در واقع با توکان ها مرتبط هستند)، منقار بلند توکان می تواند به آن کمک کند تا به حشرات برسد و قورباغه ها را به دام بیندازد.

متأسفانه، چندین گونه از توکان یا در خطر انقراض هستند یا در حال تهدید هستند. بزرگترین تهدید برای این پرندگان چشمگیر از دست دادن زیستگاه است. از آنجا که آنها بسیار کمیاب هستند، توکان به راحتی می تواند ۱۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

آیا می دانستید؟

حدود ۳۵ گونه متمایز از توکان وجود دارد.

پرنده گران قیمت ، مکائوی سنبل

قیمت تقریبی: تا ۱۲۰۰۰ دلار
وضعیت حفاظت: در خطر انقراض
نام علمی: Anodorhynchus hyacinthinus
منطقه اصلی: آمریکای جنوبی

مکائوهای سنبل پرندگان بسیار کمیاب هستند. تخمین ها می گویند که ممکن است حداقل ۲۵۰۰ نفر روی این سیاره باقی بمانند و این پرندگان را در

فهرست گونه های در معرض خطر انقراض USFWS قرار دهند. این پرندگان در آمریکای جنوبی زندگی می کنند، اما از دست دادن زیستگاه و شیوه های جمع آوری ناپایدار زندگی آنها را در این منطقه تهدید می کند.

به عنوان عضوی از خانواده طوطی ها، این پرندگان تمایل دارند بسیار خوش صدا و بسیار پر سر و صدا باشند. این گونه از تماس های خود برای برقراری ارتباط استفاده می کند، که بسیار مهم است زیرا آنها اغلب در گله های کوچک سفر می کنند. هنگامی که شکارچیان در حال شکار هستند، جیغ زدن ممکن است به محافظت از این پرندگان کمک کند.

از آنجایی که آنها در معرض خطر انقراض هستند، صید و فروش ماکائوهای سنبل وحشی غیرقانونی است.

این پرندگان را می توان هنگام تولد در اسارت خریداری کرد، اما یافتن آنها برای فروش در بازار قانونی تقریبا غیرممکن است. در نتیجه، باغ وحش ها و سایر سازمان های حرفه ای حیوانات ممکن است برای یکی از این پرندگان کمیاب تا ۱۲۰۰۰ دلار بپردازند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند” را نیز مطالعه بفرمایید.

کاکادو نخل مشکی

قیمت تقریبی: ۲۰۰۰۰ دلار
وضعیت حفاظت: در خطر انقراض
نام علمی: Probosciger aterrimus
منطقه اصلی: استرالیا

این پرندگان بزرگ و کمیاب که گاهی کاکادو جالوت نامیده می‌شوند، اغلب در استرالیا یافت می‌شوند – اگرچه آنها در اندونزی و سایر مناطق مجاور نیز زندگی می‌کنند. این پرنده می تواند تا ۹۰ سال در اسارت زندگی کند و قیمت آن حدود ۲۰۰۰۰ دلار است، اما یافتن آنها به صورت قانونی برای فروش بسیار دشوار است. کاکادوهای نخل سیاه توسط دولت کوئینزلند در معرض خطر انقراض شناخته شدند و ممکن است کمتر از ۳۰۰۰ در طبیعت باقی بماند، بنابراین خرید یکی از این پرندگان تقریباً غیرممکن است.

آیا می دانستید؟

این پرندگان می توانند ۶۸ سانتی متر قد داشته باشند – این بیشتر از دو فوت است!

ماکائوهای اسپیکس

قیمت تقریبی: ۲۰۰۰۰۰ دلار
وضعیت حفاظت: به شدت در معرض خطر
نام علمی: Cyanopsitta spixii
منطقه اصلی: برزیل

ماکائوهای اسپیکس فوق العاده کمیاب هستند. به گفته اسمیتسونیان، این پرنده در سال ۲۰۰۰ در طبیعت منقرض شد، اگرچه ممکن است در سال ۲۰۱۶ در برزیل دیده شده باشد. جنگل زدایی علت اصلی کاهش تعداد آنهاست.

چه آنها به طور کامل از طبیعت ناپدید شده باشند یا نه، این پرندگان تقریباً منقرض شده اند. کمتر از ۲۰۰ نفر در اسارت زندگی می کنند و تلاش های پرورشی اغلب ناموفق است.

پرنده گران قیمت ، کبوتران مسابقه ای

قیمت تقریبی: بیش از ۱ میلیون دلار
وضعیت حفاظت: در معرض خطر نیست
نام علمی: Columba livia domestica
منطقه اصلی: در سراسر جهان

کبوترهای مسابقه ای گران قیمت ترین پرندگان جهان هستند.

باور کنید یا نه، برخی از کبوترها هزاران و نه میلیون ها دلار می فروشند. بله، اینها فقط کبوترهای قدیمی هستند – دقیقاً همان چیزی که در مکان هایی مانند شهر نیویورک پیدا می کنید. آنها یک ویژگی خاص دارند: آنها واقعاً در مسابقه دادن خوب هستند.

مسابقات کبوتر از اوایل دهه ۱۸۰۰ در بلژیک آغاز شد. این ورزش دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: مسابقه پرندگان. کبوترهای آموزش دیده مخصوص به آسمان می روند و به سمت یک خط پایان از پیش تعیین شده مسابقه می دهند. محبوبیت این ورزش افزایش یافت و هنوز هم امروزه انجام می شود.

در سال ۲۰۱۹، یک کبوتر مسابقه‌ای قهرمان به نام آرماندو بیش از یک میلیون دلار فروخته شد و کبوترهای مسابقه‌ای را به گران‌ترین پرندگان روی زمین تبدیل کرد.

3/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “گران قیمت ترین پرنده ها در دنیا

قیمت ده هزار تومان؟!!
بیشتر دقت کنید

سلام
با سپاس از برقراری ارتباط شما با مجله فارسی ها.
از تذکر به جای شما متشکریم، اشتباه تایپی مورد نظر رفع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.