کاربرد های جالب خاک رس برای پوست و زیبایی

خاک رس بنتونیت از قرن ها پیش برای درمان های طبیعی برای کمک به مجموعه ای از بیماری ها استفاده شده است.خاک رس بنتونیت را می توان برای بسیاری از موارد استفاده کرد، اما بیشتر برای کمک به پاک کردن عیوب پوست استفاده می شود. علاوه بر این، خاک رس می تواند به بیرون کشیدن سموم یا ناخالصی ها از بدن کمک کند و به کاهش بثورات پوستی یا تسکین نیش حشرات کمک کند.

رنگ آن خاکستری مایل به سبز روشن است و قوام پودری ریز دارد. خاک رس بنتونیت بویی شبیه خاک یا خاکستر “تمیز” دارد و سرشار از بسیاری از مواد مغذی حیاتی از جمله کلسیم، منیزیم، سیلیس، سدیم، پتاسیم و آهن است.خاک رس بنتونیت می تواند بدن را از سموم و فلزات سنگین خلاص کند. علاوه بر این، اغلب برای تغذیه پوست و مو در صورت استفاده موضعی یا داخلی استفاده می شود.

کاربردها و خواص خاک رس بنتونیت برای پوست

استفاده از خاک رس برای بثورات پوستی

از آنجا که خاک رس بنتونیت را می توان برای بیرون کشیدن ناخالصی ها از بدن استفاده کرد، این یک درمان عالی برای اکثر بثورات پوستی است.

برای استفاده از خاک رس بنتونیت برای جوش، به سادگی با کمی خاک رس و آب خمیر درست کنید. خمیر را روی ناحیه مورد نظر مالیده و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

از خاک رس برای تسکین بریدگی ها و سوختگی ها استفاده کنید

مشابه بثورات پوستی، خاک رس بنتونیت می تواند به تسکین بریدگی ها و سوختگی ها کمک کند. خاک رس می تواند به حذف سموم و محافظت در برابر عفونت کمک کند.

با کمی خاک رس و آب خمیری درست کنید تا روی ناحیه مورد نظر بمالید. برای سوختگی، می توانید محل را در یک پارچه مرطوب یا بانداژ بپیچید تا خاک رس خشک نشود.

 سم زدایی پوست با خاک رس

خاک رس بنتونیت را می توان برای حذف سموم از بدن مصرف کرد. ۱ قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت را با ۸ اونس آب آشامیدنی مخلوط کنید، قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای قرار دادن خاک رس بنتونیت بر روی پوست و شروع فواید آن، استفاده از حمام خاک رس بنتونیت است.

حمام خاک رس می تواند به حذف سموم و پاک کردن عیوب پوست کمک کند. ۱-۲ قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را به آب گرم اضافه کنید و هم بزنید. برای بهترین نتیجه، ۲۰ دقیقه خیس کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

خاصیت خاک رس بنتونیت برای مو

مواد معدنی موجود در خاک رس بنتونیت می تواند برای مو و پوست سر شما مفید باشد. آنها می توانند رشد مو را تشویق کنند، موهای شما را هیدراته کنند، نرم کنند و حتی موخوره را کاهش دهند.

خاک رس بنتونیت وقتی روی مو استفاده می شود می تواند پوست سر را تمیز کرده و به حذف سلول های مرده پوست کمک کند. ممکن است موهای شما را ضخیم، تقویت و بلندتر کند.

می توانید با ۱/۴ فنجان خاک رس بنتونیت، ۱/۸ فنجان سرکه سیب و ۵ قطره اسانس رزماری ماسک مو درست کنید. روی موها بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

با شامپو و نرم کننده طبیعی دنبال کنید. توصیه می شود این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

خمیر دندان خاک رس بنتونیت

خاک رس بنتونیت همچنین می تواند به عنوان خمیر دندان استفاده شود، مانند استفاده از زغال چوب برای سفید کردن و پاکسازی عمیق دندان ها. به سادگی مسواک مرطوب خود را در خاک رس فرو کنید و مسواک بزنید.

با خواص ضد باکتریایی، می تواند سطح pH دهان شما را افزایش دهد و به حذف پلاک کمک کند. برای کمک به بازسازی مجدد دندان ها شناخته شده است.

نحوه درست کردم ماسک پوست و مو و دهانشویه با خاک رس

ماسک صورت بنتونیت خاک رس

ماسک های صورت را می توان برای از بین بردن جوش های سر سیاه، کاهش آکنه، کوچک کردن منافذ پوست و مرطوب کردن پوست استفاده کرد. ساخت ماسک صورت خود از خاک رس بنتونیت مقرون به صرفه، کاملا طبیعی است و عالی عمل می کند!

برای تهیه ماسک صورت بنتونیت خاک رس، به خاک رس بنتونیت و سرکه سیب نیاز دارید. برای فواید بیشتر و داشتن عطر زیبا می توانید اسانس اسطوخودوس را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ماسک پوست با خاک رس

کره شیا ۱/۴ فنجان
۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۲ قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت
۲ قطره اسانس درخت چای

دستورالعمل ها

کره شی و روغن نارگیل را روی بخار ذوب کنید .روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید، گاهی هم بزنید.
از روی حرارت بردارید و خاک رس و اسانس درخت چای را به آن اضافه کنید.
به یک شیشه با درب بسته منتقل کنید.
در منطقه مورد نظر اعمال شود.

ماسک موی خاک رس بنتونیت

۱/۴ فنجان خاک رس بنتونیت
۱/۸ فنجان سرکه سیب
۵ قطره اسانس رزماری

دستورالعمل ها

همه مواد را به یک کاسه کوچک اضافه کنید.
با همزن بزنید تا همه چیز خوب ترکیب شود.
سخاوتمندانه و به طور یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. ماسک های مو بهتر است روی موهای مرطوب مالیده شوند و باید حداقل ۱۵ دقیقه باقی بمانند یا در برخی موارد می توان آن را یک شبه رها کرد. مدت زمان واقعا بستگی به شما و نوع موهایتان دارد.

طرز تهیه ماسک پوست با خاک رس

دهان شویه بنتونیت رسی

۱/۲ قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت
۱/۴ فنجان آب صاف شده

دستورالعمل ها

مواد را به یک میسون جار اضافه کنید.
درب را محکم کنید و خوب تکان دهید.
۱-۲ دقیقه در دهان بچرخانید و تف کنید.

هنگام ساخت هر چیزی با خاک رس بنتونیت یا هر خاک رس، بهتر است از ظروف چوبی و کاسه های شیشه ای استفاده کنید. استفاده از فلز باعث می‌شود که خاک رس کمتر اثربخش باشد و حتی می‌تواند سموم را از فلزات بیرون بکشد و آنها را به درون خود شما وارد کند.

برای تهیه خمیر با خاک رس بنتونیت، به سادگی خاک رس را با آب مخلوط کنید. با مقدار کمی خاک رس و آب در یک کاسه شیشه ای شروع کنید و با یک قاشق چوبی مخلوط کنید. سپس خاک رس یا آب بیشتری اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

خمیر خاک رس را می توان به عنوان ماسک صورت، ماسک مو یا برای اکثر عیوب پوست استفاده کرد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • مد
  • کاربرد های جالب خاک رس برای پوست و زیبایی