درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر

درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خشکی پوست سر یک مشکل شایع در زمستان است. با این حال برخی از مردم از خشکی پوست سر در طول سال رنج می برند ، در حالی که برای برخی ، این یک مشکل فصلی است که بیشتر در هوای سرد و خشک ظاهر می شود. نشانه های کمی از خشکی پوست سر وجود دارد ، مانند پوسته های سفید ، خارش پوست سر ، زخم پوست سر و غیره.

گاهی اوقات ریزش مو نیز نشانه خشکی بیش از حد پوست سر است. اگر به موقع مراقبت نشود ، این می تواند منجر به بزرگتر شدن مشکل مو و پوست سر شود که درمان آن غیرممکن می شود! از این رو ، به شما پیشنهاد می کنیم که در اولین مشاهده علائم خشکی پوست سر ، مراقب باشید. بسیاری از داروهای خانگی وجود دارند که می توانند پوست سر شما را تسکین داده و از آن تغذیه کنند. برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان ، چند روش ساده درمانی پیدا کنید.

داروهای خانگی برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان

۱-روغن نارگیل و ماست برای جلوگیری از خشکی پوست سر

چگونه می توان از روغن نارگیل و ماست برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان استفاده کرد؟
۲-۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک خالص برداشته و آن را به نصف فنجان ماست تازه و بدون طعم اضافه کنید. هر دو را با هم مخلوط کرده و ماسک مو تهیه کنید. آن را روی تمام موها و پوست سر بمالید و به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. قبل از اینکه با شامپوی ملایم بشویید بگذارید یک ساعت روی آن بماند. برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان ، این ماسک مو را در هفته یک یا دو بار دوباره بزنید.

درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر

روغن نارگیل

روغن نارگیل توانایی رفع تعدادی از مشکلات مو را دارد. به همان اندازه برای پوست سر ما نیز مفید است. خشکی پوست سر یک مشکل اساسی در زمستان است. روغن نارگیل دارای مزایای شگفت انگیز مرطوب کننده است که رطوبت رسانی را برای بهبود پوست خشک در زمستان فراهم می کند. استفاده منظم از روغن نارگیل به جلوگیری از خشکی پوست سر کمک می کند.

شوره سر نشانه خشکی پوست سر است. روغن نارگیل برای درمان شوره سر بسیار مفید است. ماساژ منظم روغن نارگیل به نرم شدن پوسته های موجود در شوره سر کمک می کند و از بین بردن آنها آسان می شود. غنی شده با خواص ضد باکتری ، ضد قارچ و همچنین ضد میکروبی ، روغن نارگیل به از بین بردن شوره سر قارچ کمک می کند و از شوره سر سخت و همچنین پوست سر را تسکین می دهد.

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای است که مسئول خواص مفید روغن هستند. اسید لوریک یکی از این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که به مقدار کافی در روغن نارگیل یافت می شود. این ماده برای بهبود پوست خشک پوست تغذیه می کند. همچنین اسید لوریک به طور گسترده در از بین بردن شوره سر کمک می کند. ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل به حفظ پوست سالم و متعادل کمک می کند. این بیشتر به حفظ پوست سر بدون شوره کمک می کند.

روغن نارگیل دارای خاصیت نفوذ عمیق است. هنگامی که بر روی پوست سر قرار می گیرد ، به ریشه های مو عمیق نفوذ کرده و آنها را تغذیه می کند ، که این باعث می شود پوست سر سالم ، تغذیه شده و بدون شوره باشد.

علاوه بر این ، روغن نارگیل همراه با ترکیبات ضد اکسیدان و همچنین چندین ماده مغذی مناسب برای مو مانند ویتامین E ، ویتامین K ، اسید لوریک ، اسید کاپریک ، آهن و غیره است. آنها باعث افزایش تغذیه پوست سر و همچنین ریشه مو می شوند. برای موهای سالم و بدون شوره.

دیده شده است که ، ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد. این اطمینان می دهد که پوست سر و فولیکول های مو تغذیه مطلوب داشته و در برابر شوره سر و سایر شرایط پوست سر مقاوم می شوند.

ماست

ماست فواید متعددی برای مو و پوست سر ما دارد. این به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می کند و باعث ترمیم بافت مو و همچنین درمان خشکی پوست سر می شود. ماست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده خود که باعث بهبود خشکی پوست پوست می شود و به رفع شوره سر نیز کمک می کند ، مشهور است.

خشکی پوست یکی از عوامل اصلی ایجاد شوره است. خواص ضد التهابی ماست به تسکین پوست تحریک شده پوست و رفع خارش و التهاب ناشی از شوره سر سخت کمک می کند. ماست حاوی مقدار زیادی ویتامین ، پروتئین و همچنین مواد معدنی است که با هم کار می کنند تا پوست بدن را تغذیه کرده و سلامت آن را بازیابی کنند ، بنابراین باعث مقاومت بیشتر آن در برابر شوره سر و سایر مشکلات پوست سر ، به ویژه خشکی پوست سر در زمستان و کسانی که از خشکی پوست رنج می برند ، می شود. پوست سر و مو در طول سال.

علاوه بر این ، پروبیوتیک های موجود در ماست به سلامت پوست سر کمک کرده و شوره سر را از بین می برد. آنها به دفع باکتری های موجود در پوست سر کمک می کنند و سلامت پوست را بازیابی می کنند. خواص ضد اکسیداسیون ماست همچنین به محافظت از مو و پوست سر در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند ، که دلیل اصلی خشکی پوست سر و شوره سر است.

همراه با مرطوب سازی ، ماست فواید پاکسازی عالی برای پوست سر ما نیز دارد. به دلیل وجود اسید لاکتیک. اسید لاکتیک یک AHA قدرتمند است ، که باعث لایه برداری پوست سر و از بین بردن ناخالصی های موجود در پوست سر می شود تا پوست سالم را بازیابی کند. همراه با لایه برداری ، اسید لاکتیک پوست را تغذیه و مرطوب می کند تا خشکی پوست سر را درمان کند و سلامت کلی پوست سر ما را افزایش دهد.

۲- موز و روغن زیتون برای جلوگیری از خشکی پوست سر

چگونه می توان از روغن موز و زیتون برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان استفاده کرد؟

یک موز رسیده را بردارید و آن را در یک کاسه له کنید. به این ، ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف تهیه شود. آن را روی تمام موها و پوست سر بمالید. ابتدا موهای خود را برش دهید و سپس با تمرکز ویژه روی پوست سر ، شروع به مالیدن کنید. پس از اتمام کار ، موهای خود را در یک دسته از دست رفته ببندید و کلاه دوش بپوشید. بگذارید ماسک ۳۰-۴۰ دقیقه قبل از آبکشی با شامپوی ملایم بماند. این کار را هفتگی یک یا دو بار انجام دهید تا از خشکی پوست سر در زمستان جلوگیری کنید.

موز

در اینجا یک راه حل عالی دیگر برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان وجود دارد. موز برای مو و پوست سر ما بسیار مفید است. موز پوست و همچنین رشته های مو را مرطوب و آبرسانی می کند و با از بین بردن خشکی به ما کمک می کند تا موهای صاف و ابریشمی و همچنین پوست سر سالم داشته باشیم.

موز با آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف مانند پتاسیم ، ویتامین ها ، کلسیم ، کربوهیدرات ها و همچنین روغن های طبیعی غنی شده است. این مواد مغذی به مرطوب سازی و همچنین تغذیه پوست خشک پوست کمک کرده و آسیب را برمی گرداند.

موز به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم شناخته شده است. پتاسیم یک ماده معدنی حیاتی برای مقابله با خشکی پوست سر است ، زیرا توانایی آبرسانی و مرطوب سازی داخلی و خارجی را دارد. به علاوه ، فواید آنتی اکسیدانی موز با رادیکال های آزاد مقابله می کند و از مو و پوست سر ما در برابر آسیب های مختلف از جمله خشکی محافظت می کند.

درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر
درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر

همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در موز به طور موثری برای محافظت از پوست سر در برابر عوامل محیطی مانند آسیب UV ، آلودگی ، باد شدید و غیره کار می کنند که می تواند منجر به خشکی پوست سر نیز شود.

نه تنها درمان خشکی پوست سر ، بلکه استفاده منظم از موز به آب بندی کوتیکول های لایه خارجی مو کمک می کند. بنابراین بافت مو را صاف می کند و همچنین احتمال تقسیم شدن موها را کاهش می دهد. علاوه بر این ، موز می تواند خاصیت کشسانی طبیعی موهای ما را بازیابی کرده و از شکستگی مو جلوگیری کند.

موز به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای موهای ما کار می کند ، که نه تنها باعث اصلاح بافت مو می شود ، بلکه پوست سر را خشک و تحریک می کند. مواد مغذی و آنتی اکسیدان موجود در موز پوست سر را از جمله فولیکول های مو تغذیه می کند ، آسیب ها را ترمیم می کند و منجر به سلامت موها و پوست سر سالم می شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده طبیعی عالی برای مراقبت از مو است. این مزایای متعددی برای موهای ما و همچنین پوست سر دارد. روغن زیتون با داشتن خاصیت مرطوب کنندگی عالی ، پوست خشک پوست را درمان می کند. خشکی پوست سر یکی از عوامل اصلی ایجاد شوره است. استفاده منظم از روغن زیتون باعث مرطوب شدن پوست سر و التیام خشکی پوست می شود ، بنابراین از بروز شوره جلوگیری می کند.

ماساژ پوست سر با روغن زیتون به نرم شدن پوسته های موجود در شوره سر کمک می کند و به راحتی از بین می رود. محصولات حالت دهنده مو ، کثیفی ، عرق و سایر ناخالصی ها اغلب در سطح پوست سر ایجاد می شوند. روغن زیتون ، با استفاده منظم ، باعث جمع شدن نرم شده و آنها را از بین می برد تا از پوست سر پاک شود.

این نوع تجمع همچنین می تواند باعث ریزش شدید مو شود. با از بین بردن تجمع ، روغن زیتون به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. این ایجاد باعث گرفتگی فولیکول های مو می شود که در غیر این صورت می تواند مانع رشد مو شود و همچنین پوست سر را کثیف و ناسالم کند.

رادیکال های آزاد ، که محصول جانبی فرآیند متابولیسم هستند ، همچنین می توانند باعث خشکی پوست سر و شوره سر شوند. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و محافظت از پوست سر و مو در برابر آسیب های مختلف از جمله خشکی کمک می کند.

مواد مغذی مختلف موجود در روغن زیتون با ماساژ منظم به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می کند. این بیشتر منجر به اکسیژن رسانی بهتر به پوست سر و فولیکول های مو برای تغذیه آنها ، از بین بردن خشکی و تقویت سلامت پوست سر می شود. به این ترتیب ، پوست سر در برابر خشکی ، شوره و سایر مشکلات پوست مقاومت بیشتری می کند.

نکته مهم در داشتن موهای سالم و سلامت پوست سر حفظ تعادل ایده آل PH پوست سر است و استفاده منظم روغن زیتون به این کار کمک می کند.

۳-آلوئه ورا و عسل برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان

چگونه می توان از آلوئه ورا و عسل برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان استفاده کرد؟

این یک درمان عالی برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان است. در یک کاسه ۲-۳ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا خالص برداشته و یک قاشق غذاخوری عسل خام به آن اضافه کنید. مخلوط را با هم مخلوط کرده و مخلوط حاصل را قسمت به قسمت دیگر پوست سر بمالید و مقداری را نیز روی طول مو بمالید. با نوک انگشتان خود پوست سر را برای مدتی به آرامی ماساژ دهید و ۳۰-۴۰ دقیقه صبر کنید. برای شستشو از شامپوی ملایم استفاده کنید. هر هفته دو یا سه بار کل مراحل را تکرار کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست سر در زمستان فوق العاده عمل می کند. این ماده دارای خواص تسکین دهنده و مرطوب کننده شگفت انگیزی است که به از بین بردن خشکی پوست و بازگرداندن پوست سالم کمک می کند. این ماده باعث افزایش رطوبت به خشکی پوست سر می شود و به بهبود خشکی پوست کمک می کند.

پوست سر خشک اغلب احساس خارش می کند و آلوئه ورا نیز به از بین بردن آن خارش کمک می کند. آلوئه ورا دارای مزایای ضد خارش است و هنگامی که روی پوست سر قرار می گیرد ، از خارش پوست سر ناشی از خشکی و همچنین شوره سر خلاص می شود. علاوه بر این ، خواص ضد التهابی آلوئه ورا به تسکین سریع پوست خشک و تحریک شده کمک می کند.

خشکی پوست سر نیز دلیل ایجاد شوره سر است. آلوئه ورا دارای خواص ضد قارچی طبیعی است که به از بین بردن شوره سر قارچ کمک می کند و همچنین از بازگشت آن جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان و همچنین در طول سال ، حفظ تعادل ایده آل PH پوست سر بسیار مهم است. استفاده منظم از آلوئه ورا تعادل pH ایده آل پوست سر را بازیابی می کند ، بنابراین آن را سالم نگه می دارد. تعادل pH پوست سر می تواند با استفاده از پاک کننده های خشن مو ، پاک کننده های بی کیفیت و محصولات اشتباه مراقبت از مو مختل شود.

آلوئه ورا همراه با پکتین و پلی ساکارید است که رشد سلولهای سالم را تقویت می کند. این سلولهای سالم سلولهای مرده و آسیب دیده پوست سر را جایگزین کرده و خشکی را از بین می برند. به این ترتیب ، آلوئه ورا پوست سالم را بازیابی می کند و همچنین آن را در برابر خشکی ، شوره و سایر تحریکات پوست سر مقاوم می کند. آلوئه ورا منبع چندین ویتامین ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که به تغذیه پوست سر کمک کرده و آسیب ها را برطرف می کند.

عسل

عسل فواید بی شماری برای مو دارد. نه تنها به عنوان یک نرم کننده طبیعی عالی برای موها کار می کند ، بلکه به حفظ سلامت پوست سر نیز کمک می کند. این ماده به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای خشکی پوست سر عمل می کند. عسل به دلیل مزایای عالی مرطوب کنندگی ، که به مرطوب سازی پوست خشک و از بین بردن خشکی پوست کمک می کند ، شناخته شده است.

عسل یک ماده مرطوب کننده طبیعی است. رطوبت هوا را جذب کرده و در پوست قفل می کند (در این حالت پوست سر). بنابراین باعث ایجاد رطوبت به پوست سر می شود و همچنین با ایجاد بیشتر یک لایه محافظ روی پوست از افت رطوبت جلوگیری می کند.

همراه با مرطوب سازی ، عسل باعث افزایش عمده رطوبت رسانی به پوست سر خشک شده و خشکی را التیام می بخشد. به خلاص شدن از شوره سر کمک می کند ، که اغلب به دلیل خشکی بیش از حد پوست سر ایجاد می شود. به علاوه ، خواص ضد باکتریایی عسل نیز نقش مهمی در از بین بردن شوره سر دارد.

لایه برداری برای از بین بردن خشکی پوست پوست بسیار مهم است. عسل حاوی آنزیم های مختلف طبیعی است که با مزایای لایه بردار همراه است. همچنین این ماده حاوی اسید گلوکونیک است که یک AHA است. آنها در کنار هم به لایه برداری پوست سر کمک کرده و سلولهای پوست خشک و مرده را از بین می برند تا خشکی آن از بین برود.

عسل منبع آنتی اکسیدان های متعددی مانند کرایسین ، پینوبانکسین ، کاتالاز ، پینوسمبرین و ویتامین های از جمله ویتامین B1 ، B2 ، B3 B5 ، B6 است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، روی و غیره است. همه این مواد مغذی به از بین بردن خشکی پوست سر ، تغذیه پوست سر و بازیابی سلامتی آن کمک می کنند.

درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر
درمان های خانگی ساده برای خشکی پوست سر

۴- برای جلوگیری از خشکی پوست سر از روغن کرچک استفاده کنید

چگونه استفاده کنیم؟

مقداری روغن کرچک را در یک کاسه کوچک بریزید و روغن را به پوست سر بمالید. مدتی به آرامی ماساژ دهید. بگذارید چند ساعت روی آن بماند و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. در هفته دو یا سه بار تکرار کنید. این ساده ترین راه استفاده از روغن کرچک برای از بین بردن خشکی پوست سر در زمستان است.

چرا کار می کند؟

خشکی پوست سر در زمستان بسیار شایع است. روغن کرچک مزایای نرم کنندگی عمیق برای مو و پوست سر ما دارد. این ماده به عنوان یک ماده مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و رطوبت هوا را جذب کرده و در پوست سر قفل می کند تا پوست خشک پوست را مرطوب کند.

همانطور که قبلا گفته بودیم ، اگر می خواهید از خشکی پوست سر در زمستان جلوگیری کنید ، حفظ تعادل ایده آل pH بسیار مهم است. روغن کرچک حاوی مقدار زیادی اسید ریسینولئیک است که با تعادل سطح PH پوست سر به تقویت سلامت پوست کمک می کند و احتمال خشکی پوست سر ، شوره سر و همچنین سایر شرایط پوست سر را کاهش می دهد.

ماساژ منظم پوست سر با روغن کرچک برای تقویت گردش خون در پوست سر بسیار مفید است. گردش خون بهتر منجر به انتقال بهتر اکسیژن و سایر مواد مغذی مهم به پوست سر و فولیکول های مو می شود ، بنابراین باعث تغذیه و خشکی می شود. روغن کرچک دارای خواص ضد اکسیدانی است. این ماده به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و از مو و پوست سر ما در برابر آسیب های مختلف از جمله خشکی ، شوره و غیره محافظت می کند.

جملات پایانی درباره درمان خشکی پوست سر :

این چند درمان خانگی ساده برای جلوگیری از خشکی پوست سر در زمستان بود. این روش های درمانی نه تنها خشکی پوست سر را در زمستان درمان می کنند ، بلکه باعث تغذیه مو می شوند و با گذشت زمان ، با استفاده مداوم ، موها نرم ، ابریشمی و براق می شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.