کرم ضد آفتاب چه زمانی منقضی می شود؟

آیا کرم ضد آفتاب منقضی می شود؟ خورشید می درخشد و امواج صدا می زنند. در پشت کابینت بطری کرم ضد آفتاب قدیمی خود را می گیرید. با دیدن برچسب پاره و محو شده، نمی دانید که چه مدت آن را دارید. چند تا تابستان؟ شاید الان یکی دو سال است؟آیا می شود از آن استفاده کرد یا نه؟

به گفته آلوک ویج، متخصص پوست، کرم ضد آفتاب ممکن است منقضی شود و اگر به درستی ذخیره نشود، زودتر از آن چیزی که بیشتر مردم فکر می کنند، منقضی می شود.

دکتر ویج توضیح می‌دهد: «عمر کلی کرم‌های ضد آفتاب حدود سه سال است، به شرطی که در یک مکان خشک و خنک نگهداری شود. “نگهداری بطری در یک منطقه گرم یا مرطوب می تواند به سرعت بسیاری از مواد فعال را که مانع از اشعه ماوراء بنفش می شوند، تجزیه کند.”

افزایش گرما، نور و رطوبت باعث می شود کرم ضد آفتاب با سرعت بیشتری تخریب شود و احتمالاً همان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را که قبلا انجام می داد، ارائه نمی دهد.

کرم ضد آفتاب چه زمانی منقضی می شود؟

ماندگاری کرم ضد آفتاب چقدر است؟

مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر از کرم ضد آفتاب به درستی استفاده می کنید، نباید خیلی دوام داشته باشید.

دکتر ویج می‌گوید: «واقع بینانه، اگر از کرم ضدآفتاب آن‌طور که برایتان تجویز شده است استفاده می‌کنید، هر بطری آن نباید بیش از چند ماه دوام داشته باشد. توصیه این است که یک اونس کامل ضد آفتاب استفاده کنید تا قسمت های در معرض آفتاب را بپوشانید.

حفاظت SPF موجود در کرم ضد آفتاب به محافظت در برابر:

پیری زودرس پوست.
آسیب پوست.
سرطان پوست.
آفتاب سوختگی.
لکه های خورشیدی

 از آنجایی که بیشتر بطری‌های ضدآفتاب حدود ۴ اونس در خود دارند، می‌توانید از کل بطری در عرض چند هفته استفاده کنید اگر زیاد بیرون هستید.

وقتی نوبت به آن می رسد، منطقی است که هر تابستان – یا هر ماه، اگر اغلب از آن استفاده می کنید، ضد آفتاب جدید را جایگزین کنید. اگر زمان زیادی را بیرون نمی گذرانید، آن را در زمستان در یک منطقه خنک و خشک نگهداری کنید.

در حالی که برخی از تولیدکنندگان تاریخ انقضا را روی برچسب یا بطری چاپ می کنند، برخی این کار را نمی کنند.

تاریخ دریافت ضد آفتاب را روی بطری بنویسید تا زمان تعویض آن را به خاطر بسپارید. و به یاد داشته باشید که ضد آفتاب اگر به درستی نگهداری شود می تواند قدرت خود را تا سه سال حفظ کند.

آیا ضد آفتاب معدنی ماندگاری بیشتری دارد؟

چه از کرم ضد آفتاب مبتنی بر مواد معدنی یا شیمیایی استفاده کنید، همه مواد در طول زمان پایدار نمی مانند.

به هر دو نوع ضدآفتاب مواد پخش کننده اضافه می شود تا به پخش یکنواخت آن بر روی پوست شما کمک کند، اما این مواد می توانند به مرور زمان تخریب شوند و منجر به تغییرات بافتی یا اثربخشی ناهموار شوند.

همچنین، اگر مواد نگهدارنده موجود در کرم ضد آفتاب به دلیل تجزیه عمل نکنند، باکتری‌ها می‌توانند در بطری رشد کنند که می‌تواند منجر به راش و آکنه شود.

با ضد آفتاب های مبتنی بر مواد معدنی، تیتانیوم و روی معمولاً تجزیه نمی شوند، اما سایر تثبیت کننده های موجود در ظرف خراب می شوند. اگر یک کرم ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی خراب شود، ممکن است متوجه شنی شدن یا سنگریزه های کوچک در کرم شوید.

اغلب اوقات، این نوع ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته روی پوست شما نمی تواند به راحتی پخش شود.

با استفاده از کرم ضد آفتاب مبتنی بر مواد شیمیایی، سریعتر فاسد می شود به خصوص اگر کرم در معرض خورشید باشد. دو ماده فعال موجود در ضد آفتاب های مبتنی بر شیمیایی – آووبنزون ​​و اکتینوکسات – برخی از ناپایدارترین مواد هستند.

اگر آنها اکسید شوند، ممکن است به درماتیت تماسی آلرژیک مبتلا شوید. این به نظر می رسد آفتاب سوختگی تاول زا است، اما در واقع یک واکنش آلرژیک به دلیل نور و گرما است که به مواد شیمیایی رسیده و سپس بر روی پوست شما قرار می گیرد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آیا می توان از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده کرد؟

شما نباید از کرم ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید .در واقع به این معنی است که این محصول دیگر از شما محافظت نخواهد کرد و پتانسیل شما را برای آفتاب سوختگی، آسیب آفتاب و سرطان پوست افزایش می دهد.

دکتر ویج می‌گوید: «اگر از ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنید، اساساً یک مرطوب‌کننده معمولی استفاده می‌کنید و هیچ گونه محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دریافت نمی‌کنید». بسیاری از مردم فکر می کنند که ضد آفتاب آنها را شکست ناپذیر می کند. اما اگر قدیمی یا تاریخ مصرف گذشته باشد، بیشتر مستعد سوختگی هستید.»

نکاتی در مورد نگهداری ضد آفتاب

چگونه می توانید ضد آفتاب خود را ذخیره کنید تا حداکثر محافظت را ارائه دهد؟ در اینجا چیزی است که باید انجام دهید.

آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این به جلوگیری از تجزیه مواد فعال آن کمک می کند. اگر یک بطری در یک منطقه گرم یا مرطوب نگهداری شود، آن مواد شروع به تحلیل می‌کنند و به طور موثر جلوی اشعه ماوراء بنفش را نمی‌گیرند.

تمیز نگهش دار. مطمئن شوید که بعد از استفاده درب آن را ببندید و سعی کنید تعداد باز و بسته شدن آن را محدود کنید. همچنین قبل از استفاده حتما دست های خود را بشویید. باکتری‌های روی دست‌های شما می‌توانند به بطری منتقل شوند و بر اثربخشی ضد آفتاب تأثیر بگذارند.

نگهداری ضد آفتاب

از نور مستقیم خورشید خودداری کنید. ظروف را در جایی که نور مستقیم خورشید وجود دارد نگهداری نکنید. اما همچنین هنگام غوطه ور شدن در دریا مطمئن شوید که بطری را زیر اشعه های مضر خورشید رها نکنید. می توانید آن را در سایه قرار دهید یا آن را با یک حوله یا پارچه بپوشانید.

به طور کلی، استفاده روزانه از ضد آفتاب مهم است. با انجام این کار، ممکن است به طور مکرر از ضد آفتاب استفاده کنید. اما اگر زیاد بیرون نیستید، مهم است که تاریخ انقضا را یادداشت کنید و بطری های ضد آفتاب را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید تا مواد فعال آنها دست نخورده بماند.

کرم ضد آفتاب بخش مهمی از برنامه روزانه مراقبت از پوست هر متخصص پوست است. دکتر ویج می گوید: کرم ضد آفتاب نه تنها به محافظت در برابر سرطان پوست کمک می کند، بلکه به جلوگیری از علائم پیری در پوست شما نیز کمک می کند. “این یک برد-برد است.”

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.