مرطوب کننده خانگی برای دستهای خشک

مرطوب کننده خانگی برای دستهای خشک

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”مرطوب کننده خانگی برای دستهای خشک ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

بیاموزید که چگونه یک ماسک دستی بسیار مغذی بسازید. از آن به عنوان کرم دست استفاده کنید و یا آن را با دستکش های مرطوب کننده به عنوان یک درمان دست برای خشکی پوست استفاده کنید. هنگامی که قبل از خواب استفاده می شود ، این ماسک دستی می تواند به شما کمک کند تا هنگام خواب دستهای شما نرم و ترمیم شود.

در حال حاضر احتمالاً همه ما کمی بیشتر از حد معمول دستهای خود را می شویم.و همین موضوع باعث شده تا پوست دست هایمان آسیب ببیند.

شستشو با آب و صابون یک روش موثر برای پاک کردن آلودگی ها ، باکتری ها و ویروس ها است ، اما متأسفانه مانع محافظتی پوست ما نیز از بین میرود.

ماسک مرطوب کننده دست :

یکی از دلایل عمده خشکی دست ، آسیب دیدن سد پوست است. و با وجود همه صابون ها ، محصولات تمیزکننده و ضد عفونی کننده دست که بیشتر از همیشه استفاده می کنیم ، احتمالاً باید پوست دست مان را تقویت کنیم.

من این دستور ماسک دست را به طور خاص برای پرداختن به این مسئله تهیه کردم. بافت نرم و لطیف آن در پوست خشک فرو رفته و به مهر و موم و ترمیم پوست آسیب دیده در اثر شستن بیش از حد دست یا استفاده از ضد عفونی کننده دست کمک می کند.

مرطوب کننده ماسک دستی با دستکش

اگر از خود می پرسید که چرا این ماسک دستی مانند گوآکامول به نظر می رسد ، ما در یک لحظه به آن خواهیم رسید. این دستورالعمل ماسک معمولی شما نیست و حاوی مواد بی نظیری است که من ندیده ام زیاد استفاده شود.

یکی از این مواد از آووکادو گرفته شده است. اما اگرچه این ماسک ممکن است شبیه گوآکامول باشد ، اما می توانم به شما اطمینان دهم که حاوی آووکادوی تازه نیست!

بهترین زمان استفاده از این ماسک دستی

با شنیدن اصطلاح “ماسک دستی” ، ممکن است محصولی را تصور کنید که بعد از مدت زمان مشخصی آن را بشویید – اما این نوع ماسک نیست.

این دستورالعمل ماسک شستشو نیست. این بسیار غنی و نرم کننده است ، بنابراین ترجیح داده می شود از آن درست قبل از خواب به عنوان یک درمان دست مرطوب شبانه استفاده کنید.

یکی از بهترین زمان ها برای استفاده از ماسک دستی هنگام خواب است. به این ترتیب ، این مواد فرصتی برای نفوذ به پوست شما در طول شب دارند.

به علاوه ، استفاده از محصولات انسدادی و جبران کننده در شب مکمل روند بهبودی در شب است. با آب بندی و محافظت از سد پوست ، به بازسازی آن در هنگام خواب کمک می کنید.

ماسک شبانه برای دستان شما

من مرتباً از یک لایه ماسک خانگی شبانه خود استفاده می کنم تا رطوبت دستانم قبل از خواب  را حفظ کنم و تقویت کنم. برای این منظور خوب کار می کند ، اما من می خواستم چیزی ایجاد کنم که به طور خاص برای خشک شدن دست ساخته شده باشد.

همچنین مهم بود که من چیزی ایجاد کنم که به نوسازی مانع پوستی کمک کند ، زیرا ما روز بعد دوباره فرآیند شستن دست را شروع می کنیم.

درمان دست یک شب

به این ماسک دستی  مانند ماسک شبانه یا ماسک خواب برای دستان خود فکر کنید. اگر یک دستکش هم استفاده کنید حتی این ماسک موثرتر خواهد بود.

البته  می توانید از این ماسک در طول روز به عنوان مرهم دستی استفاده کنید.

حال ، بیایید به چگونگی تهیه این ماسک دستی بپردازیم.

مرطوب کننده خانگی برای دستهای خشک
مرطوب کننده خانگی برای دستهای خشک

مواد ماسک مرطوب کننده دست:

برای تهیه ماسک دستی برای درمان خشکی پوست به موارد زیر احتیاج دارید:

روغن آووکادو  ۲ قاشق غذاخوری
موم ۲-۳ قاشق چایخوری
پودر کلسترول ۱ قاشق چایخوری
موم چای سبز (اختیاری)
روغن ویتامین E 1/4 قاشق چایخوری

ماده اصلی این ماسک دستی خانگی ، روغن آووکادو است که به لطافت پوست کمک می کند.

روغن آووکادو 

فواید روغن آووکادو برای پوست چیست؟

روغن آووکادو به دلیل نفوذ زیاد در پوست و سرعت جذب سریع در اصل بیشتر برای محصولات آرایشی استفاده میشود.

این ماده (آووکادو) شامل بسیاری از ترکیبات مفید است که آن را به گزینه ای عالی برای پوست خشک یا آسیب دیده تبدیل می کند. این شامل استرول های گیاهی ، مواد معدنی و مجموعه ای از اسیدهای چرب است که به تقویت سد چربی پوست کمک می کند.

در آزمایش موش صحرایی ، روغن آووکادو باعث تسریع در ترمیم زخم و افزایش سنتز کلاژن شد. پس این روغن برای پوست انسان هم مفید است .و همین مزیت روغن آووکادو را به یک درمان خانگی فوق العاده برای دست های خشک و ترک خورده تبدیل می کند.

جدا از محتوای اسید چرب ، روغن آووکادو بسیار غنی از کاروتنوئیدها و ویتامین E است. هر دو آنتی اکسیدان هستند که به پایداری اکسیداتیو روغن آووکادو کمک می کنند.

اگر روغن آووکادو نداشتید:

جایگزین خوب دیگر کره  شی است ، یک نوع کره نرم با نقطه ذوب پایین. این یک بافت صاف و کرم مانند است که از نظر بافت مشابه روغن جامد آووکادو است. آنها همچنین دارای مشخصات اسیدهای چرب مشابه هستند.

اگرچه روغن نارگیل به عنوان داروی خشکی پوست به طور مکرر مطرح می شود ، اما استفاده از آن را به عنوان جایگزین در این ماسک دستی توصیه نمی کنم. من دریافتم که روغن نارگیل فقط به خوبی روغن آووکادو برای از بین بردن دست خشک عمل نمی کند.

از یک نکته دیگر ، روغن آووکادو برای مو نیز فوق العاده است ، که آن را به یک ماده عالی برای درمان مو تبدیل می کند.

پودر کلسترول

شاید از خود بپرسید که آیا درست خوانده اید؟ کلسترول معمولاً به عنوان چیزی در نظر گرفته می شود که ما خیلی از آن نمی خواهیم ، پس چرا باید آن را روی پوست خود بگذاریم؟

زیرا کلسترول بخشی از پوست ما است. همراه با سرامیدها و اسیدهای چرب آزاد ، کلسترول یکی از اجزای اصلی چربی در چربیهای اپیدرمال ماست ، جایی که نقش مهمی در سلامت پوست ما دارد.

از جمله عملکردهای دیگر ، کلسترول به حفظ حالت  ، خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست کمک می کند و در عین حال باعث بهبود یکپارچگی سد پوست می شود.

از آنجا که کلسترول دارای بسیاری از عملکردهای مهم است ، این یک ماده مفید برای مکمل در هر روال مراقبت از پوست ، صورت و دست است.

فواید کلسترول در ماسک دست

یکی از راه های از دست دادن کلسترول توسط پوست ، پیری طبیعی است. اما یک عامل دیگر وجود دارد که کلسترول را روزانه تخلیه می کند – پاک سازی بیش از حد پوست است(شستشوی مداوم).

توانایی کلسترول در تسریع بهبود موانع پوستی ، آن را به ویژه در ماسک دستی خانگی مفید می کند. این کمک می کند تا آسیب های ناشی از هر روز شستن دست و استفاده از ضد عفونی کننده دست برطرف شود.

هنگامی که از کلسترول استفاده کردید ، می فهمید که چرا به عنوان داروی خشکی دست بسیار مفید است. این یک لایه ضد آب روی پوست شما ایجاد می کند که حتی بعد از شستشو نیز برداشتن آن تا حدی دشوار است.

اما این یک چیز خوب است – سرسختی کلسترول همان چیزی است که به آن اجازه می دهد تا به خوبی منافذ پوستی را ببندد و بهبود بخشد.

موم چای سبز

طبق اسكین چاكرا ، موم چای سبز از ماده مومی كه برگهای چای سبز را می پوشاند ، برداشت می شود. این موم متراکم و معطر بسیار غنی از مزایای پوستی است.

برای اولین بار ، موم چای سبز دارای پلی فنول و آنتی اکسیدان بسیار بالایی است ، که به دلیل رنگ زیبای سبز تیره آن مشهود است. آنقدر رنگدانه است که یک تکه کوچک ، دسته ای کامل از این ماسک دست را رنگ می کند.

همچنین ، حاوی انواع استرها ، اسیدهای چرب ، هیدروکربن ها و فسفولیپیدها است که به سلامت موانع پوست کمک می کند.

در حالی که اختیاری است ، موم چای سبز رنگ سبز آووکادو و مزایای آنتی اکسیدانی روشن به این ماسک دست اضافه می کند.

کنار گذاشتن موم چای سبز تاثیری در ماسک دستی DIY شما نخواهد داشت. اگر موم چای سبز در دست ندارید یا نمی خواهید ماده دیگری بخرید ، می توانید از پودر ماتچا نیز برای افزودن رنگی از سبز آووکادو استفاده کنید.

رنگ آمیزی ماسک شما ضروری نیست ، بنابراین می توانید به طور کلی از این مرحله صرف نظر کنید.

موم عسل

در پوست سالم ، مانع پوست به حفظ سطح مطلوب رطوبت کمک می کند. اما هنگامی که سد پوست آسیب دیده ، پوست در برابر از دست دادن آب از طریق تبخیر آسیب پذیر است.

اگر چیزی نتواند به پوست کمک کند آن را حفظ کند ، هیچ رطوبتی کار نمی کند – و در اینجا موم زنبور عسل است.

در حالی که این ماده اغلب برای سفت شدن لوسیون ها خانگی استفاده می شود ، اما موم فراتر از یک ماده غلیظ است. این خاصیت انسدادی و رطوبت زا است که آن را برای خارش دست ها فوق العاده مفید می کند.

موم موجود در این ماسک دستی به عنوان یک مانع پوستی مصنوعی برای قفل شدن رطوبت عمل می کند(حفظ رطوبت در پوست). همچنین کمک می کند ماسک دارای بافت ضخیم تر و خامه ای تر باشد.

بنابراین اگر با تحریک یا اگزما دست و پنجه نرم می کنید ، ممکن است بخواهید موم زنبور عسل را در برنامه مراقبت از دست خود بگنجانید.

روغن ویتامین E

مطمئناً ویتامین E یکی از مواد افزودنی مورد علاقه من برای مراقبت از پوست است. این فراوانترین و قوی ترین آنتی اکسیدان لیپوفیل در بدن ما است ، بنابراین من دوست دارم در هر فرصتی آن را به محصولاتم اضافه کنم.

از آنجا که ویتامین E یک ویتامین لیپوفیلیک (دوستدار چربی) است ، به طور طبیعی پوست چرب سطح بالاتری دارد. از طرف دیگر ، پوست خشک به همه کمکی که می تواند داشته باشد نیاز دارد. بنابراین ویتامین E به ماسک دست برای خشکی پوست افزوده می شود.

از جمله مزایای دیگر ، ویتامین E به محافظت از سلولهای ما در برابر استرس اکسیداتیو و پراکسیداسیون لیپید کمک می کند. این ماده نقشی اساسی در تثبیت اسیدهای چرب ، به ویژه اسیدهای چرب اشباع نشده چند ناپایدار دارد.

همچنین ویتامین E ، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند تا از روغن آووکادو در هنگام گرم شدن از اکسید شدن محافظت کند.

مرطوب کننده خانگی برای دستهای خشک
مرطوب کننده خانگی

نحوه تهیه ماسک مرطوب کننده دست

مرطوب کننده ماسک دست خانگی برای دستهای خشک و ترک خورده :

روغن آووکادو ، موم زنبور عسل ، موم چای سبز و ویتامین E را در یک کاسه روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا ذوب شود.
قبل از هم زدن پودر کلسترول ، آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا ۵ دقیقه خنک شود.
اجازه دهید ماسک دست حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال جامد شود. این به اطمینان از یکنواختی بافت کمک می کند.
ماسک را با همزن دستی بزنید تا سبز روشن شود و به بافتی کرکی برسد.
به ظرف شیشه ای منتقل کنید و لذت ببرید.

قبل از استفاده از ماسک دست :

لازم به ذکر است که این ماسک مرطوب کننده دست به این معنی نیست که رطوبت می افزاید ، اما به پوست کمک می کند تا رطوبت موجود خود را حفظ کند.

به همین دلیل ، باید قبل از استفاده از ماسک دست مطمئن شوید که دست هایتان مرطوب است. استفاده از هر نوع لوسیون یا کرم دست کافی است. سپس ، می توانید با استفاده از ماسک دستی رطوبت را در پوست خود نگه دارید.

اما اگر هیچ مرطوب کننده دیگری ندارید پس از شستن دست ها ، در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است ، از ماسک استفاده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.