گرانترین برند های پوشاک، یک ایرانی هم در این لیست هست

از مرلین مونرو گرفته تا باراک اوباما، سلبریتی‌ها گران‌ترین لباس‌های جهان را می‌پوشند تا موقعیت خود را به رخ بکشند، جلد مجلات را تصاحب کنند و ثروت خود را به دیگران نشان دهند . با این حال، از بین تمام برند های لباس لوکس موجود، این ۸ برند به عنوان گران‌ترین برند های جهان هستند.این برندها در کشورهای مختلف هستند اما در سر تا سر جهان طرفداران خود را دارند.

گران‌ترین برند های پوشاک جهان

برند پوشاک بربری Burberry

کشور: انگلستان
دارایی خالص: ۱۱٫۴۸ میلیارد دلار
مدیر عامل: مارکو گوبتی
تاسیس: ۱۸۵۶

بربری این لیست را از بریتانیا شروع می کند، شرکتی که تقریباً ۱۱٫۵ میلیارد دلار ارزش دارد و همچنین تقریباً قدیمی ترین شرکت در اینجا نیز است که در سال ۱۸۵۶ تأسیس شده است.

برچسب توماس باربری به قدری باکیفیت است که به عنوان تجهیز خانواده سلطنتی حکم سلطنتی را دریافت کرده است. باربری در سراسر انگلستان، اروپا به فروش می رسد و در آسیا حضور پررنگی دارد، جایی که کت های ترنچ کت و طرح های تارتان طراح آن مورد علاقه است.

آیا می دانستید؟
ادعای شهرت بربری در طول قرن بیستم به دلیل استفاده ستاره سینما، آدری هپبورن بود. یک کت مخصوص او در سال ۲۰۱۷ به قیمت نزدیک به ۹۵۰۰۰ دلار فروخته شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “  گرانترین لباس عروس هایی که تا به حال پوشیده شده اند ” را نیز مطالعه بفرمایید.

ایوسن لوران Ivsen Loran

برند ایو سن لوران

کشور: فرانسه
دارایی خالص: ۱٫۲۱ میلیارد دلار
مدیر عامل: آنتونی واکارلو
تاسیس: ۱۹۶۱

Yves Saint Laurent این فهرست را از صف طولانی طراحان لوکس فرانسوی که بسیاری از گران‌ترین برندهای لباس جهان را تشکیل می‌دهند، آغاز می‌کند. این برند توسط ایو و پیر برگ در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد.

اگر تا به حال الگوهای استتار یا لباس های ذوزنقه ای دیده اید، به امضای طرح ایو سن لوران نگاه می کنید. آنها یک ژاکت با طرح آفتابگردان ساختند که به عنوان ادای احترام به نقاش، ون گوگ، به قیمت ۳۸۲۰۰۰ دلار به فروش می رسد. تولید به ۴ نمونه محدود شد.

آیا می دانستید؟
ایو سن لوران نام خود را در مد زنانه به ثبت رساند. آنها اولین فروشگاه مردانه خود را تا سال ۲۰۱۳ در سانفرانسیسکو افتتاح نکردند. بوتیک های Yves Saint Laurent را می توان در سراسر جهان در بارسلونا، کن، مسکو، رم، بیروت، برلین، موته کارلو، پراگ و بسیاری دیگر یافت.

پیشنهاد می کنیم مقاله “ گران قیمت ترین چیز ها در جهان ، از قایق بادبانی تا گران ترین گوشی همراه ” را نیز مطالعه بفرمایید.

برند گران قیمت شانل Chanel

کشور: فرانسه
دارایی خالص: ۱۳٫۲ میلیارد دلار
مدیر عامل: آلن ورتایمر
تاسیس: ۱۹۰۹

این شرکت ۱۱۲ ساله دقیقاً خارج از فرانسه (دقیقاً Neuilly-sur-Seine) مترادف با مد بالا، مد لباس و بالاتر از همه عطر است. شنل که به‌خاطر بنیانگذار طراح مدش، گابریل بونهور شانل، معروف به کوکو، نامگذاری شده است، مد زنانه را ایجاد کرد که تا به امروز پابرجاست.

Chanel نامی است که در مد برای زنان، توسط زنان، از بلوز و جواهرات و کت و شلوار و شلوار گرفته تا آن عطرهای مورد علاقه است. با این حال، مدل های مرد نیز حامیان این برند بوده اند. این شرکت که برخی از گران‌ترین لباس‌های جهان را می‌فروشد، در حال حاضر متعلق به نوه‌های پیر ورتایمر، شریک تجاری سابق کوکو است.

آیا می دانستید؟
بسیاری از مدل‌هایی که از مد Chanel حمایت مالی کرده‌اند عبارتند از: مرلین مونرو، مارگو رابی، کایرا نایتلی، کریستن استوارت و غیره.

ورساچه Versace

کشور: ایتالیا
دارایی خالص: ۱٫۹۱ میلیارد دلار
مدیر عامل: جاناتان آکروئید
تاسیس: ۱۹۷۸

ورساچه تنها از سال ۱۹۷۸ وجود داشته است، اما این برند لباس ایتالیایی به همان اندازه که نوآورانه است، گران است. این به دلیل سلیقه های عجیب و غریب بنیانگذارش مشهور است – جیانی ورساچه به استفاده از مواد منحصر به فرد برای ساخت لباس معروف بود. به عنوان مثال، مش فلزی و بدلیجات از لوازم اصلی این برند هستند.

معروف‌ترین خلاقیت آن لباس‌ها و ژاکت‌هایی بوده است که توسط مدل‌ها و ستاره‌های افسانه زنانه پوشیده شده است. ورساچه می‌تواند الیزابت تیلور، پرنسس دایانا، جنیفر لوپز و دیگران را به عنوان سوژه‌های آزمایشی برای لوکس‌ترین ساخته‌هایش ادعا کند.

آیا می دانستید؟
این شرکت ۱٫۹۱ میلیارد دلاری در طول سال ها طرح های واقعا خیره کننده ای ارائه کرده است. یکی از مشهورترین ژاکت های الیزابت تیلور را هم این برند طراحی کرد. در سال ۲۰۱۱ در حراجی به قیمت ۱۲۸۵۰۰ دلار فروخته شد.

دیور Dior

کشور: فرانسه
دارایی خالص: ۶۸٫۷۵ میلیارد دلار
مدیر عامل: سیدنی تولدانو
تاسیس: ۱۹۴۶

برند لوکس فرانسوی دیور، توسط کریستین دیور، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای لباس لوکس روی زمین و همچنین یکی از باارزش‌ترین برندها با ارزش خالص شرکت بیش از ۶۸ میلیارد دلار است. لباس‌ها و اکسسوری‌های آن‌ها برای زنان از زمان تأسیس آن‌ها در سال ۱۹۴۶، مورد توجه مجلات مد بوده است.

برخی از گران‌ترین لوازم آن‌ها عبارتند از یک لباس مجلسی چارتری مدل Haute Couture با قیمت ۲ میلیون دلار و یک لباس شب ساخته شده با نقره (و یک کیف دستی مشابه) به ارزش ۳۶۲۵۰۰ دلار. اولی توسط نیکول کیدمن در جوایز اسکار در سال ۱۹۹۷ پوشیده شد. دومی متعلق به الیزابت تیلور بود که در سال ۲۰۱۱ در حراجی فروخته شد.

آیا می دانستید؟
شارلیز ترون و ناتالی پورتمن حامیان معروف دیور هستند. این برند بیشتر برای پوشاک زنانه و محصولات زیبایی Dior، از جمله با کیفیت ترین عطرهای دنیا شناخته شده است. اما آنها همچنین یک خط لباس مردانه (Dior Homme) و Baby Dior برای کودکان دارند. جکی کندی یکی از حامیان معروف دیور بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “گرانترین لباس های مگان مارکل،عروس خاندان سلطنتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

برند گران لویی ویتون Louis Vuitton

کشور: فرانسه
دارایی خالص: ۱۳۰ میلیارد دلار
مدیر عامل: مایکل برک
تاسیس: ۱۸۵۴

برند لباس لویی ویتون به لوکس بودن شهرت دارد. گران‌ترین برند پوشاک در فرانسه بیش از همه به خاطر کیف‌های دستی لوکس، از جمله کیف‌های چرمی و چمدان معروف است، اما همچنین اکسسوری هایی را نیز می‌فروشد مانند کت خز، کفش، کمربند، و عطر.

لویی ویتون که گاهی اوقات به اختصار Louis V یا LV به عنوان ارجاع به لوگوی نمادین آنها نامیده می شود، کیف ها و لباس های مارک خود را با قیمت های غیرعادی در بوتیک های اروپایی خود ارائه می دهد که گاهی اوقات هر کدام ۱۰۰۰۰ دلار است. دارایی خالص ۱۳۰ میلیارد دلاری آنها نیز آنها را به با ارزش ترین شرکت در این لیست تبدیل می کند.

آیا می دانستید؟
مدونا، اِما استون و کانیه وست همیشه از این برند معروف پوشاک میخرند.

برند خانه بیژن House of Bijan

کشور: ایران
دارایی خالص: ۱ میلیارد دلار
مدیر عامل: بیژن پاکزاد
تاسیس: ۱۹۷۶

در خارج از ایران، برند کت و شلوار سفارشی لوکس (این فقط به این معنی است که آنها به صورت سفارشی برای یک مشتری ساخته شده اند) به نام House of Bijan یکی از گران ترین برندهای جهان است. آن‌ها از پارچه‌های بسیار سبک برای طراحی سفارشی کت و شلوار خود برای باکلاس‌ترین خریداران جهان، از جمله آرنولد شوارتزنگر و باراک اوباما استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین به‌خاطر کت، کراوات، کمربند، کفش و عطر معروف هستند. بوتیک آنها در بورلی هیلز یکی از منحصر به فردترین بوتیک های روی زمین است که توسط هاف پست عنوان “گران ترین فروشگاه جهان” را به خود اختصاص داده است. جای تعجب نیست – برخی از اقلام تک آنها صدها هزار دلار قیمت دارند.

آیا می دانستید؟
از آنجایی که بیژن پاکزاد از ایران به لس آنجلس مهاجرت کرد، می خواست ایده لباس های لوکس خود را به جهانیان معرفی کند. این فروشگاه با تجملات بیش از حد، از جمله نقاشی بوترو، ثروتمند، به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار تزئین شده است. از دهه ۱۹۸۰، هر رئیس جمهور آمریکا به استثنای دونالد ترامپ، کت و شلوار مجلسی بیژن را پوشیده است. جالب است که یکی دیگر از استفاده کنندگان از لباس‌های معروف House of Bijan کسی نیست جز جورجیو آرمانی – اینگونه می‌دانید که آنها مجلل هستند.

گران ترین برند پوشاک

برند گران قیمت گوچی GUCCI

کشور: ایتالیا
دارایی خالص: ۱۵ میلیارد دلار
مدیر عامل: مارکو بیزاری
تاسیس: ۱۹۲۱

گران ترین برند پوشاک گوچی است. این طراح مد مستقر در ایتالیا صدمین سالگرد خود را امسال جشن می گیرد و در فلورانس توسط گوچیو گوچی در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد. اکنون ۴۸۷ مکان در سراسر جهان و دارایی خالص آن حدود ۱۵ میلیارد دلار است.

برخی از گران‌ترین اقلام لباس آنها عبارتند از: کمربند استوارت هیوز با قیمت ۲۵۰۰۰۰ دلار، یک کمربند پوشیده از الماس با قیمت ۲۵۰۰۰۰ دلار و یک جفت گوشواره ساخته شده از کریستال سنگ و طلای ۱۸ عیار با قیمت ۷۴۵۰۰ دلار. گوچی علاوه بر لباس‌های رسمی مردانه و زنانه، برای ساعت‌ها، لباس‌های زیر زنانه، جواهرات، عینک‌ها و حتی لباس‌های لوکس کودک نیز شهرت دارد.

آیا می دانستید؟
کانیه وست و بیانسه هر دو از حامیان معروف لباس های لوکس گوچی هستند. لباس معروف پولک طلایی که بیانسه پوشیده بود گوچی بود و ۱۲۹۰۰ دلار قیمت داشت. ساعت ویژه وست گرمی نیز متعلق به گوچی بود و ۷۹۰۰ دلار قیمت داشت. ریحانا و هری استایلز را نیز می‌توان به‌طور مکرر با برند گوچی دید.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.