همه چیز درباره لیزر موهای زائد

روش های حذف موهای زائد زیادی برای انتخاب وجود دارد که تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار است. همچنین ممکن است آزاردهنده باشد که بسیاری از انواع مختلف را امتحان کنید، فقط باید هر چند روز یا چند هفته یکبار موهای خود را از بین ببرید. اگر به دنبال چیزی با ماندگاری طولانی هستید، لیزر موهای زائد یک گزینه خوب است.لیزر موهای زائد یک روش از بین بردن موهای زائد نیمه دائمی است که با استفاده از لیزر قوی فولیکول های مو را در ریشه تخریب می کند. با گذشت زمان، این روش رشد مو را به همان سرعتی که قبلا انجام می داد متوقف می کند.

در صورت ابتلا به هیرسوتیسم (بیماری که باعث رشد بیش از حد مو می شود)، ممکن است بخواهید این روش های حذف موهای زائد را امتحان کنید، که می تواند زمانی اتفاق بیفتد که در یائسگی تغییرات هورمونی ایجاد می کنید یا به دلیل یک بیماری سلامتی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ایجاد می شود. یا ممکن است از اپیلاسیون، کندن یا تراشیدن خسته شده باشید و یک راه حل طولانی مدت را ترجیح می دهید.

انواع لیزر موهای زائد چیست؟

انواع مختلفی از لیزر استفاده می شود. رایج ترین آنها عبارتند از:

یاقوتی

الکساندریت
دیود
نئودیمیم YAG
نور پالسی شدید (IPL) – این لیزر نیست، اما به همان روش کار می کند. روی پوست های روشن و موهای تیره بهترین عملکرد را دارد و می تواند به سرعت مناطق وسیعی از پوست را بپوشاند

همه لیزرها روی پوست روشن‌تر با موهای تیره‌تر بهترین کار را دارند، زیرا لیزر رنگدانه‌های مو را هدف قرار می‌دهد. با پیشرفت تکنولوژی، اکنون لیزرهای هوشمندتری وجود دارد که روی افرادی با رنگ پوست تیره کار می کند، اما احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر است. تنها افرادی که برای لیزر موهای زائد مناسب نیستند کسانی هستند که موهای خاکستری یا خیلی روشن دارند.

آیا لیزر موهای زائد روش مطمئنی است؟

به طور کلی، لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست کم رنگ، رنگ روشن و موهای تیره دارند، بهترین کارایی را دارد. لیزرهای جدیدتر را می توان برای افرادی با رنگ پوست و موهای تیره استفاده کرد، اما اینکه لیزر چقدر خوب کار می کند در نهایت به نوع دستگاه و طول موج استفاده شده و همچنین رنگ پوست و مو بستگی دارد، بنابراین نتایج متفاوت است.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید لیزر را انتخاب کنید، مزایا و معایب دیگری را نیز باید در نظر بگیرید، از جمله هزینه، درد و مدت زمان ماندگاری آن:

مزایای لیزر موهای زائد

هزینه – اگرچه لیزر موهای زائد می تواند گران باشد، اما اغلب هزینه کمتری نسبت به الکترولیز دارد. هزینه دقیق درمان شما به ناحیه(های) مورد درمان و تعداد جلساتی که نیاز دارید بستگی دارد. پزشک شما می‌تواند در این مورد مشاوره دهد و می‌تواند بسته‌ای را برای شما تهیه کند.

می توان در بیشتر نواحی بدن – از جمله نواحی بزرگ پوست، مانند پشت و مناطق حساس تر مانند صورت، استفاده کرد.

ممکن است کمترین درد وجود داشته باشد – برخی افراد می گویند که لیزر درمانی مانند یک احساس سوزش یا گزگز خفیف است اما معمولاً دردناک نیست. میزان درد همچنین می تواند به ناحیه ای که تحت درمان قرار می دهید بستگی داشته باشد.

نتایج فوری – این به چند چیز متفاوت بستگی دارد، اما شما می توانید بعد از اولین جلسه ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش مو را مشاهده کنید.

معمولاً بی خطر است – لیزر موهای زائد بی خطر است و معمولاً فقط عوارض جانبی خفیفی ایجاد می کند که فقط ۱ تا ۳ روز طول می کشد، مانند درد خفیف، ناراحتی، تورم و قرمزی

معایب لیزر موهای زائد

زمان می برد – لیزرها راه حل سریعی نیستند. برای مؤثر بودن، احتمالاً به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت – معمولاً ۲ تا ۶ جلسه اما می تواند بیشتر باشد. اینها معمولاً چند هفته فاصله دارند، بنابراین درمان از ابتدا تا پایان ممکن است چند ماه طول بکشد.

این دائمی نیست – لیزر موهای زائد به جای از بین بردن کامل موهای زائد، در طول زمان مقدار موهای شما را کاهش می دهد. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که روی تمام موهای شما کار کند و برای جلوگیری از رشد مجدد مو به جلسات افزایش نیاز دارید.

ممکن است در دوران بارداری مناسب نباشد – اگر باردار هستید یا برای بچه دار شدن تلاش می کنید لیزر موهای زائد ممکن است مناسب نباشد، بنابراین قبل از شروع درمان با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه انجام لیزر موهای زائد

برای درمان خود نیازی به درآوردن کامل لباس ندارید، اما مطمئن شوید که ناحیه درمان را در معرض دید قرار داده اید.

قبل از شروع درمان، پزشک منطقه را تمیز می کند و ممکن است از ژل خنک کننده یا اسپری استفاده کند.

اگر پوست حساسی دارید و فقط ناحیه کوچکی را درمان می کنید، ممکن است ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از درمان از ژل بی حس کننده استفاده کنید.

پزشک شما باید عینک داشته باشد و همچنین یک عینک برای محافظت از چشمان شما در برابر لیزر به شما بدهد.
در طول درمان، پوست شما باید کشیده نگه داشته شود.

لیزر موها را هنگام عبور از روی پوست تبخیر می کند، بنابراین ممکن است متوجه دودهای کوچک و بوی موهای سوخته شوید – این جای نگرانی نیست.

بسته به ناحیه(های) تحت درمان، جلسات ممکن است از چند دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد.

پس از درمان، پزشک از ژل خنک کننده مانند آلوئه ورا استفاده می کند تا پوست شما را خنک کند و قرمزی و تحریک را کاهش دهد.

چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که درمان لیزر موهای زائد شما تا حد امکان موثر است. بخشی از این کار این است که مطمئن شوید که چگونه برای درمان آماده شوید و چگونه از پوست خود مراقبت کنید. این نکات را دنبال کنید:

قبل از شروع لیزر موهای زائد

از اپیلاسیون، آفتاب گرفتن، برنزه کردن، تزریق کلاژن یا لایه برداری شیمیایی به مدت ۲ هفته قبل از درمان خودداری کنید.

همچنین نباید در روز درمان از دئودورانت، عطر، محصولات معطر یا کرم های سفید کننده استفاده کنید.

یک روز قبل از درمان ناحیه تحت درمان را بتراشید تا لیزر بتواند به طور موثر فولیکول مو را هدف قرار دهد

لباس‌های گشاد و راحت بپوشید که از کرم یا ژل استفاده کنید. این به پزشک کمک می کند تا به ناحیه تحت درمان دسترسی پیدا کند و به حداقل رساندن تحریک پس از آن کمک می کند

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا کاشت مو دائمی است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه انجام لیزر موهای زائد

بعد از لیزر موهای زائد

تا ۴۸ ساعت بعد از استفاده از دئودورانت، عطر، محصولات معطر و کرم های سفید کننده خودداری کنید.

چند بار در روز یک لایه نازک از آلوئه ورا را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا به بهبودی و کاهش سوزش کمک کند.

از مصرف آسپرین، مکمل های گیاهی و داروهای ضد التهابی در روز و تا چند روز پس از درمان خودداری کنید زیرا می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

به مدت ۲ تا ۳ روز از دوش آب گرم، حمام، اتاق بخار یا سونا، یا رفتن به شنا خودداری کنید.

به مدت ۱ هفته از لایه برداری یا استفاده از لایه برداری خودداری کنید.

لباس های گشاد را به مدت ۲ یا ۳ روز بپوشید تا تحریک نشود.

اگر ناحیه لیزر شده قرمز است یا جوش دارید، یک کیسه یخ پیچیده شده در حوله را روی پوست خود نگه دارید.

ناحیه تحت درمان را مالش یا خراش ندهید.

پوست شما پس از درمان به نور خورشید حساس تر خواهد شد، بنابراین سعی کنید تا زمانی که دوره درمان شما تمام نشده است آن را از نور خورشید دور نگه دارید و همیشه در هر شرایط آب و هوایی از SPF30 استفاده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.