چگونه پیاز را ۵ دقیقه ای سرخ کنیم؟

تفت دادن پیاز، قندهای طبیعی اش را غلیظ می کند، بنابراین با نرم شدن پیاز، شیرینی با شکوهی به خود می گیرند. آنها را مدت بیشتری بپزید و در نهایت به رنگ قهوه ای طلایی در می آیند. وقتی بدانید که چگونه پیاز  را تفت دهید تا شیرینی طبیعی خود را نشان دهید، شروع به اضافه کردن آنها به آشپزی خود خواهید کرد و غذاهایتان را بسیار خوشمزه میکنید.

نحوه تفت دادن صحیح پیاز

پیاز سرخ شده طعم لذیذ و ملایمی را به بسیاری از دستور العمل ها اضافه می کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک پیاز را خرد کنید و چگونه پیازها را تفت دهید تا شفاف شوند و آماده ورود به دستور العمل های مورد علاقه شما باشند.

تفت دادن پیاز به سادگی به این معناست که آنها را در تابه ای با کره، روغن یا چربی دیگری بپزید تا پیازها نرم شوند. این روش پخت آسان فوق العاده انعطاف پذیر است – بهترین نوع پیاز برای تفت دادن یا تکه های با اندازه ایده آل وجود ندارد. می توانید از هر نوع پیاز و هر بریده ای استفاده کنید. در برخی از دستور های غذایی، پیازها باید نرم شوند اما قهوه ای نشوند، در حالی که برخی دیگر پختن را تا زمانی که کاراملی یا طلایی شوند ادامه می دهند.

طرز تفت دادن پیاز

روغن یا کره را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا داغ شود. حدود ۱ قاشق غذاخوری استفاده کنید.  اگر می خواهید پیاز را بدون روغن تفت دهید، از تابه نچسب استفاده کنید و مقدار کمی آب یا آب سبزیجات به آن اضافه کنید تا پیاز نچسبد.

پیازهای خرد شده یا خلال شده را اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند تفت دهید و مرتباً با قاشق چوبی یا کفگیر ضد حرارت هم بزنید. این مدت زمانی است که پیاز را تفت دهید تا طعم تند پیاز از بین برود و به سختی شروع به شیرین شدن پیاز پخته شود. در صورت تمایل، کمی بیشتر بپزید تا لبه ها شروع به قهوه ای شدن کنند تا شیرینی بیشتری به ارمغان بیاورند. از روی حرارت بردارید و استفاده کنید.

فرآیند تفت دادن پیاز و فلفل تقریباً مشابه است. برای اطمینان از اینکه هر دو به طور همزمان پخته می شوند، پیاز و فلفل خود را به قطعات هم اندازه خرد کنید. سپس دستورالعمل های بالا را دنبال کنید و پیاز و فلفل را با هم در روغن بپزید تا نرم شوند (باید نزدیک به ۷ دقیقه طول بکشد).

نحوه تفت دادن صحیح پیاز

نکته آشپزخانه آزمایشی:

اگر تابه را با پیاز زیاد شلوغ نکنید، یکنواخت‌تر می‌پزند. پیازها را مرتب هم بزنید و حواستان به حرارت باشد. اگر حرارت خیلی زیاد باشد، پیازها بسوزند.

طرز تهیه پیاز کاراملی

پختن پیاز طولانی تر با حرارت کمتر باعث می شود پیاز نرم و قهوه ای طلایی شود. این باعث تجزیه قندهای طبیعی می شود، بنابراین پیازها طعم شیرین بیشتری دارند. توصیه می کنیم از کره برای بهترین طعم استفاده کنید.

دو عدد پیاز را نازک خلال کنید. پیازهای شیرین ترجیح داده می شوند، اما هر نوع پیازی موثر است.
در یک تابه بزرگ ۲ قاشق غذاخوری کره را آب کنید. کره روی حرارت متوسط ​​رو به پایین پیازها را اضافه کنید. به مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که پیازها نرم شوند، درپوش را بپزید و هر از گاهی هم بزنید. ماهیتابه را باز کنید؛ بپزید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بیشتر یا تا زمانی که پیازها طلایی شوند، هم بزنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.

راه های آسان برای استفاده از پیاز سرخ شده

اکنون که می دانید چگونه آنها را تفت دهید، پیاز پخته شده خود را به انواع دستور العمل ها اضافه کنید. در اینجا ایده هایی برای شروع شما وجود دارد.

تاپر برگر: روی همبرگر یا ساندویچ پانینی با پیاز خلال شده سرخ شده یا کاراملی شده.
روی سیب زمینی: پیازهای ورقه شده یا خرد شده را به رویه سیب زمینی خود اضافه کنید.
پر کردن املت: پیاز را داخل املت بریزید یا پنیر سوئیسی رنده شده و ژامبون خرد شده را امتحان کنید.
مخلفات: اسفناج تازه را در یک تابه پیاز سرخ شده بریزید و آنقدر بپزید تا اسفناج پژمرده شود. با نمک و فلفل سیاه آسیاب شده مزه دار کنید.
پیش غذا: برش های نان فرانسوی برشته شده را با پنیر بز بریزید و روی آن پیاز سرخ شده و کمی آویشن تازه خرد شده بپاشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.