ژله بخورید تا حالت تهوع تان خوب شود

حالت تهوع می تواند برای بسیاری از افراد مشکل مکرر باشد، به خصوص زمانی که از میگرن یا سرگیجه رنج می برند. با این حال، راه‌های طبیعی برای آرام کردن آن‌ها وجود دارد، بدون اینکه به دارو متوسل شوید. تعدادی غذا وجود دارد که این رفلکس را کاهش داده و حس افرادی که به طور منظم از حالت تهوع رنج می برند را بهبود می بخشد.

در هر صورت، و علیرغم استراتژی های غذایی که می خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم، تشخیص منبع تهوع مهم است. به این ترتیب می توان راه حلی برای مشکل اساسی اعمال کرد که همیشه موثرتر از قرار دادن یک پچ کوچک پس از ظاهر شدن علائم خواهد بود. از این نظر ما همیشه مراجعه به متخصص را توصیه می کنیم.

خوراکی هایی که به رفع حالت تهوع کمک می کنند

غذاهای زیر تا زمانی که در زمان شروع حالت تهوع مصرف شوند می توانند به آرام کردن حالت تهوع کمک کنند. آنها همچنین باید از شدت متوسط ​​​​دارند. هنگامی که آنها بسیار قوی هستند، ممکن است تنها متوسل شدن به داروها موثر باشد.

ژله بخورید تا حالت تهوع تان خوب شود

زنجبیل

زنجبیل یکی از غذاهای مد روز است. دارای یک سری مواد مغذی گیاهی با ظرفیت آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از ایجاد بیماری های مزمن و پیچیده کمک می کند. علاوه بر این، می توان از آن برای تحریک کاهش وزن نیز استفاده کرد.این غذا اغلب برای بسیاری از درمان های طبیعی نیز استفاده می شود.

این یک ریشه بسیار موثر برای آرام کردن حالت تهوع است، همانطور که مطالعه منتشر شده در Critical Reviews in Food Science and Nutrition تایید شده است. این عمدتا در زمینه شیمی درمانی استفاده می شود، زیرا استفراغ مرتبط با مصرف مقادیر زیاد دارو را کاهش می دهد.

با این حال، حتی اگر از مشکلی مانند حالت تهوع مکرر رنج نمی برید، توصیه می شود که زنجبیل را وارد رژیم غذایی خود کنید. یکی از سالم ترین ادویه ها با بیشترین خواص مفید همراه با زردچوبه است.

لیمو

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. این ماده مغذی کلیدی برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی است که باعث کاهش بروز سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. همچنین به مدیریت بهتر این بیماری های عفونی دست می یابد.لیمو بسیار مغذی است و به راحتی در دسترس است.

به همین ترتیب، می توان از آن با هدف کاهش یا آرام کردن حالت تهوع استفاده کرد. برای این کار، بهتر است آب یک لیمو را فشار دهید و آن را با کمی شکر مخلوط کنید. برای رسیدن به اثر بهتر باید آن را بسیار سرد نوشید.طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات پرستاری و مامایی ایران، مصرف لیمو در درمان حالت تهوع مرتبط با بارداری بسیار موثر است. عملکرد آن حتی با دوز کمی فلفل هم بهتر است.

ژله

خوراکی هایی که به رفع حالت تهوع کمک می کنند

هنگامی که به طور مکرر از حالت تهوع رنج می برید، معمولا غذاهای سرد را بهتر از غذاهای گرم تحمل می کنید. همچنین مهم است که آنها بافتی داشته باشند که به راحتی جویده شوند، حتی اگر یک هضم بعدی ساده داشته باشند.

در این زمینه می توانید از ژلاتین استفاده کنید. غذایی است که خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. به عنوان مثال، هنگامی که با ویتامین C غنی می شود، باعث افزایش سنتز درون زا کلاژن می شود و سلامت ماهیچه ها را بهبود می بخشد. این را یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد.

برای استفاده از آن در برابر حالت تهوع، تهیه ژلاتین بدون قند با طعم میوه ای مهم است. باید کمی تازه سرو شود، بدون اجبار در مصرف. می توانید آن را امتحان کنید و کمی صبر کنید تا تحمل معده نسبت به آن را مشاهده کنید. اجتناب از ژله های صنعتی با طعم های قوی ضروری است. بهتر است آن را در خانه درست کنید.

گوشت پرنده

حالت تهوع خوردن را بسیار سخت می کند. با این حال، در این زمان مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که به راحتی هضم می شوند اما مواد مغذی با کیفیتی را ارائه می دهند. بوقلمون بدون چربی یا مرغ می توانند گزینه های خوبی باشند.

برای جلوگیری از پیشرفت حالت تهوع، می توان آنها را روی گریل پخت و سرد سرو کرد. حتی این درمان می تواند در آرام کردن او موثر باشد. به این ترتیب پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا، عناصر ضروری برای عملکرد صحیح بدن، مصرف خواهید کرد. البته همیشه آنها را به مقدار کم مصرف کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “موارد منع و عوارض جانبی مصرف دارچین” را نیز مطالعه بفرمایید.

می توان در رژیم غذایی خوراکی هایی را گنجاند که حالت تهوع را آرام می کند. در هر صورت، مهم است که به خاطر داشته باشید که اینها می توانند به دلایل بسیار متفاوتی ایجاد شوند. آنها همیشه یک علامت هشدار نیستند.موقعیت هایی مانند بارداری این مشکل را ایجاد می کند، بنابراین قرار دادن مکرر ریشه هایی مانند زنجبیل می تواند کمک بزرگی باشد. همچنین همیشه به یاد داشته باشید که غذای سرد بهتر تحمل می شود و حتی در این شرایط باید سعی کنید تامین مواد مغذی ضروری را تضمین کنید.

اگر حالت تهوع ادامه داشت و دلیل آن را پیدا نکردید، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است شما نیاز به انجام آزمایش های تشخیصی خاصی برای یافتن عامل ایجاد کننده داشته باشید و از آنجا راه حلی برای آن ارائه دهید.

1.5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.