چگونه برای کارمندان ، مدیر خوب باشیم؟

واقعیت این است که مدیر بودن کمی سخت است. یک مدیر ، مسئول و به معنای واقعی کار از سر تا پا است. چگونگی تبدیل شدن به بهترین مدیر دشوار نیست، اما به شجاعت و پشتکار نیاز دارد.به طور کلی، رسیدن به شغلی که رضایت بخش است، احساس خوبی است. بیایید با یک راهنمای سریع در مورد چگونگی تبدیل شدن به بهترین مدیر شروع کنیم.

مدیران وظایف زیر را بر عهده دارند:

دستیابی به اهداف با مدیریت کارکنان.

برنامه ریزی و ارزیابی فعالیت ها در بخش خود.

کارکنان را حفظ کنید و کارمندان را استخدام، انتخاب، هدایت و آموزش دهید.

تضمین یک محیط کاری امن، ایمن و قانونی و همچنین ایجاد فرصت های رشد شخصی.

بهترین مدیر

چطور بهترین مدیر و مدیر خوب باشید؟

۱- مربی خوبی باشید

یک مدیر باید همیشه پشت تیمش باشد. او باید به تیم کمک کند تا به جلو حرکت کند و بر مشکلاتی که پیش می آید غلبه کند، اما در لحظات موفقیت به او تبریک بگوید. کارمندان از حضور مدیری که برای آنها وقت می گذارند قدردانی می کنند. او باید همیشه در آنجا باشد تا در مورد کارهای انجام شده بازخورد بدهد، نه تنها به کارمندان جدید، بلکه به کسانی که مدت طولانی تری در آنجا بوده اند. هر فرد باید تشویق شود، مشاوره و کلیدهایی برای رویارویی با وظایف آینده دریافت کند. کارکنان همچنین مدیرانی را دوست دارند که آنها را به چالش می کشند، اهدافی (قابل دستیابی) به آنها ارائه می دهند و منحنی پیشرفت خود را با آنها تجزیه و تحلیل می کنند.

۲- برای مدیر خوب بودن ، مدیریت خرد نکنید

مدیریت خرد یکی از رایج ترین اشتباهات مدیران است . مدیر خرد به جای اعتماد به کارمندان خود، بر هر کار کوچکی بیش از حد نظارت و نظارت می کند. او همچنین برای تفویض و یا غرق کردن همکاران خود در زیر مجموعه ای از جزئیات و دستورالعمل ها مشکل دارد. مدیر خرد نیز در گوش دادن مشکل دارد و کارمندان به ندرت حق صحبت دارند.

مشکل این است که اکثر مدیران خرد اغلب به یک چارچوب یا نیاز به کنترل همه چیز اشاره می‌کنند، زیرا کارمندان آنها در حد وظیفه نیستند. متأسفانه، این کار کارکنانی را که احساس کنترل دارند و باید دائماً اعمال خود را توجیه کنند، دلسرد و ناامید می کند. شما باید تعادل خوبی بین نظارت کردن و حمایت از تیم خود و گذاشتن فضای کافی برای پیشرفت و به دست آوردن ابتکارات خود بیابید.

۳- توجه به رفاه کارکنان

این یک نگرانی اساسی امروز است. مدیران باید به کیفیت زندگی در محل کار و همچنین به شادی در کار توجه داشته باشند. این یک مسئله اساسی است. وقتی یک تیم احساس خوبی ندارد یا شرایط کاری مساعد نیست، ایجاد هم افزایی مثبت و به دست آوردن عملکرد خوب از کارکنان دشوار است. در حال حاضر بسیاری از مطالعات به ارتباط بین لذت در کار و عملکرد اشاره می کنند. کارمندی که احساس خوبی دارد کمتر بیمار، غیبت کمتر یا حتی بسیار وفادارتر خواهد بود.

مدیر شاد شرایط کاری دلپذیری را ایجاد می کند که در آن کارگران می توانند در عین حال که احساس خوبی داشته باشند، تکامل پیدا کنند. همچنین باید فرهنگ شرکتی مثبت را پیاده سازی کند و پیوندی ایجاد کند تا کارکنان را در زندگی شرکت بگنجاند. مدیر شاد همچنین از تمام تصمیماتی که باید گرفته شود از نظر ترتیبات برنامه، دورکاری، انسجام تیم و غیره مراقبت می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “شغل های جالب در دنیا که درآمد خوبی هم دارند” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴-سازنده و نتیجه گرا باشید

البته مدیر باید آنجا باشد تا اهدافی را تعیین کند و به تیمش ابزاری برای دستیابی به آنها بدهد. اما او همچنین باید الگوبرداری کند. در واقع، شما به عنوان یک مدیر، الگویی برای تیم خود هستید. اگر از آنها بخواهید بهترین کار را انجام دهند، اما خودتان این کار را نکنید، کارساز نخواهد بود. همین منطق در مورد بهره وری نیز صدق می کند. شما باید تمام ارزش های شرکت را تجسم کنید و چیزهایی را که از کارمندان خود می خواهید برای خود اعمال کنید.

۵-برای بهترین مدیر بودن ، به خوبی با کارمندان ارتباط برقرار کنید

ارتباط کلید هر چیزی است، ما احتمالا هرگز آن را به اندازه کافی تکرار نخواهیم کرد. و بالاتر از همه، این مبنایی است برای یک مدیر خوب. شما باید مطمئن شوید که همه تصمیمات به درستی ابلاغ شده اند. ارتباط واقعاً باید یک خیابان دو طرفه باشد تا کارمندان از همه تغییرات و دلایل آنها آگاه باشند، اما رئیس نیز از وضعیت ذهنی و چالش های تیم خود آگاه باشد.

۶- اهداف روشنی را تعیین کنید

فقط نیمی از کارمندان می‌توانند ایده روشن و دقیقی از عملکرد خود و انتظارات رئیس خود داشته باشند. برای اینکه کارگران ابتکار عمل داشته باشند و عملکرد خوبی داشته باشند، باید دستورالعمل های روشنی تعریف شود. در واقع، اگر بدانند به کجا می‌روند و اهداف مشخصی دارند، می‌توانند خود را برای رسیدن به آن‌ها توانمند کنند. وقتی دستورالعمل های داده شده واضح یا به خوبی تعریف نشده باشند، مقدار زیادی انرژی از دست می رود. (این هم توصیه استیو جابز برای مدیریت خوب)

۷- چشم انداز و استراتژی روشنی داشته باشید

این نکته ای است که ممکن است بدیهی به نظر برسد اما همیشه اینطور نیست. برنامه یک رهبر و مدیر خوب همیشه باید بتواند به سه سوال پاسخ دهد: به کجا برود (این چشم انداز است)، چگونه به آنجا برسیم (این استراتژی است) و چگونه آن را اجرا کند (این پیاده سازی است). این سه عنصر باید کاملاً واضح و شفاف باشند و به تیم شما ارائه شوند. او باید بداند که هدف کوتاه و بلند مدت کسب و کار چیست و استراتژی انتخاب شده برای رسیدن به آن چیست.

بنابراین آنها می تواند آن را اجرا کنند و آن را به صورت روزانه اجرا کنند. اگر اهداف واضح نباشند یا دائماً تغییر کنند، افراد شما احساس می‌کنند که در بلاتکلیفی دائمی به سر می‌برند و از تمرکز تمام وقت روی آن اهداف جلوگیری می‌کنند. شما همچنین باید نشان دهید که چگونه این تغییرات به کسب و کار اجازه می دهد تا رونق بگیرد و تیم شما موفق کند.

مدیر خوب

۸- آگاهی از نحوه تصمیم گیری و اجرا

یک مدیر خوب باید بداند چگونه تصمیم بگیرد و تعلل نکند. با این حال مراقب باشید: تصمیم گیری با عجله همیشه راه حل ایده آل نیست. شما باید بدانید که چگونه یک قدم به عقب بردارید و آن را از روی انگیزه انجام ندهید زیرا تصمیمی که تحت تأثیر عصبانیت یا استرس گرفته می شود همیشه بهترین نیست. در شرایط سخت، بهتر است به خود فرصت دهید تا کنترل احساسات خود را دوباره به دست بگیرید و فاصله لازم را بگیرید.

گاهی اوقات خارج شدن از موقعیت خود و نگاه کردن به شرایط از بیرون می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، تصور کنید اگر دوستی از شما در چنین موردی راهنمایی بخواهد، چه می گویید؟ علاوه بر این هیچ‌وقت هیچ چیز کاملاً سفید یا سیاه نیست و یک چیز را نباید فراموش کنید: عواقب احتمالی را پیش بینی کنید.

اینها برخی از سوالاتی است که در واقع باید زمانی که در یک نقش مدیریتی هستید و می خواهید بدانید چگونه بهترین مدیر باشید، در نظر بگیرید.

آیا شما بخشی از تصمیم استخدام هستید؟
آیا شما در حال ارائه بررسی عملکرد هستید؟
آیا وظایفی را محول می کنید؟
آیا شما مسئول تصمیم گیری با آگاه کردن آنها هستید؟ افراد دیگر چه باید بکنند؟ اگر پاسخ به همه اینها مثبت است، شما کاملاً در یک موقعیت مدیریتی هستید. اما آیا شما مدیر خوبی هستید یا مدیر بد؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.